Hej, min bil var med om en bilkrock och lågnivåkabeln slets av men stiftet från kabeln sitter kvar i lågnivåporten i slutsteget. Någon som har något smart tipps så man kan få ut det smidigt utan att behöva plocka isär och löda bort porten?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Stiftet i lågnivåkabeln har gått av i porten.
Collapse
X
-
Re: Stiftet i lågnivåkabeln har gått av i porten.
Så länge stiftet är ihåligt så kan man ta ett litet borr och se till att den kilas fast i stiftet och sedan dra ut det.
Ett annat alternativ är en nål eller liknande stift och lite snabblim in i stiftet för att sedan dra ut det.
Annars återstår att ta isär steget och trycka ut stiftet innefrån.Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
-
Tunn kabel som man löddar på stiftet och sen bara dras ut!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Jag klarade det med en nål, fast från insidan. Det tog tid med, jag fick skruva av alla skyddsdelar först för att komma åt. Men ut kom det till slut.
Inget jag rekommenderar. Lödning låter som det bästa alternativet.:: TEAM BROSSAN >>
Brödraskap & Effekt
Comment
-
Tack för alla svar. Testade med lödning igår och lyckades!
Lödde på en koppartråd så det var mycket lödtenn på den och stoppade sedan in den i hålet och värmde på koppartråden tills den fastnade på stiftet. Var bara att dra ut den försiktigt
Comment
Comment