Har nyligen skaffat mig en Saab 9-3SS -06 med Bose 300W system och funderar seriöst på att kasta ut det som går då jag tycker det låter sk*t.
I min andra bil (Saab 9000) sitter en del saker jag kan tänka mig lyfta över följande:
Pioneer DEH-P88RS-II
DLS CA 41
DLS CAD 15
Kicker S12L7
Kicker KS 6.5"
Får komplettera med nya högtalare i front och 6x9'or i hatthyllan.
Problematiken är att org-stereon är ett optiskt system (AS3?) där jag läst runt på diverse trådar om hur man kan koppla förbi.
Sen har jag hittat en frontpanel som sägs ska passa, men bilden verkar inte överensstämma (kan vara annan modell på bilden) hos brc.
Är det någon här som har som har kännedom om just 9-3'an och om det går att bygga om ljudet utan att göra allt för stor påverkan på grundfunktionen.
Frontpanelen, någon som vet om den ifrån brc passar? finns andra tillverkare alt. kunnig person som kan tillverka en ?
Rattstyrning till Pioneer , hittar inget på nätet som verkar passa just 9-3.
Övriga tips (eller ska man glömma ljudbygge i 9-3 ) ?
mvh..
I min andra bil (Saab 9000) sitter en del saker jag kan tänka mig lyfta över följande:
Pioneer DEH-P88RS-II
DLS CA 41
DLS CAD 15
Kicker S12L7
Kicker KS 6.5"
Får komplettera med nya högtalare i front och 6x9'or i hatthyllan.
Problematiken är att org-stereon är ett optiskt system (AS3?) där jag läst runt på diverse trådar om hur man kan koppla förbi.
Sen har jag hittat en frontpanel som sägs ska passa, men bilden verkar inte överensstämma (kan vara annan modell på bilden) hos brc.
Är det någon här som har som har kännedom om just 9-3'an och om det går att bygga om ljudet utan att göra allt för stor påverkan på grundfunktionen.
Frontpanelen, någon som vet om den ifrån brc passar? finns andra tillverkare alt. kunnig person som kan tillverka en ?
Rattstyrning till Pioneer , hittar inget på nätet som verkar passa just 9-3.
Övriga tips (eller ska man glömma ljudbygge i 9-3 ) ?
mvh..
Comment