Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krav på förtydligande angående tävlingar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krav på förtydligande angående tävlingar!

    Jag har letat förtvivlat efter information om vilka klasser man kan tävla på vid de återstående evenemangen. Där ställs krav på att tävla på 4 tävlingar. Jättebra om det handlar om db men som SQ blir det nästan omöjligt. Ingenstans hittar jag vilka klasser som gäller. I mitt fall undrar jag lite hur detta skall gå till?? I tävlingskalender borde det framgå tydligt vilka klasser som är aktuella.
    Jag ÄR Gandalf!!!

  • #2
    Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

    Jag hittade precis att jag kan tävla i en annan klass och tillgodoräkna mig tävlingen ändå. Lite märkligt dock att behöva tävla i dB när man skall ställa upp i SQ???
    Jag ÄR Gandalf!!!

    Comment


    • #3
      Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

      Originally posted by Gandalf View Post
      Jag har letat förtvivlat efter information om vilka klasser man kan tävla på vid de återstående evenemangen. Där ställs krav på att tävla på 4 tävlingar. Jättebra om det handlar om db men som SQ blir det nästan omöjligt. Ingenstans hittar jag vilka klasser som gäller. I mitt fall undrar jag lite hur detta skall gå till?? I tävlingskalender borde det framgå tydligt vilka klasser som är aktuella.
      På ALLA Förbundsevent, dvs de 5 stora: Elmia, samt EDPS eventen i Emmaboda, Sundsvall, Piteå och Mantorp körs alla klasser i alla format, undantaget Power/Mini wheels, där vi just nu dskuterar hur vi skall göra med den specifika klassen.

      All information vi fått in från butikerna ang. deras event är den information som finns länkad i kalendern på Förbundets hemsida.

      Saknar man som potentiell deltagare en klass så är förslaget att man hör av sig till butiken och undersöker möjligheten att de kör den klass man vill tävla i.

      Men, detta är upp till butikerna. Butikerna köper rättigheten att hålla event i de format vi tillhandahåller, men vi har inget krav på motprestation i det läget vad gäller klass-valet och kommer inte ha det, åtminstone inte för 2011, då det regleras av de avtal som finns.

      Eftersom vi med all säkerhet kör 5st event i Förbundets regi där alla klasser finns (samt åtminstone 2 butiksevent till med SQ klasser vad vi vet nu) så finns alla chanser att kvalificera sig anser vi.

      mvh,
      Svenska Bilstereoförbundet
      EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

      Comment


      • #4
        Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

        Vilka är de två butikseventen?
        Jag ÄR Gandalf!!!

        Comment


        • #5
          Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

          Originally posted by Gandalf View Post
          Vilka är de två butikseventen?
          Efter att själv ha klickat på butikseventen i kalendern, så kom jag fram till att det rör sig om Seastreams den 14e Maj, samt Ljudia eventet.

          Tyckte det gick ganska enkelt..

          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #6
            Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

            Men Ljudia har ju bara bröl-klasser. Men det spelar ju ingen roll när man kan ställa upp i en annan klass även om det inte är SQ.
            Jag ÄR Gandalf!!!

            Comment


            • #7
              Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

              Originally posted by Gandalf View Post
              Men Ljudia har ju bara bröl-klasser. Men det spelar ju ingen roll när man kan ställa upp i en annan klass även om det inte är SQ.
              Hmm, kollar man i tråden här på Forumet så står det att man kan PMa Klåp så kan han rodda ihop SQ klass med verkar det som. Jag konstaterade (lite för snabbt) att jag trodde det stod SQ klasser på begäran även på Ljudias hemsida.

              Kolla med honom du. Han ordnar kanske en SQ klass!

              Eller så åker du till Tonny den 13 Augusti...
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #8
                Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                Jag misstänker att Klåp inte vill lägga allt för mycket energi på att fixa fram en klass bara för att jag kommer upp med en originalbil med enda syftet att kvala till SM.
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                  Är det något som är klart som korvspad är det N.B.C den 13 augusti.
                  Jag ÄR Gandalf!!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                    Mycket inlägg på kort tid.

