Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vi Bilägare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vi Bilägare

    För er som missat senaste numret av tidningen:
    http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=13986

    Jag är glad att vi kan sprida lite ljus på vår hobby.

    Dock mindre glad over att vara på bild...
    /tycker Erik.

  • #2
    Re: Vi Bilägare

    Originally posted by Robsarve View Post
    För er som missat senaste numret av tidningen:
    http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleID=13986

    Jag är glad att vi kan sprida lite ljus på vår hobby.

    Dock mindre glad over att vara på bild...
    Jo, som man alltid har märkt så tror alla att håller man på med billjud så ska det bara spelas högt o med mycket bas... Syftar på kommentarerna som är skrivna...

    Helt klart roligt att det någon gång görs test av lite orginal-stereos...

    Bra jobbat...

    Comment


    • #3
      Re: Vi Bilägare

      Kul med test för medelsvensson (ej ljudnördar).Dom kanske inte väljer bil efter ljudet,men för dom som inte orkar bygga själva,kan det ju vara ett alternativ.

      Comment


      • #4
        Re: Vi Bilägare

        Nedanstående skulle kunna vara ett alster av mig men nej, det är inte jag!
        Och jag håller inte med i hans sakframställan, men lite kul formulerat var det i alla fall

        Jag citerar:

        "Folk som på något sätt är inblandade i "billjudstävlingar" är folk som förmodligen redan är döva eller har värre neurologiska defekter av lyssnande på "Absolute Garbage"-skivor och "Rixmixcitymegapol 105,6" i 130 dB."

        Slut citat!

        Och Erik ska inte vara så där blyg av sig!
        Du ser ju riktigt bra ut på långt håll!
        Last edited by PhoenixG; August 27, 2009, 08:05.
        sigpic

        What does not kill you, simply makes you.........stranger.

        Comment


        • #5
          Re: Vi Bilägare

          Läste papperstidningen i helgen och det var en stor artikel, ni gjorde bra reklam för EMMA och väljud och tidningen har stor spridning.
          Förhoppningsvis blir det några fler som förbättrar orginaljudet.
          /Conny
          Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
          SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

          Comment


          • #6
            Re: Vi Bilägare

            kul läsning!

            Comment


            • #7
              Re: Vi Bilägare

              Ja riktigt kul att billjud uppmärksammas lite grann.. Men något som jag tyckte var lite dåligt var att "ni" bara satte "siffer betyg".. Det är ju inte så lätt för någon som inte är inne på vällljud att förstå så mycket av. Sen att bilarna på tävlingar brukar ligga runt 200-240 säger ju inte heller så mycket då dom är väldigt ombyggda.

              Jag tycker iaf att ni kunde satt stjärnbetyg också. För då hade man fått en lite bättre uppfattning om vad dom olika siffrorna ligger.

              Comment


              • #8
                Re: Vi Bilägare

                Mycket bra jobbat grabbar

                Comment


                • #9
                  Re: Vi Bilägare

                  i tidningen så är det en bild på protokollet från när vi lyssnade i Jazz´n.
                  Där ser man våra kommentarer som vi gjorde medan vi lyssnade på den.
                  Om man nu kan tyda mina kråkfötter...

                  Stjärnor känns lite....oproffsigt.
                  Vi var där som representanter för Bilstereo Förbundet, o de använder sig av poäng, inte stjärnor..
                  Den andra killen ställde in ljudet som han tyckte det skulle vara, sen bedömde han de olika systemen.
                  Det känns som ett förfarande man ger stjärnor...

                  Men det var jätteroligt att Vi Bilägare uppmärksammade oss tycker jag.
                  Tror att vi gav ett proffsigt och entusiastiskt intryck, och samtidigt fick en chans att knuffa lite för våran...sport!?

                  Mvh
                  Rutger

                  Mvh
                  Rutger
                  Du lär så länge du lever, heter det.
                  Jag tror att motsatsen är lika sann.
                  Bengt Feldreich
                  _______________________________________
                  _______________________________________

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vi Bilägare

                    Ja det måhända att det är lite oproffsigt med stjärnor men det är lättare för "svensson" att förstå i vilket "fack" dom olika bilarna ligger i.. Som för mig som ALDRIG tävlat i SQ så fattar jag noll av dessa siffror. Om det är bra eller dåligt,,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vi Bilägare

                      Slutsumman blir detsamma....
                      Stjärnor eller poäng.
                      Ju mer ju bättre. Så att kalla det svårt vill jag inte påstå


                      Tack killar (Erik och Niklas) för en trevlig insats men trist att inte ens den sidan kan klara sig ifrån fördomarna som finns därute Tråkigt att SQ-tävlandet alltid måste försvaras på olika sätt och att folk inte tror på vad som sägs ändå..... Nåväl
                      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vi Bilägare

                        Originally posted by Lonefox View Post
                        Slutsumman blir detsamma....
                        Stjärnor eller poäng.
                        Ju mer ju bättre. Så att kalla det svårt vill jag inte påstå

                        Jo det är väl klart... Men som ex hur bra är säg 180 poäng? Skulle det hamna i 2 stjärnor eller i 4 stjärnor?

                        Men skit samma nu... Hur eller hur så hade det varit mycket lättare för en som inte är SQ insatt att veta HUR BRA dom olika bilarna var ifall man inte BARA hade satt siffer betyg... Utan hade satt ett 1-5 betyg också.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vi Bilägare

                          Originally posted by ShaddeN View Post
                          Jo det är väl klart... Men som ex hur bra är säg 180 poäng? Skulle det hamna i 2 stjärnor eller i 4 stjärnor?

                          Men skit samma nu... Hur eller hur så hade det varit mycket lättare för en som inte är SQ insatt att veta HUR BRA dom olika bilarna var ifall man inte BARA hade satt siffer betyg... Utan hade satt ett 1-5 betyg också.
                          vad är max man kan få i sq? 250? isåfall är 180 3,6 stjärnor rent matematiskt sett

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vi Bilägare

                            Originally posted by twostroke View Post
                            vad är max man kan få i sq? 250? isåfall är 180 3,6 stjärnor rent matematiskt sett
                            275 är maxpoäng för ljudet i Exp.
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vi Bilägare

                              Originally posted by Lonefox View Post
                              275 är maxpoäng för ljudet i Exp.
                              3,272727273 stjärnor då...

                              Comment

                              Working...
                              X