Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Benz 190e

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mercedes Benz 190e

Hej

är ny här på forumet ( http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=7183 )
    och tänkte lägga upp mitt projekt.

bilen är en som rubriken lyder en Mercedes Benz 190e med 3liters rak 6a (vi får väl se vad dom säger på besiktningen om det) med 16v kjolpaket.

målet med bygget är att få ett bra ljud som klarar en ganska bred musiksmak utan att bli ruinerad. jag kommer nog lägga de mesta pengarna på ett bra framsystem.
    ________

Baslådan jag har nu består av

Kicker Comp VR 10" i en bandpasslåda
    med ett alpine MRP M450

då det inte är optimalt att bygga ljud i en 190a då tanken ligger bakom baksätet så år lådan byggd så att basporten ska komma upp i hatthyllan och på så sett få in så mycket ljud som möjligt i cupen.

Huvudenhet
    pioneer ??? kommer inte ihåg vad den heter men den har 3x lågnivå, hög/lågpass filter, equalizer osv...

fram hade jag tänkt plasta nya dörrsidor och sätta in ett par 6.5" och det är här jag tycker att det börjar bli lite svårt :P
    jag har funderat på kickers RS6.5" kit. men vad ska man ha för slutsteg som passar bra till dom? eller ska man satsa på något annat kit?

bak hade jag eventuellt tänkt sätta ett 6.5 kit av samma model som fram men det kan bli så att det får vänta ett tag beroende på ekonomin...

Re: Mercedes Benz 190e

Snyggt bygge.

Skippa kittet i bakdörrarna då de som åker bak inte har betalat stereoanläggningen
    Så lägg de pengarna på steg till framsystemet istället
    Märken osv överlåter jag till andra

Kör själv med dubbla Amega 6,5or i dörrarna

Comment

Intressant blir mycket dämpande.
      TACK TILL DBAKUTEN & CARSOUND.SE
      SM 1a i SuperStreet NW 2012.
      SM 1a i BassRace 149,9dB 2013.
      SM 1a i Extreme 2013.
      SM 2a i BassRace 149,9dB 2014.
      SM 1a i Extreme 2014.
      SM 1a i BassRace 149,9 2015.
      SM 1a i Extreme 2015.
      EM 2a i BassRace 149,9 2015.
      EM 3a i Extreme 3+ 2015.

Comment

Följer med spänning, håller på att bygga sj i en 190., nyfiken på lådan.

Comment

Working...
        X