Hur spelar man enklast och snabbast in nya högtalare? Är det med rosa brus? Det är 6,5" högtalare. Hur lång tid samt hur högt behöver man spela in dom?
Hur spelar man enklast och snabbast in nya högtalare?
Med musik!
Inbränningspår och allt vad det kallas har aldrig påskyndat mina högtalare!
Brus gör inte att högtalaren rör sig, brukar vara det som behövs för att de ska "mjukna/mogna" i ljudet!
Hur lång tid samt hur högt behöver man spela in dom?MVH/Danne
Tills dom låte bra
Att säga ett visst antal timmar går inte, dyrare prylar brukar behöva lite längre tid för att prestera!
Många billigare högtalare är som lite billigare vin, vinner ej på lagring/inspelning
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Med musik!
Inbränningspår och allt vad det kallas har aldrig påskyndat mina högtalare!
Brus gör inte att högtalaren rör sig, brukar vara det som behövs för att de ska "mjukna/mogna" i ljudet!
Tills dom låte bra
Att säga ett visst antal timmar går inte, dyrare prylar brukar behöva lite längre tid för att prestera!
Många billigare högtalare är som lite billigare vin, vinner ej på lagring/inspelning
Jag brukar låta mina högtalare gå runt 100-150tim totalt vid inspelning.
Vet att när jag skulle spela in mina gamla scanspeakdiskanter så ändrades fortfarande värdena en hel del efter 120tim.
slänger in en fråga i en tråd som ännu inte hunnit svalna. funderar på o lyfta in min låda med 3st alpine type-r 12or o kolla in på spelverket inomhus o låta den spela,
slänger in en fråga i en tråd som ännu inte hunnit svalna. funderar på o lyfta in min låda med 3st alpine type-r 12or o kolla in på spelverket inomhus o låta den spela,
har frekvenser någon betydelse, volymen?
Brukar vara lägre avstämning på baslådor hemma än i bilen om man inte bor i nybro.
Sen är det väl mest impedansen på lådan som kan ställa till det när man ska koppla den hemma om du nu har tre basar är det 1,33 ohm eller 2,66 eller nån annan ohm?
Hemma förstärkare/slutsteg brukar inte gilla under 4ohm iaf om dem är "normala" finns 2ohm stabila med i stereo.
Comment