Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elmia 2010 oöverskådligt och rörigt!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Elmia 2010 oöverskådligt och rörigt!

Efter en resa ner till Elmia i helgen för att få lite inspiration och förhoppning om att få lyssna i lite bilar som referens för det egna bygget så måste jag framföra lite åsikter och funderingar.

För det första så var det helt omöjligt att veta vilka bilar som tävlade i vilka klasser. För det andra så var det helt omöjligt att veta ens vilka bilar som tävlade i Emma öht.

Det är mycket snack om hur man ska få in nya tävlande i Emma och jag har mina tankar på att börja göra det. Men jag blev ruskigt besviken i helgen då allting kändes oorganiserat och rörigt, man har ingen som helst aning om vilka som tävlar i vilka klasser! Hur ska man då få folk intresserade för det?

Varför har inte alla bilar en liten skylt bredvid bilen där det står vad dom tillhör och vilken klass dom tävlar i?
    Jag tycker även att alla bilar ska parkeras efter klasstillhörighet. Och i de fallen som tävlande har sitt fordon utställt inne i hallarna så ska det finnas en "karta" med klass-tillhörighet och vilket fordon det är. Alltså så man ser i vilken monter de står.

Nu är jag inte dum, men jag hade faktiskt ingen som helst aning om vem som tävlade i vilken klass. Visst förstod jag att Putte tävlade i den högsta klassen. Men i vilken klass tävlade alla andra?

Besviken är bara förnamnet tyvärr... Åkte 80mil enkel väg för att framförallt få kolla in emma-bilarna och sen är det såhär! Känns inte som att det är skoj att börja tävla och lägga 30 till 160 mil enkel väg för att åka på tävlingar om organisationen ser ut på detta sätt!

Jag vill inte vara bitter och jag förstår att det är mycket att organisera kring en tävling, jag hade bara hoppas på så mycket mer när jag åkte ner.

Ett jättetack till Daniel Hedberg som tog sig tid att förklara lite kring tävlingarna och bjöd på en mycket uppskattad provlyssning!

Re: Elmia 2010 oöverskådligt och rörigt!

Hej Weine!

Vi beklagar att Elmia var så pass svåröverskådligt. Till stor del berodde det på saker utanför vår kontroll och inkörningsproblem med ny utrustning.

Normalt skall det finnas en skylt med namn på deltagaren och klass på fordonet.

Vi tar gärna emot fler synpunkter på hur vi kan förbättra oss.
    Svenska Bilstereoförbundet
    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

Comment

Working...
    X