behövs det flera 6,5" i varje dörr eller räcker det med 1 i varje för att möta upp en 15" bas bra ? det är ju många som har 3-4 st i varje dörr, men det är ju ofta inte några "monster" högtalare. så frågan är räcker det med en 6,5 i varje dörr ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
en eller flera 6,5"
Collapse
X
-
Re: en eller flera 6,5"
Originally posted by bolle View PostSå många som möjligt och mycket effekt ska det vara..
så det är för att man kan som folk gör så ? har ju själv amega q-comp gold 60 systemet och de behöver ju lite plats vilket kan bli lite svårt att bygga in många i en dörr då volymen inte räcker för hur många som helst, driver det med 2x200wrms. behövs det fler amegor eller räcker det med det jag har, vill ge dom så många liter som rekomenderas.
Comment
-
Re: en eller flera 6,5"
Originally posted by alleballe View Postbehövs det flera 6,5" i varje dörr eller räcker det med 1 i varje för att möta upp en 15" bas bra ? det är ju många som har 3-4 st i varje dörr, men det är ju ofta inte några "monster" högtalare. så frågan är räcker det med en 6,5 i varje dörr ?
bygde om til 2 stk i varje dörr nå med sluten låda.
det spilte mycket bätre och högre(db mätning med termlabb80hz).
så det siste jag gjorde var å köpe 4 stk impact rh 6.5" brukte samme slutne låda och slutsteg som förr.. ljudet ble hur bra som helst.
jag ångrar at jag inte provade impact rh 6.5" tidligere.
så mitt val er 1-2 stk 6.5" av bra qualitet.
(men show faktoren er större med 4 i varje dörr)
hilsen dag gunnar
Comment
Comment