letar efter en billig bil att äga/köra å såg att dessa kan man hitta billigt, nån som byggt bas i en sådan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kan nån säga nåt om smart fortwo?
Collapse
X
-
Re: kan nån säga nåt om smart fortwo?
Har åkt en sådan några gånger. BULLRIG!!
I motorvägsfart får man ha hörselskydd och då är jag ändå van vid gamla bilar som vw golf från 1990 osv...
Trång (men det var väl ingen överraskning). Går säkert att montera en JL 6.5 el 8" i superliten låda. EV steg var jag inte vad man ska hänga, i ett snöre, dinglande i backspegeln?
Är övertygad om att du får "mer" bil (då menar jag där du får plats med dig själv, ev stereo och kanske en kompis) i en annan typ av bil för samma ekonomi. En Vw Polo 01:a el kanske en LUPO köper du lätt för samma pengar som en Smart och då snackar vi HELT annan ljudkomfort och bekvämlighet men ändå inte nån större skillnad i förbrukning.
Jag har alltid tyckt att SMART är en cool bil dock. Kör man bara i stan och vill ha något som är enkelt att parkera kan jag lätt förstå dem som köper en sådan. I övrigt tror jag hade valt bort modellen alla dagar i veckan...
För några år sen lyssnade jag i en SMART där de hade trängt in 2x12" bakom sätena och ett STORT steg liggande ovanpå lådan. Lät tyvärr ingen vidare. För stor konarea och lite kupé? Det bonkade men inte speciellt bra. Såg kul ut dock...
Lycka till!
/mt4base
-
Har en kompis som jobbar som mek per Mercedes/Nissan i Kalmar och när jag frågade honom om Smart så sa han bara: "- NEJ tänk inte ens tanken! De är dyra i reservdelar och rostar duktigt på undersidan. Ska du ENBART köra i stan så KANSKE du kan fundera på en sån, men annars så köp nått annat."
Jag har nämligen åxå varit sugen på en smart.
Comment
-
e ju inte mycke till bil direkt, men chippade så e dom rätt roliga å köra faktiskt, ang å bygga dunkadunka, ljudfixarn i eskilstuna har en massive-smart:De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........
Comment
-
Jag har haft en sån.
En ForTwo Passion -00.
Jag & tjejen gillade den skarp & hade det inte varit för att tjejen krockade den hade vi garanterat haft den kvar! (Tjejen tjatar om att vi ska köpa en ny)
Vi körde lite över 8000mil med den & behövde bara byta ett bakhjulslager & ett dörrhandtag.
Perfekt i stan (det går alltid att hitta parkering) men inte alls så dum på längre sträckor.
Vår snittade mellan 0,4 & 0,6 l/mil. Det blev aldrig av att bygga något ljud, men jag monterade en Harman Kardon Drive&play med adapter till AUX-In (kjell.com's grundig-adapter).
De få nackdelarna med 42 enligt mig är:
*Dålig värme på vintern. Men vi hade alltid en filt i bilen, så det är inget stort problem.
*Man bör kolla oljan någon gång ibland. Den drar lite & det är noga att det inte är varken för mycket eller för lite.
*Det finnas alldeles för få SMART-verkstäder och mekanikerna verkar inte helt vana med modellen.. =dålig service. Till&med säljarna verkar ointresserade av att sälja...
*30-35mil är max vad man kan köra på en dag. Sen är röven & ryggen trött på stolarna..
Underbar bil (om man tar den för vad den är).
Glöm inte att ta del av alla tips på http://smartfan.ath.cx/news.php
Fråga gärna om det är något mer du undrar över!
Comment
Comment