någon som vet en bra 8" bas som trivs ca 10L sluten låda? helst inte för mycket inbyggnadsdjup heller, pris runt 1500:-
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bra 8" bas som trivs ca 10L låda?
Collapse
X
-
Re: bra 8" bas som trivs ca 10L låda?
JL audio's billigare serier bör ju falla i den kategorin =)
RE Audio RE-X 8 verkar ska funka i liten låda med.Last edited by Svartstreck; November 10, 2009, 16:46.
-
har kikat både på re basen och jl, har ett par jl 6w0 just nu, men vill ha i lite större element i samma låda. (hänger under hathyllan, varsin kammare på 10 liter finns det där.
undrar hur det hade fungerat med open air basar? är ganske tätt mellan kupe och bagage?
Comment
-
Hertz es200 är en 8" bas som passar bra i den volymen.
Comment
-
Re: Bra 8" bas som trivs ca 10L låda?
checkat in dessa? Inbyggnads djup 59.3mm.9 liters sluten låda. Har själv haft 2 stycken och varit mkt nöjd med dom. Spelar riktigt fint. http://u-dimension.com/com/rm_rm208sl.htmLinus "Lellen" Andersson
Passat kombi 01 clean edition
Espl,Bassrace
Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
Svensk mästare Super street NW -06
Comment
-
tror inte det behövs någon ny bas! var och kollade hur stora basar jag kunde ha i hatthyllan, upptäckte då att jag hade basarna paralellkopplade och sedan steget bryggat, allstå 2ohm last plus bryggning, 1 ohm?
ett under att det spelat och att inget gått sönder. kopplade varsin bas på varsin kanal och j*vlar vilken kontroll det blev helt plötsligt! spelar högre nu också. tidigare lät det illa pga att basarna tappade kontrollen vid hög volym, nu låter det illa om dom slår i botten, mekaniskt ljudhellre det än dist!
Comment
-
Vad är det för slutsteg?
Comment
-
Originally posted by twostroke View Postherzen såg bra ut!
pioneern verkade ha för "biffig" korg, alltså inte på höjden men på bredden...
hålet i hathyllan är inte superstort, får nog inte ner den där.
Comment
-
Focal Polyglass K21V2.
Spelar från 10-20l (kör min i 16l för tillfället).
Kostar 2K.
Dock bygger den drygt 16cm på djupetAudison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
-
Lonefox:
det är inte djupet jag har problem med, högtalaren får inte vara för biffig upptill! korgen måste vara lite v formad för att gå i hålet
Kulan: det är ett alpine mrv-f345
# 4-channel car amplifier
# 75 watts RMS x 4 at 4 ohms (150 watts RMS x 4 at 2 ohms)
# 300 watts RMS x 1 (channels 3/4 only) in bridged mode
Comment
-
Hänger inte riktigt med på hur du menar....men i specen här så ser du även en skiss med mått.
http://www.focal-fr.com/catalogue-do...files/1267.pdfAudison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
-
Originally posted by Lonefox View PostHänger inte riktigt med på hur du menar....men i specen här så ser du även en skiss med mått.
http://www.focal-fr.com/catalogue-do...files/1267.pdf
en del rekomenderade shallow/platta basar, dom bygger inte så mycket på djupet, men på bredden, för att få i basarna måste jag vinkla ner dom, då fungar det inte med en som har för stor diameter på magnet/korg
Comment
Comment