Announcement

Collapse
No announcement yet.

asfaltmattor från biltema bra?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: asfaltmattor från biltema bra?

max 4mm är de väl man får dämpa totalt om ja inte minns fel? eller är ja helt ute o cyklar nu....
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post
      Mekonomen
      Artikelnr: 40-X10015
      Benämning: Dämpfolie
      Anm.: Bitumen
      Text: 500x400x4 mm
      Pris: 48.00 kr
      det var inte faligt ja bor i arvika å swedol ligger i karlsta men mekonomen ligger också i arvika man kan tjänar att köpa där ist

Comment

yepp, max 4mm
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Lite ot kanske. Men hur är DLS dämpmattor? effektivitet i förhållande till pris? Känns liiiite dyrare än dom som diskuteras här.

Comment

Jag har nog typ 50-100 ark av Mekonomens 4mm matta om nån skulle vara intresserad.

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
              Jag har nog typ 50-100 ark av Mekonomens 4mm matta om nån skulle vara intresserad.
              va vill du ha för dom? de kan va mycke intressant.
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Hur många vill du ha isf? Måste kolla hur många jag har till att börja med dock.

Comment

Skulle ha köpt ett gäng av dig, men tror det blir lite dyrt att skicka dem!
                  Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                  www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                  www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

Comment

Hur många vill du ha isf? Måste kolla hur många jag har till att börja med dock.
                    kolla hur många du har. de kan va intressant med allihopa finns ju fler bilar o dämpa. så som sagt kolla hur många du har o hur mycke du vill ha för allihopa.

Comment

Körde med bitumen ifrån mekonomen innan. Men efter att jag testat StP M1 kommer jag aldrig att betala för något annat. Använder andra mattor ibland också när jag får dom.

Men som svar på den ursprungliga frågan, så funkar de andra också. Bara varit med att de släpper om jag varit slarvig.

Comment

Originally posted by andreas_gbg_ View Post
                        Körde med bitumen ifrån mekonomen innan. Men efter att jag testat StP M1 kommer jag aldrig att betala för något annat. Använder andra mattor ibland också när jag får dom.

Men som svar på den ursprungliga frågan, så funkar de andra också. Bara varit med att de släpper om jag varit slarvig.
                        Dämpade golf dörrarna med bitumen och blev väldigt nöjd med resultatet, visst är det rätt tråkigt att behöva värma o allt sånt men....

Dämpade ibiza dörr med M1 och vart väldigt nöjd med hur lättarbetad den var, rent underbar faktsikt. Men, 1 lager bitumen dämpar i mitt tycke MYCKET bättre än 1 lager M1 så jag lär nog i framtiden ta det extra slit som det ändå är med bitumen.

Detta är som sagt min synvinkel på det hela, jag tycker iaf att bitumenen ger bäst dämp per krona.

Comment

Originally posted by AndrAAx View Post
                          Skulle ha köpt ett gäng av dig, men tror det blir lite dyrt att skicka dem!
                          Ja dom väger ju en del

Comment

Dämpade golf dörrarna med bitumen och blev väldigt nöjd med resultatet, visst är det rätt tråkigt att behöva värma o allt sånt men....

Dämpade ibiza dörr med M1 och vart väldigt nöjd med hur lättarbetad den var, rent underbar faktsikt. Men, 1 lager bitumen dämpar i mitt tycke MYCKET bättre än 1 lager M1 så jag lär nog i framtiden ta det extra slit som det ändå är med bitumen.

Detta är som sagt min synvinkel på det hela, jag tycker iaf att bitumenen ger bäst dämp per krona.
                            Då köper man STP BiMast. Både butyl och bitumen i samma matta, ca 4mm tjock. Sitter ett "par" sådana i mitt tak och det är som att knacka på en sandsäck gämförelsevis utan. Fast blir kanske inte billigare, men prisvärdare.
                            sigpic

-C5 2008 -SQuse-
                            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

Comment

Hur pass tjocka är Stingers dämpmatta? Fungerar de bra utan att lossna som bitumen mattorna gör på sommaren när solen bränner på dörrarna?

http://enloecustomaudio.com/images/car%20audio/rkx4.jpg

Comment

Originally posted by TBonnevier View Post
                                Hur pass tjocka är Stingers dämpmatta? Fungerar de bra utan att lossna som bitumen mattorna gör på sommaren när solen bränner på dörrarna?

http://enloecustomaudio.com/images/car%20audio/rkx4.jpg
                                2mm är den, har "ganska många" i min bil o dem funkar bra även om man lägger lager på lager. Autoleads butylmatta funkar oxå bra finns fler men bara testat dessa själv.
                                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Working...
                                X