Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips hur bygga om dörrsidor Audi S6?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips hur bygga om dörrsidor Audi S6?

Hej på er!

Åkte o köpte mig ett par extra dörrsidor igår, tröttnat på o bara ha 4" kit fram i dörrarna nu, så tanken är att det ska in dubbla 6.5" kit!

Har dock inte en susning hur jag ska bygga, är mycket konstiga former på dessa dörrsidor, så vet inte hur man ska göra för o få de snyggt?

Kommer plocka bort den inre delen,som är tygklädd o förhoppningsvis kunna få dit den efteråt igen? Tar man bort den nu blir det dock inte mycket att fästa/plasta på...?

Lär bli tvungen att klä om hela dörrpanelen för o få de snyggt, vilket blir första gången.

Nån som har byggt i dessa dörrar förr,eller endå har bra tips?

tack på förhand

Re: Tips hur bygga om dörrsidor Audi S6?

Japp, jag har. Fast jag hade enbart 1x6½" på org. plats.
    Tyckte det räckte ganska så bra..

Comment

Originally posted by T-T View Post
      Japp, jag har. Fast jag hade enbart 1x6½" på org. plats.
      Tyckte det räckte ganska så bra..
      okej, bilder? Hur byggde du?

Att du bara har det i din bil är inte till så stor hjälp tyvärr om du inte berättar nått =)

Comment

Med en musplatta samt extrema paintkunskaper så fick jag fram denna bilden. Så skulle jag byggt

För mycket är lagom

Comment

Originally posted by Punti View Post
          Med en musplatta samt extrema paintkunskaper så fick jag fram denna bilden. Så skulle jag byggt

hehe vackert

Är nått sånt ja funderat på med, dock bara hur man går till väga, o för att klä hela dörrsidan i ett stycke sen?

Comment

Nu vet jag ju inte måtten osv, men det enklaste hade ju varit att plasta en låda som får plats i det facket (så som jag ritat) och om den sedan är för liten så kan du såga upp baksidan och plasta större låda i sjäva dörren, eller kan du bara låta den spela rätt ut i
            För mycket är lagom

Comment

Working...
            X