                    Som Jonas föreslog, tag kontakt med de butiker som står listade i kalendern och fråga om de tänker köra SQ eller ej.

                    Dessutom tillkom nyss ett event den 13 Augusti, i Helsingborg hos Ljudbyggaren, med SQ klasser.

                    Detta event läggs in i kalendern under morgondagen och kanske kan passa?

                    mvh,
                    Svenska Bilstereoförbundet
                    EMMA SQ | EMMA ESPL | EMMA MM | dbDrag | Bassrace

                    Comment


                    • #11
                      Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                      Originally posted by Gandalf View Post
                      Jag misstänker att Klåp inte vill lägga allt för mycket energi på att fixa fram en klass bara för att jag kommer upp med en originalbil med enda syftet att kvala till SM.
                      De går nog alltid att lösa men måste ha svar om du kommer så ja kan få dit 1 dommare i så fall
                      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                      sigpic
                      Tack till Ljudia AB

                      Comment


                      • #12
                        Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                        Originally posted by Gandalf View Post
                        Jag misstänker att Klåp inte vill lägga allt för mycket energi på att fixa fram en klass bara för att jag kommer upp med en originalbil med enda syftet att kvala till SM.
                        Jag lyfte ungefär samma sak i ett mail till förbundet och nu efter justeringarna i kval kriterierna samt Tonys nytillkommna event ser jag det inte som ngt problem längre att kvala in sig till sm i Sq trots att man inte kunde vara med o tävla på Elmia eller hos Seastreams.
                        Skall du kvala in med en originalbil så spelar det väl mindre roll om du blir tvingad till att göra det i en "bröl" klass/tävling!?
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                          Nu verkar detta ändå inte bli ett problem eftersom representanter från Förbundet inte gillar att man följer reglerna som de själva skapat. Att tävla med en annan bil än den man vill ha på SM ses inte med blida ögon. Så jag lägger hellre ner mitt projekt med att tävla och satsar på andra event istället.
                          Jag hade helst av allt vilja komma ut redan nu med Wombat men min sjukdom har gjort att jag inte lyckats bygga en bil på mina normalt sett korta veckor.
                          Jag ÄR Gandalf!!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                            Originally posted by Gandalf View Post
                            Nu verkar detta ändå inte bli ett problem eftersom representanter från Förbundet inte gillar att man följer reglerna som de själva skapat. Att tävla med en annan bil än den man vill ha på SM ses inte med blida ögon. Så jag lägger hellre ner mitt projekt med att tävla och satsar på andra event istället.
                            Jag hade helst av allt vilja komma ut redan nu med Wombat men min sjukdom har gjort att jag inte lyckats bygga en bil på mina normalt sett korta veckor.
                            Gandalf,

                            reglerna gäller. Oavsett vad "representanter" tycker. Beslutet är taget utav de med bestämmanderätt. Det var ej enighet 100% kan jag säga, men beslutet är ett majoritetsbeslut.

                            Om du frågar mig, så tycker jag att den bil man ställer på tävlingen, den kvalar. Hur skulle det se ut om vi hade en bil full med "mormors" bilar?!

                            Men, nu är reglerna som det står, och det är dem som gäller.

                            /jonas
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • #15
                              Re: Krav på förtydligande angående tävlingar!

                              Tanken bakom regeln är att underlätta för deltagarna.
                              För att man skall kunna åka på de tävlingar som passar utan att vara orolig om ens klass finns.
                              För att ge möjliget att prova andra klasser utan risk.
                              För att man skall kunna byta bil under sesong utan att sluta med sin hobby.
                              För att vi skall se så många roliga byggen ute på tävlingarna.

                              Om det sen finns deltagare som vill utnyttja reglerna till att tävla med mammas bil under sesongen och komma med ett nytt bygge precis till final så är det ju upp till dem, men de som har många bedömningar på sin bil brukar ha en mycket stor fördel av det.
                              /tycker Erik.

                              Comment

                              Working...
                              X