Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt "Sound by Hewi" BMW E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

    Originally posted by PhoenixG View Post
    Det som blev mindre kul är att du förstört lyssnandet i min egen bil för ganska lång tid framöver.

    Det har du bidragit till själv! Vet Ni andra som läser PhoenixG ´s inlägg att han lyssnar på BoyZone i bilen??? Spelar ingen roll vad han skriver här , BoyZone!


    Nu ser jag från mitt fönster att han är ute och städar undan något i sin bil!...
    Last edited by The Stiggisch; October 16, 2009, 12:17. Reason: BOYZONE CLEANING!!!Manligt så det förslår...
    sigpic


    EN SIGNATUR GARANTERAT FRI FRÅN GIFTER OCH AVGIFTER.

    Comment


    • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

      Inget fel på Boyzone. Det var fina pojkar.

      Jag erbjöd ju mina soffor, de är fina och sköna! http://www.blocket.se/stockholm/Desi....htm?ca=11&w=1
      /tycker Erik.

      Comment


      • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

        Originally posted by PhoenixG View Post
        Jag kan bara instämma i att det var för jäkla kul!

        Tack!

        Det som blev mindre kul är att du förstört lyssnandet i min egen bil för ganska lång tid framöver.

        Nu förstår jag bättre hur en ljudbild ska vara i höjd och placering.

        Får nog fundera på att göra mitt bygge i två steg.

        Först som jag tänkt för att sedan ta fram sågen.
        Tack för den Erik! Den visste var den tog!

        Det blir nog ingen ny soffa på ett tag men det är klart att man måste prioritera ljud framför att sitta ner på röven hemma.

        Man kan ju sitta i bilstolen när man tweakar, inget annat!

        Vila kan man ju göra i ettan med jordvärme!

        Och garaget! Vilket jäkla skitgarage!
        Det skulle jag inte vilja vara i om så hyran vore betald ett helt decennium framöver.
        Ha ha det var inte meningen men det är kul att ljudet uppskattas! Vissa(läs Pierre) är fortfarande inte så förtjust i ljudbild modell scen så det passar kanske inte alla men jag kommer få svårt att gå tillbaka till ngt annat tror jag , ngt som du dock bygger redan från början som jag tror är vägen att gå egentligen är ju frontsub! Ang garaget kan jag bara hålla med
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

          Trevlig kväll Hewi!.

          Fint och stort garage.

          Synd bara att tiden går så fort,dock blev jag ju kvar lite längre än jag egentligen kunde.

          Riktigt fint ljud efter lite tweak av Erik.

          Comment


          • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

            Originally posted by Robsarve View Post
            Inget fel på Boyzone. Det var fina pojkar.

            Jag erbjöd ju mina soffor, de är fina och sköna! http://www.blocket.se/stockholm/Desi....htm?ca=11&w=1
            5000:-

            Det kan man ju få en halv sån häringa för när hästen dragit av rabatten:

            http://www.dynaudio.com/eng/auto/esotar/esotar1200.php

            Boyzone! Det är nästan så jag kan tänka mig att pröjsa Gurenius för att han ska ta bort bilden och banna Stiggen!

            Förlåt Hewi för att din tråd har blivit nedsmutsad så till den milda grad, att det kliar i mina fingrar för varje nedslag jag gör i din tråd.
            sigpic

            What does not kill you, simply makes you.........stranger.

            Comment


            • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

              Det är vad frun vill ha, jag vill mest ha tillbaka mitt garage. Så vi kan nog hårdpruta.
              /tycker Erik.

              Comment


              • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                Originally posted by Robsarve View Post
                Det är vad frun vill ha, jag vill mest ha tillbaka mitt garage. Så vi kan nog hårdpruta.
                I värsta fall kan du ju nästan skicka med en Anthem12 beggad med, då får han både bas och soffa, och basen vågar jag påstå är lika bra som den som Phoenix länkade till. Eller för att tala klartext, vi kan sätta upp Anthem12 mot vilken annan bas som helst och den kommer inte att ta nå stryk direkt....
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                  Originally posted by Robsarve View Post
                  Det är vad frun vill ha, jag vill mest ha tillbaka mitt garage. Så vi kan nog hårdpruta.
                  Frun!!?
                  Är det hennes soffa i DITT garage?
                  Kläm'na på hyra vettja.

