Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lågnivå-Signalkablar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lågnivå-Signalkablar

    ja vilka kablar rekommenderar ni?
    gärna länkar..
    5-6meter
    pris mellan 500-1500st:-
    obs INGA gör de själv kablar!
    BronsMedlem

  • #2
    Re: Lågnivå-Signalkablar

    Originally posted by fedtemule View Post
    ja vilka kablar rekommenderar ni?
    gärna länkar..
    5-6meter
    pris mellan 500-1500st:-
    obs INGA gör de själv kablar!
    Hej!

    Jag skulle välja dessa om jag skulle hålla mig i den billigare delen av ditt kostnadsspann.

    5 meter, fix och färdiga, låsbara kontakter och utan remoteledning, precis som det ska vara!

    http://www.blekingebilradio.se/ShowP...d=2095&cat=577

    Det finns även en del avhandlat angående signalkablar i en tråd under allmän diskussion och frågor. En hel del trams av mig bland annat, men kanske även en del som du finner intressant.

    Nu vet jag inte vad du har för övrig utrustning. Har du inte extrem high end så skulle jag nöja mig med att vara på denna nivå map kabelkvalisort.

    Men det är jag det! Här finns andra på forumet som kanske har andra åsikter än en gammal amatör som jag?

    Edit: Nu såg jag att du bor i Helsingborg. Hälsa på hos Ljudtrixarn Nonne så kan nog han rekommendera lite andra alternativ!
    Last edited by PhoenixG; September 13, 2009, 21:01. Reason: PG är ett blindstyre OCH för närvarande hörselskadad.
    sigpic

    What does not kill you, simply makes you.........stranger.

    Comment


    • #3
      Re: Lågnivå-Signalkablar

      Originally posted by PhoenixG View Post
      Hej!

      Jag skulle välja dessa om jag skulle hålla mig i den billigare delen av ditt kostnadsspann.

      5 meter, fix och färdiga, låsbara kontakter och utan remoteledning, precis som det ska vara!

      http://www.blekingebilradio.se/ShowP...d=2095&cat=577
      Du glömde att dem även utöver det är riktningsbestämda
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: Lågnivå-Signalkablar

        Originally posted by Hewi View Post
        Du glömde att dem även utöver det är riktningsbestämda
        Ha! Jag räknar kallt med att fedtemule har full koll!

        För hur kan man missa pilarna på kablarna? Oavsett om det är högtalarkablar eller signalkablar?

        Det skulle aaaaaaaaaldrig jag kunna göra!

        Har du vänt på kablarna ännu din goding?
        Last edited by PhoenixG; September 14, 2009, 21:19.
        sigpic

        What does not kill you, simply makes you.........stranger.

        Comment


        • #5
          Re: Lågnivå-Signalkablar

          Nää har lite andra problem i bilen just nu som jag jobbar på (till mitt klena försvar: Supra har inga pilar )
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #6
            Re: Lågnivå-Signalkablar

            Originally posted by Hewi View Post
            Nää har lite andra problem i bilen just nu som jag jobbar på (till mitt klena försvar: Supra har inga pilar )
            Har Supra bara text?

            I textriktningen är det som gäller men det har du ju full koll på!

            Hoppas att du löser problemen!

            Efter regn kommer sol!
            sigpic

            What does not kill you, simply makes you.........stranger.

            Comment


            • #7
              Re: Lågnivå-Signalkablar

              DLS Ultimate Silver ger ett mjukt och behagligt ljud ihop med vettiga högtalarkablar samt en bra signalkälla. Även DLS Ultimate fungerar bra men ger ett litet vassare ljud än Ultimate Silver. Men det är heller ingel dålig kabel, Ultimate silver ligger på dryga 600:- för 5.5m och Ultimate ligger på runt 400:- för 5m. I mitt tycke är båda en vettig kabel som lyfter ljudet en hel del.
              Ultimate Silver finns även som 0,5m längd.
              OTURSFÖRFÖLJD!!!
              Bara att bryta ihop och komma igen.

              Comment


              • #8
                Re: Lågnivå-Signalkablar

                Originally posted by ABZD View Post
                DLS Ultimate Silver ger ett mjukt och behagligt ljud ihop med vettiga högtalarkablar samt en bra signalkälla. Även DLS Ultimate fungerar bra men ger ett litet vassare ljud än Ultimate Silver. Men det är heller ingel dålig kabel, Ultimate silver ligger på dryga 600:- för 5.5m och Ultimate ligger på runt 400:- för 5m. I mitt tycke är båda en vettig kabel som lyfter ljudet en hel del.
                Ultimate Silver finns även som 0,5m längd.
                Okey...du har ingen länk el vet vem som säljer dessa?
                Dietz har en "high End" kabel som heter Berlin...nån som har koll på dessa?
                BronsMedlem

                Comment


                • #9
                  Re: Lågnivå-Signalkablar

                  pm:a dig innan men vet inte ifall du har fått det.

                  jag har iaf 3st 5 meters längder med Dietz Woodstock med lödade kontakter till salu om du är intresserad.

                  http://www.carhifidirekt.de/index.ph...,0,DIETZ-24691

                  mvh robin
                  TEAM BROSSAN

                  SM 2:a i outlaw på Easca SM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lågnivå-Signalkablar

                    DLS kablarna finns hos Nardik.se och dom har hyffsade priser på dom oxå.
                    OTURSFÖRFÖLJD!!!
                    Bara att bryta ihop och komma igen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lågnivå-Signalkablar

                      Kan någon förklara för mig det här med att lågnivå ska vara kopplad åt ett visst håll, det här med pilarna på vissa. Man tycker det inte borde bli någon skillnad om man vänder på signal kabeln, inte direkt så man får mer ström genom att vända på ström kabeln.

                      Kan nästan tro att kablarna är enkelriktade när man läser vad vissa skriver:P

                      Mvh Fredrik
                      Last edited by Svugg; September 27, 2009, 17:15.
                      Beemer med enkel installation

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lågnivå-Signalkablar

                        Skärmen är lödad i ena rca kontakten, detta ger en "tub" som skydd i ljudets rikning.
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lågnivå-Signalkablar

                          Nonne har rätt, man använder den yttre skärmen aom antenn och jordar den i "sändande" enhet. Tanken är att instrålade störningar skall jordas den vägen och inte följa med signalen till nästa apparat.

                          Har man sen ett tvinnat ledningspar (eller fyrflätat om man skall vara riktigt anal, men det brukar vara svårt att hitta) så har man en riktigt skapligt störimmun kabel
                          /tycker Erik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lågnivå-Signalkablar

                            Originally posted by Robsarve View Post
                            Nonne har rätt, man använder den yttre skärmen aom antenn och jordar den i "sändande" enhet. Tanken är att instrålade störningar skall jordas den vägen och inte följa med signalen till nästa apparat.

                            Har man sen ett tvinnat ledningspar (eller fyrflätat om man skall vara riktigt anal, men det brukar vara svårt att hitta) så har man en riktigt skapligt störimmun kabel
                            Detta var ju mycket intressant. Blir det mycket "tokigt" om man väljer "fel" enhet att jorda som sändande enhet?
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lågnivå-Signalkablar

                              Originally posted by Psycho_Squid View Post
                              Detta var ju mycket intressant. Blir det mycket "tokigt" om man väljer "fel" enhet att jorda som sändande enhet?
                              Du lär ju inte undgå det i alla fall
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment

                              Working...
                              X