Announcement

Collapse
No announcement yet.

OT: Hembiomässa Gbg 21-22/11

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: OT: Hembiomässa Gbg 21-22/11

Jag gillar mässan, inte för stor utan lagom "intim". Man hinner runt i lugn och ro och prata med alla levernatörer man vill.

Procella föll inte mig på läppen, men jag har aldrig heller gillat "bioljud", märkligare var att jag inte heller tyckte om ljudet från Focal anläggningen i Båthuset, man tröttnade rätt fort på ljudet. Inget bra betyg på en anläggning för mer än 500kkr.

Jag gillade däremot AB-testet av projar inne i bomullmagasinet, fick lära mig en del nytt

Kofoten var den enda kända besökaren för mig, var var ni andra?

/Jonas
    Vis vobiscum sit!

Comment

Jo efter att ha lyssnat på denna mässa och just testat Blue man group dvd här hemma så känner jag inte att jag behöver lägga mig på Lexicon eller Phatos ligan i förstärkeri, Onkyo + Nuforce eller kanske bara onkyo räcker gott till tror jag.

I ren stereo så känner jag likadant, Mer effekt är det jag saknar, rent ljudmässigt så är jag "hemma" men saknar ju hdmi in/ut och hdljuden.

Någon annan som känner uppgraderingsdjävulen?

Var det någon annan som fick intrycket att rummet med Rotel/Velodyne/Elac var en ANINGEN höjt på subbarna föresten ?
      Jo visst var det bas, men resten då. Velodyne subarna tog överhanden så det stog härliga till.
      Last edited by Niklas; November 22, 2009, 11:38.

Comment

Tyckte även jag om mässan, dock hade jag för bråttom därifrån. Men man gör nästan fel i att kika in hemmabion först, 2 kanals blir nästan lite tråkig efteråt...

Hemmabion på "första" plan i hotellet Jonas, vart inte bilden väldigt ryckig där? Men visst vart det en jäkla bra bild, nästan bättre än den stora jävla projjen på våningen över, hade dock större duk där. Och ljudet var nästan lite tråkigt där, saknade lite värme. Men SUBB fanns det, strids scener i Transformers var GRYMMA

Och just Transformers, alla visa de filmerna. Är det för att Fox är så jäkla snygg?? :-p

Lyssnade lite på en hörlur för var det 10´000:- Men riktigt fin kring utrustning. Har lyssnat väldigt lite på finare lurar, men saknar ljudbilen, känns som det bara blir vänster mitt å höger och inget därimellan. Kanske berodde det på musiken eller är jag kanske helt ute å cyklar? Dela gärna med er av era erfarenheter =)
        Niklas Bengtsson

LjudiBil.Com

Comment

Tänkte inte på ryckig bild faktiskt, Men våning ovanför var det dom omdiskuterade Procella högtalarna som stod för ljudet.
          Fox ser ut som hon heter...

Jag kan inte använda lurar, jag är för paranoid för det
          Vis vobiscum sit!

Comment

Transformers demas för att det är brutalt bra bild och ljud, en ren referensrulle.
            Sen skadar det nog inte att hon är en riktig 10 poängare heller :P

Likadant som att U-571 sjunkbomb scenen är till för att verkligen testa lågbas,
            Även hitta nemo är ruskigt krävande, om ni inte testat den så kolla in den och gärna scenen där den där hemska ungen knackar på akvariet

Comment

Tycker faktiskt att Sanyo plv z700 är riktigt bra för pengarna,det är den billigaste full hd projektorn idag,c:a 14 000:-.

Har den själv.Gäller dock att ha ett helt mörkt rum för att få riktigt bra bild,samt att kalibrera den helst med en DVE HD basic skiva skiva.

En bra duk till rimliga pengar är Grandwiev cinema velvet,helst ramspänd om man kan ha det,då man slipper veck på duken,c:a 5900:-.

Lite bilder på hur jag har det hemma,tyvärr rörigt då det är det rummet som man får ha grejerna ifred.

En bild tagen 3 meter från duken,från filmen A`m Legend.Synd att bilden inte gör sig rättvisa på datorn.

Skivan för kalibrering.

Last edited by Välljudsfantast; November 23, 2009, 22:51.

Comment

Välljudsfantast, hojta till om du har kalibrerat färdigt och vill göra dig av med din DVE, för det är väl Bluray varianten?

Comment

Originally posted by Niklas View Post
                  Välljudsfantast, hojta till om du har kalibrerat färdigt och vill göra dig av med din DVE, för det är väl Bluray varianten?
                  Jo det är Blu Ray skivan.Dock kommer jag inte att sälja den,man byter väl proj nån gång och då är den bra att ha till hands igen.

Comment

Working...
                  X