                  Pierre
                  ps det var ju trevligt igår ds
                  SEASTREAMS GARAGE


                  ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                  Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                  Comment


                  • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                    Originally posted by Hewi View Post
                    Ha ha det var inte meningen men det är kul att ljudet uppskattas! Vissa(läs Pierre) är fortfarande inte så förtjust i ljudbild modell scen så det passar kanske inte alla men jag kommer få svårt att gå tillbaka till ngt annat tror jag , ngt som du dock bygger redan från början som jag tror är vägen att gå egentligen är ju frontsub! Ang garaget kan jag bara hålla med
                    Äh, Pierre har bara inte upplevt att BÅDE ha bra scen och tonalitet Än skall tilläggas.......

                    Det finns några såna där aha-upplevelser inom billjud, som är liksom större än andra.

                    1. Att få bra knuff i framsystemet
                    2. Att få upp ljudbilden i ögonhöjd, på åtminstone röster och sånt
                    3. Att få upp ljudbilden på HELA musikinformationen
                    4. Att montera frontsub.

                    Pierre är på steg1, ge han lite tid bara

                    BTW; tack för igår Hewan, jag kan skaffa fikat nästa gång
                    SM-guld 2007 och 2008.
                    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                    Comment


                    • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                      Stiggish är bra på att solka ner, nu senast i Hewans schyssta tråd.
                      Det finns bilder som är STORLEKSMÄSSIGT mer lika en "thumbnail".

                      Jonas! Nästa gång du ska lyssna skruvar jag ur stolarna, så ska du få se(höra) på oppjusterad ljudbild.
                      Tidskomp a la SG, det tog ju ett par ms att lossa underredena ochså.

                      Pierre
                      Last edited by Horsyhorse; October 16, 2009, 16:12.
                      SEASTREAMS GARAGE


                      ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                      Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                      Comment


                      • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                        Originally posted by jonash View Post
                        I värsta fall kan du ju nästan skicka med en Anthem12 beggad med, då får han både bas och soffa, och basen vågar jag påstå är lika bra som den som Phoenix länkade till. Eller för att tala klartext, vi kan sätta upp Anthem12 mot vilken annan bas som helst och den kommer inte att ta nå stryk direkt....
                        Nu börjar det här bli intressant helt plötsligt!

                        Mycket, mycket intressant!
                        sigpic

                        What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                        Comment


                        • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                          Jonas har du en 12" över eller? Kanske skulle pröva den i dipol fram
                          Celestra VA Amps | Seas Lotus | N-Core Anthem | Alpine

                          Comment


                          • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                            Ni får gärna skriva lite ot i min tråd , det är bara kul att läsa , välljudsfantast: Jo jag började fundera på om tiden stod stilla el ngt då dom där 30-45minuterna tog minst 2timmar
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                              Originally posted by Svetsare View Post
                              Jonas har du en 12" över eller? Kanske skulle pröva den i dipol fram
                              Har en ny...men ingen kartong...och, den skall ju inte skickas nånstans
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • Re: Projekt "Sound by Hewi" Bmw E39

                                Nu kommer bilderna ifrån bytet av mellanregister i brädan:

                                För att få mina aluminiumringar att passa fick jag modifiera elementen litet , först tog jag bort plastringen runt upphängningen:





                                Sen fick jag fila ned "flärparna" ca 1mm:



                                Tog även bort gummiringen runt magneten då jag inte ser ngn nytta med den samt att jag fick lägga dit en tätningslist runt korgen för att få ringen att trycka ned elementet ordentligt , ville inte i det här läget svarva ned ringen ifall jag inte skulle bli nöjd med elementen:



                                Monterat på plats:





                                Mitt intryck hittills är positivt , ingen aha upplevelse kanske men lite mer naturtrogna och ljusare i ljudet än de gamla samt att de känns "jämnare" i frekvensgången. Erik tweakade litet åt mig igår och hittills är intrycken bara positiva , Tack Erik! Jag känner att jag inte riktigt registrerar och får till förbättringar när jag själv justerar men tror det beror på att jag helt enkelt inte har speciellt många bra ljud referenser , jag har ingen speciellt bra hemma anläggning att jämföra med t.ex , det kanske man skulle rätta till
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X