Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-5 kombi - familjebilen-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Saab 9-5 kombi - familjebilen-

    Kom på att jag missat en uppdatering här i tråden.
    Bytte för ett tag sen ut mina amega coaxer mot ett par gladen 3" bredbandare, fick först låna ett par för att se vad jag tyckte om dom men valde att låta dom sitta kvar vilket borde säga det mesta.





    Håller även på att utvärdera vad jag tycker om Pioneers DEH-80prs även kallad P80 av många.



    Kan skriva vad mina första intryck är än så länge.
    *Prisvärd
    *Modern med mycket bra funktioner som blåtand, usb, sd korts läsare går även att köra telefonen genom blåtandsfunktionen. Det går även att köra spotify via blåtand.
    *Lite väl begränsade filter i 3vägs läget då brytning för high är 1,25khz i botten och minst 6db i branthet (har inte klurat ut om det går att släppa filtret helt, men verkar inte så).
    *Helt ok tidskkomp och eq
    *Lite småstökig i menyn (likt p99rs) men klart hanterbart även utan instruktionsbok om man pillrat med pioneer tidigare.

    Ljudmässig, helt ok för summan den kostar, den lirar inte i samma liga som p99rs men å andra sidan kostar den 4ggr mindre.

    Skriver lite mer om någon är intresserad när jag haft den mer än några timmar.
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #77
      Re: Saab 9-5 kombi - familjebilen-

      Trodde du skulle komma förbi och hämta midbasar igår.

      Pierre
      SEASTREAMS GARAGE


      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

      Comment


      • #78
        Re: Saab 9-5 kombi - familjebilen-

        Originally posted by Horsyhorse View Post
        Trodde du skulle komma förbi och hämta midbasar igår.

        Pierre
        Hade gärna gjort det men frun jobbade natt så medans ungarna sov hade jag en lite bilstereogenomgång

        När är du där nästa gång?
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #79
          Re: Saab 9-5 kombi - familjebilen-

          Originally posted by jensclaudius View Post

          Där borde det ju gå i en fyratummare... Eller åtminståne en baffel!

          Fattar inte varför inte Pioneer kan programmera om delningarna i sina maskiner. Lika fånigt som med Alpines Parametriska Eq där man inte kan sätta banden där man vill...
          /tycker Erik.

          Comment


          • #80
            Re: Saab 9-5 kombi - familjebilen-

            Originally posted by Robsarve View Post
            Där borde det ju gå i en fyratummare... Eller åtminståne en baffel!

            Fattar inte varför inte Pioneer kan programmera om delningarna i sina maskiner. Lika fånigt som med Alpines Parametriska Eq där man inte kan sätta banden där man vill...
            Men då tappar jag min ventilering
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • #81
              Re: Saab 9-5 kombi - familjebilen-

              Originally posted by jensclaudius View Post
              Hade gärna gjort det men frun jobbade natt så medans ungarna sov hade jag en lite bilstereogenomgång

              När är du där nästa gång?
              Vad blir det för midar?
              Fd tävlande med min Citroën C5.

              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

              sigpic

              Samarbetspartners:
              Ljudbyggaren

              Comment


              • #82
                Re: Saab 9-5 kombi - familjebilen-

                Originally posted by jensclaudius View Post
                Kom på att jag missat en uppdatering här i tråden.
                Bytte för ett tag sen ut mina amega coaxer mot ett par gladen 3" bredbandare, fick först låna ett par för att se vad jag tyckte om dom men valde att låta dom sitta kvar vilket borde säga det mesta.





                Håller även på att utvärdera vad jag tycker om Pioneers DEH-80prs även kallad P80 av många.



                Kan skriva vad mina första intryck är än så länge.
                *Prisvärd
                *Modern med mycket bra funktioner som blåtand, usb, sd korts läsare går även att köra telefonen genom blåtandsfunktionen. Det går även att köra spotify via blåtand.
                *Lite väl begränsade filter i 3vägs läget då brytning för high är 1,25khz i botten och minst 6db i branthet (har inte klurat ut om det går att släppa filtret helt, men verkar inte så).
                *Helt ok tidskkomp och eq
                *Lite småstökig i menyn (likt p99rs) men klart hanterbart även utan instruktionsbok om man pillrat med pioneer tidigare.

                Ljudmässig, helt ok för summan den kostar, den lirar inte i samma liga som p99rs men å andra sidan kostar den 4ggr mindre.

                Skriver lite mer om någon är intresserad när jag haft den mer än några timmar.
                Har nu pillrat lite mer och lyssnat desto mer.
                Det gick inte att släppa brantheten på filtret helt för high så min lösning fick bli att slå över spelaren i std läget och då dela 3" vid 125hz i botten och 6,5" vid 50hz i botten i spelaren och vid 125hz i toppen i steget. Man har tillgång till tidskomp och eq i både std läget och NW läget.

                Dock tycker jag fortfarande att den saknar lite dynamik och är lite hård i ljudet, mne för dom pengarna som den kostar så bör man inte kräva så mycket mer. Får se om jag blir mer överens med ljudet när man lagt lite tid på att justera EQ´n och pillrat lite mer med tidskomp.
                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                Comment

                Working...
                X