Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nypriser på diverse saker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nypriser på diverse saker

Hej!

För några dagar sen hade jag inbrott i bilen och blev av med så gott som allt ljud i bilen. Skulle nu behöva lite hjälp med att värdera sakerna, jag blev av med för att kunna skicka in det till försäkringsbolaget. Så tänkte kolla med er lite mer erfarna vad nypriset är. (har köpt allt begagnat från Lazzat användare så har ingen aning om vad nypriset var)

Sakerna var:

Kicker Kx1200 steg
    Lanzar optidrive 100.4 steg
    Två Dls ur10"
    Pioneer Dehp7600mp HU

Ni får gärna skriva ett ungefärligt nuvarande värde på sakerna också, så jag har en referens mot försäkringsbolagets "bud" sen

Och gnäll inte på mina stenåldersprylar dom funkade bra och jag var nöjd med dom

Tack på förhand
    /Policy

Re: Nypriser på diverse saker

te kvitto som gäller vid inbrott? mest nyfiken....

Comment

Tyvärr gäller kvitto om du ska få i närheten av ny pris så var det iaf för mig. Hade bara kvitto på mitt steg och det var det ända dom ersatte till fullo.
      Men man kan ju hoppas du har ett bättre försäkringsbolag.

Comment

Nja har pratat med en handläggare och han sa att jag skulle skriva ner vad som blivit stulet och nypriser på sakerna. Förväntar mig absolut inte nypris eftersom de var gamla och begagnade grejer. Men han ville veta nypris för att kunna bedöma värdet.

Edit: Har folksam

Comment

Kx är fina grejer. mitt Kx600.1 satt en realapp på 4995:- så säkert 6-7000 nytt eller nåt.
          ditt lär ju ha kostat en 10 lax nytt eller nåt skulle jag tro

Comment

Originally posted by Emilius View Post
            Kx är fina grejer. mitt Kx600.1 satt en realapp på 4995:- så säkert 6-7000 nytt eller nåt.
            ditt lär ju ha kostat en 10 lax nytt eller nåt skulle jag tro
            Jo älskade det steget även fast det var gammalt och jag hade köpt det beggat Har försökt googla men får olika bud så vågar inte använda något av dom.

Någon som har priser på sakerna?

Comment

Working...
            X