Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ang. Genesis Monoblock

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ang. Genesis Monoblock

Har och har ägt ett flertal Genesis steg, står nu i valet o kvalet att köpa ett Monoblock, dvs den rejälaste modellen. Min fråga är egentligen hur pass mkt ström man kan räkna med att det tar i förhållande till ett bryggat Four Channel, det dubbla eller mer? Har i dagens läge just ett 4-CH bryggat till basen, en CDT ES12...

Hur står sig steget i dagens läge gällande ljudkvalitet? Mkt väl antar jag?

Spelar det i klass AB?

Effekt kan det ju leverera, 1000-1200/1ohm men är det som vanligt mer välljud än rå power när det gäller Genesis (dvs det bör avnjutas på normal volym eller hänger det med längre än så)?

Kan någon sammanfatta en provlyssning av steget kort och lätt?
    ((I GENESIS))

Re: Ang. Genesis Monoblock

Mer än det dubbla kan det vilja ha, se även:
    http://www.genesiscaraudio.net/amps/spec.html
    Om du har lyssnat på ett Miniblock(Min favorit, speciellt i 1 ohm) vet du hur ett Monoblock låter, men du kan dra på perverst mkt mer.

Pierre
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Låter underhållande!

Funderar på att testa det i sommarbilen sen som kommer ha 4st Audiotop 15" med 95dB verkningsgrad bakom sätesryggen (Supra)... Har en känsla av att den bilen kommer kunna spela BAS!

Tänkte att man kunde få in så mkt välljud som möjligt i bilden med ett sånt här steg när man ändå kommer ha det "över" framöver då jag planerar att sälja Saaben i vår.

Mer synpunkter mottages gärna.
      ((I GENESIS))

Comment

infectious+Stockholm+Monoblock=nära mig, då måste jag smila in mig på en lyssning, missade Heddans MonoblocksmonsterAlfan

Pierre
        SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Ljudet kan enklast beskrivas såhär: Det har allt. Inget saknas. Spelglädje, kontroll, värme! Man vill bara vrida volymratten full mutter! Det absolut sjukaste jag dock upplevt var när jag provkörde det som framsystemsslutsteg. Hell vilken dynamik...

Drar ju en hel del ström såklart. Men ska du bygga demobil så är ju ett gäng batterier ett måste anyway!

Mvh Mattias Hedin
          DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

Comment

Sådär ja, så var man Genesis Monoblock ägare!
            ((I GENESIS))

Comment

Originally posted by infectious View Post
              Sådär ja, så var man Genesis Monoblock ägare!
              Grattis!!
              DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

Comment

Det ger min FETA Sub ordentligt med kraft trots endast ett 100Ah batteri. Du lär inte bli missnöjd med ljudet.
                Föredetta EMMAtävlande. Billjud kommer alltid vara en del av mig, men vi får se när det finns tid att bygga igen.

Comment

Originally posted by Theo View Post
                  Det ger min FETA Sub ordentligt med kraft trots endast ett 100Ah batteri. Du lär inte bli missnöjd med ljudet.
                  Jag har i dagsläget bara ett 80Ah batteri samt tot 1f i kondningar (2x0,5 DLS), en 33mm kabel och inst. belysningen började efter inst. av Monoblocket fladdra väl mkt. Men bra bas blev det! Detta är tills vidare men jag tror jag får klämma in ett batteri till eller helst byta mot två Optima eller motsvarande, någon som har batterier över? (vintern är lång!).

Mvh Olle
                  ((I GENESIS))

Comment

Originally posted by infectious View Post
                    Jag har i dagsläget bara ett 80Ah batteri samt tot 1f i kondningar (2x0,5 DLS), en 33mm kabel och inst. belysningen började efter inst. av Monoblocket fladdra väl mkt. Men bra bas blev det! Detta är tills vidare men jag tror jag får klämma in ett batteri till eller helst byta mot två Optima eller motsvarande, någon som har batterier över? (vintern är lång!).

Mvh Olle
                    Jag har ett 100Ah Banner running bull kopplat med skiljerelä, så med bilen avstängd spelar jag med bara det, annars Banner, orginal ~75Ah + 120A generator.
                    Med bilen avstängd märker jag att efter några minuter fattas den sista kraften i ljudet, så mer amperetimmar vore inte alls fel. Men det funkar bra för mitt användande.

//Theo
                    Last edited by Theo; October 24, 2009, 17:29.
                    Föredetta EMMAtävlande. Billjud kommer alltid vara en del av mig, men vi får se när det finns tid att bygga igen.

Comment

Jag har iof inget batteri till försäljning men kan kanske ge förslag på batteri utifrån hyllans mått.

Hur stor är batterihyllan?
                      Hur högt batteri går att sätta utan att polerna tar i någon metalldel (huven)?

Comment

Working...
                      X