ca lim brukar dom använda, finns ju även som svart och säljs i många hobby/rc affärer där tex flyplan å sånt säljes
Cyanoakrylat?
Vi har nån variant på jobbet av det till att limma gummi. sitter som fan..
Bond heter det limmet, säkert samma som massa andra, detta kommer från Gluespec i Hörby iaf.
Cyanoakrylat?
Vi har nån variant på jobbet av det till att limma gummi. sitter som fan..
Bond heter det limmet, säkert samma som massa andra, detta kommer från Gluespec i Hörby iaf.
Finns det något lim på macken tex som man kan tänkas laga följande med?
Är en 5,25" mid, med mjuk å fin upphängning som släppt från korgen 1/4 av högtalarens omkrets..
Har ett par 6x9or liggande som också släppt i limningen (hade clarion SKITdåligt lim på 90-talet?)
Tog hursomhelst å limma lite halvt som halvt, blev inte bra alls, kanten liksom krullade ihop sig på nå vänster pga limmet?
Blev inte så på middarna på bild ovan som jag limmade, men på dom var gummit ngt tjockare.
Vad är det som spökar? :S
Superlim från Biltema, detta används av proffsen
Finns 2 olika varianter, man använder båda då det ena är GEL!
Iom att lim går som farligt gods vid leveranser och Feltema finns i så gott som varje liten håla rekomenderas detta!
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Va å tittade till hur det ser ut nu och limningen fäste helt ok och är tät, men halva biten av gummit som skulle anligga mot konen har smält av limmet och knorrat ihop sig.
Menmen sitter ju ihop iaf änsålänge
@Nonne: köpte en packe på biltema för tänkte att det inte borde skilja spec mkt, och till en fjärdedel av priset jmf med super attak så kändes det värt att prova =)
Va å tittade till hur det ser ut nu och limningen fäste helt ok och är tät, men halva biten av gummit som skulle anligga mot konen har smält av limmet och knorrat ihop sig.
Menmen sitter ju ihop iaf änsålänge
@Nonne: köpte en packe på biltema för tänkte att det inte borde skilja spec mkt, och till en fjärdedel av priset jmf med super attak så kändes det värt att prova =)
Ska GEL-modellen funka bättre? :P
Jepp!
Enligt proffsen som lagar basar!
Jag skulle kona om ett par basar.
Pga de nya regler med att frakta farligt gods sen den 11:e oktober får man inte bipacka lim till omkoningssatsen.
Då blev jag rekomenderad att köpa BÅDE vanligt och gel lim!
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Jag skulle kona om ett par basar.
Pga de nya regler med att frakta farligt gods sen den 11:e oktober får man inte bipacka lim till omkoningssatsen.
Då blev jag rekomenderad att köpa BÅDE vanligt och gel lim!
Åfan, där ser man
Trodde bara det var spidern man behövde tjockare lim till :S
Hursomhelst så satt jag å limmade förgäves verkar det som..
Inga skav eller dyl när man känner manuellt, krävs rätt rejält sidtryck för att det ska skrubba vid spolen.
Hursomhelst så låter det som om man håller fingertoppen en bit från högtalaren så det smattrar, fast utan att man håller fingret där? :S
Har testat att hålla undan tinslarna ifall de va dom som smattrade emot konen, men icke
ska limma om spidern på polarens bas på fredag kväll och ska användas på tävlingen dagen efter så jag tänkte be han sticka iväg och köpa araldit 2-comp men det verkar nästa som slöseri med pengar om nu biltemas super lim funkar:S
några tips på vad man ska tänka på när man limmar om spidern?
Comment