Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inmatning av kod för bilstereo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inmatning av kod för bilstereo

Jag har en Opel Astra 2001 med en Delco CDR500. Stereon har fastnat i läget SAFE på displayen. Jag har ingen aning om hur man matar in koden på den och behöver hjälp med detta. Jag har både radiokod och säkerhetskod till
    stereon. Mycket tacksam för hjälp med detta.
    Perber

Re: Inmatning av kod för bilstereo

Problemet är löst via en engelsk sida för Vauxhall

Comment

Originally posted by perber View Post
      och det fungerade alldeles utmärkt.

Comment

Har samma problem som du hade :-( Har köpt en astra 2002 som jag blev tvungen att byta startbatteri. Efter att ha brutit strömmen så får jag också endast SAFE i displayen.

Skulle du vilja vara vänlig och delge mig lösningen?

Comment

Originally posted by perber View Post

Jag har precis samma problem, och att knappa in koden kan jag (tror jag?). Men det funkar inte. Hur gjorde du?

Comment

Misstänker att perber kan ha följt denna instruktion som jag hittade på nätet. Nu återstår bara koden :-(

1. turn ignition on (dash warning lights on)
            2. If radio turned on, turn it off.
            3. Press AS button in, and hold it in while turning radio on.
            4. Wait approx 10 seconds (do not release AS button).
            5. Radio should beep, and display should now read 10 - - - - (assuming no tries have been made in the past with the wrong code)
            6. use pre-set button "1" to scroll the first digit in the display to the number you want (it goes 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 then back to 0)
            7. Use pre-set "2" for second digit, etc.
            8. Once display reads 10 followed by the four digit security code press and hold AS button for about 10 seconds, until the radio beeps.
            9. If correct code entered display will now read "code" briefly, followed by"memory-U" briefly, then radio will reprogram it self.
            10. If radio goes back to "safe" the code number is incorrect, or you mis-keyed it.

Note: entering the code incorrectly 10 times will render the radio useless.
            After the first 3 tries you need to leave the radio on and the ignition on for increasingly long periods of time before it will let you try again. 7 safe need you to wait at least 30 mins, and more like 1 hour.
            Note: There are comments associated with this question. See the discussion page to add to the conversation.

Comment

Alldeles rätt - Den sidan använde jag. När man trycker in siffrorna så visas rätt siffror på displayen - när koden stämmer på displayen tryck in AS , radion "piper" till om koden är rätt = radion fungerar som vanligt igen. För mig fungerade det på första försöket.
              LYcka till!

Comment

Har löst sig för mig också. Blev tvungen att köpa koden av opel för 225 kr.

Comment

Jag har också hört med Opel, men de kan inte få tag på någon kod från Tyskland. Jag får väl köpa nytt?

Comment

Working...
                  X