Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baslåda E46 Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baslåda E46 Touring

    Tjena!! Ny här och börjar direkt med en fråga.

    Jag har en E46 Touring och är nöjd med ljudet överlag men skulle vilja ha lite fylligare basljud.
    Problemet är bara att de flesta vanliga baslådor tar sån fruktansvärd plats och det får den inte göra helt enkelt.

    Det jag letar efter är en baslåda som är liten och nätt, men ska fortfarande spela hyffsat bra. Vill inte ha nå skräp, minst en 10".

    Alternativt om man bygger egen låda, finns det några basar som trivs i extremt små lådor?

    Någon som kan putta mig i rätt riktning kanske??

  • #2
    Re: Baslåda E46 Touring

    Vill du ha något färdigt så rekommenderar jag Infinity Basslink

    Men en normal 10a numera brukar bli en låda på 20 liter. Det är som en frysbag. Har du inte plats för det?
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Baslåda E46 Touring

      Tack för svaret. Infinity Basslink ska kollas upp närmare, såg bra ut storleksmässigt. Ungefär vad jag ätnkt mig faktiskt.
      Hur är ljudet i den?? Kosta ändå 3000:-, inte bortkastade pengar?

      Comment


      • #4
        Re: Baslåda E46 Touring

        Jag har använt 10" pulsar
        Dom låter bra i små lådor.

        Comment


        • #5
          Re: Baslåda E46 Touring

          Originally posted by Strand View Post
          Tjena!! Ny här och börjar direkt med en fråga.

          Jag har en E46 Touring och är nöjd med ljudet överlag men skulle vilja ha lite fylligare basljud.
          Problemet är bara att de flesta vanliga baslådor tar sån fruktansvärd plats och det får den inte göra helt enkelt.

          Det jag letar efter är en baslåda som är liten och nätt, men ska fortfarande spela hyffsat bra. Vill inte ha nå skräp, minst en 10".

          Alternativt om man bygger egen låda, finns det några basar som trivs i extremt små lådor?

          Någon som kan putta mig i rätt riktning kanske??
          JL Audio har en liten kompakt låda med en 8W3v3. Spelar som en 10" med bra djup och attack. Kolla på tex http://www.nardik.se/billjud/jl/bashogt.html för se lådan.
          MVH F.Trybom

          Comment

          Working...
          X