Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byta stereo i Audi A4 B6. Vad är den gula kontakten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Byta stereo i Audi A4 B6. Vad är den gula kontakten?

Ja, nu är det så att jag funderar på att byta stereo i min A4:a original sitter det en Symphony Dubbel-din med inbyggd cd-växlare samt kassettspelare. Och när jag tog bort stereon så fanns där en ISO-kontakt som strömmen for till och en mini-iso som har med högtalarna samt det som visas på skärmen vid instrumentpanelen antar jag efter som det står CAN där vid dom 2.
    Men sen bredvid antennen så sitter det en gul kontakt som jag inte vet vad det är? Bilen har nåt BOSE original med en förstärkare där bak. Har det nåt med det att göra? Eller är det dubbla antenner?
    Har en adapter jag har lånat för att prova men det är det med den gula kontakten jag undrar vad det är. Om jag har rätt adapter eller måste skaffa en ny?

Mvh Nicklas

Re: Byta stereo i Audi A4 B6. Vad är den gula kontakten?

Låter som om du har knappar i ratten !?
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Nej det har jag inte.. Inget annat speciellt heller som jag kommer på.

Comment

Det är AM antennen. Du kan bara strunta i den.

EDIT: Audi använder sig alltså av två antenner, en till Am och en till FM. Jag tror att originalstereon även använder signalen från AM antennen för att förbättra FM mottagningen men det funkar bra utan.

EDIT2: Förövrig så går det mesta via CAN-bussen såsom rattknappar, display och div information från bilen såsom nyckelns läge mm
        Last edited by Jag; November 3, 2009, 20:45.

Comment

Tack fick reda på idag att det var antennen. Men på tal om can-bussen så kommer ju den inte att användas iom att ja byter stereo men kommer det att ställa till med nåt annat? Iom att jag inte har rattknappar så kommer det bara vara så att det ända som händer är att jag inte ser informationen på displayen i instrumentpanelen? Eller kommer nåt annat krångla?

Comment

Nejdå inget annat händer, du kan låta den hänga bara.

Comment

Ok. Skönt att höra. Skall försöka mig på att byta imorgon.

Comment

Working...
              X