Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beräkning av låda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beräkning av låda?

    hej finns det någon bilstereo guru som kan hjälpa mig med att räkna ut en special låda till mig om jag ger måtten o parametrarna!?
    hade varit jätte tacksam isf! MVH maick
    Attached Files
    Last edited by so_loud_it_it_hz; January 3, 2010, 22:32.

  • #2
    Re: beräkning av låda!?

    Lösbart.

    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: beräkning av låda!?

      vad snällt jag ska försöka leta upp parametrarna imorron! annars e det 2 stycken 12" JBL GTI och ett par PIONEER TSW-3004SPL som ska va i samma låda! jag har en bild på hur jag vill ha lådan! men kan du räkna ut mått osv efter mina önskemål? eftersom jag ska ha en liten "ovanlig" låda! MVH maick

      Comment


      • #4
        Re: beräkning av låda!?

        Stopp och belägg inte olika basar i samma låda
        Bygg 2 separata lådor i låda en till Jblbasarna och en till Pioneerbasarna.

        Då Olika basar i samma lådor tar det sämsta från varje baspar

        Finns många som kan förklara detta fenomen och vad som händer.

        Då jag har dålig praktisk erfarenhet av detta utan bara vad jag läst

        Comment


        • #5
          Re: beräkning av låda!?

          verkar som erik har semester och jag behöver verkligen hjälp med beräkning o mått på 2 olika lådor till dessa basar! finns det någon annan lådguru som vill o kan hjälpa mig!? hade varit jätte tacksam! kan även bjuda på¨en peng som tack för hjälpen mvh

          Comment


          • #6
            Re: beräkning av låda!?

            Leta Fram Parametrarna så ska nog "Optima" räkna på en teoretisk låda till dig

            Comment


            • #7
              Re: beräkning av låda!?

              ja parametrarna på jbl basarna e inget problem att hitta! men till pioneerna e det! plus att jag behöver hjälp med 2 lådor och jag skulle helst vilja ha med mått o avstävmning så allt e klart till att såga ut samt att jag villn ha en lite special låda

              Comment


              • #8
                Re: beräkning av låda!?

                Hittade denna PDF fil på Pioneerbasen längst ner på sida 1
                http://www.pioneerelectronics.com/pi...D1263-A_UC.pdf

                Comment


                • #9
                  Re: beräkning av låda!?

                  okej okej finns allt vad du behöver för att kunna beräkna ut en låda ¨då????

                  Comment


                  • #10
                    Re: beräkning av låda!?

                    finns det ingen som vill hjälpa mig

                    Comment


                    • #11
                      Re: beräkning av låda!?

                      Om jag hinner i morgon eller tisdag så kan jag göra ett försök, men att ha två olika bastyper som ska spela samma frekvensomfång kan vara mycket svårt att få bra. Jag har dock inget program som ger byggritningar eller liknande, kan bara ge förslag på volym+avstämning och förslag på lådyttermått för enkla lådformer.

                      Vilken GTI-bas gäller det?

                      Finns ju tex W12GTI, W12GTIMKII och GTI1200.

                      Comment


                      • #12
                        Re: beräkning av låda!?

                        hej,

                        lånar tråden lite,

                        Optima vad är de för program du använder för att räkna ut lådor?

                        Mvh


                        Originally posted by Optima View Post
                        Om jag hinner i morgon eller tisdag så kan jag göra ett försök, men att ha två olika bastyper som ska spela samma frekvensomfång kan vara mycket svårt att få bra. Jag har dock inget program som ger byggritningar eller liknande, kan bara ge förslag på volym+avstämning och förslag på lådyttermått för enkla lådformer.

                        Vilken GTI-bas gäller det?

                        Finns ju tex W12GTI, W12GTIMKII och GTI1200.
                        http://www.bilstereoonline.se/

                        Comment


                        • #13
                          Re: beräkning av låda!?

                          okej okej ja jag skulle jo gärna vilja ha måtten så jag har möjlighet för att kunna såga ut lådorna alltså enkla mått att gå efter bara! det e JBL W12GTIMKII jag har! nej men dom behöver jo inte vara avstämd till exakt samma men kan jo va så nära som möjligt! har en bild på hur jag vill ha det! lägger den bilden i tråden! så kan du se om du kan hjälpa mig med hur jag vill ha låderna!

                          mvh maick

                          Comment


                          • #14
                            Re: beräkning av låda!?

                            Originally posted by Bogge View Post
                            vad är de för program du använder för att räkna ut lådor?
                            Jag har både BassBox Pro och WinISD. När jag räknar ut slotport så använder jag uträknaren hos Carstereo.com.

                            Comment


                            • #15
                              Re: beräkning av låda!?

                              Ok, tack har samma program jag med men kan inte med dom så bra förutom bassbox som ja kan göra ritningarna i bara.



                              Originally posted by Optima View Post
                              Jag har både BassBox Pro och WinISD. När jag räknar ut slotport så använder jag uträknaren hos Carstereo.com.
                              http://www.bilstereoonline.se/

                              Comment

                              Working...
                              X