Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alpines nya produktlinje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpines nya produktlinje

    Spännande saker Alpine kommer med. H800, D800, W910, DVB tuner med HD-stöd och HDMI ut. Kan man förvänta sig monitorer med högre upplösning och HDMI in på också inom en snar framtid eller riktar sig HDMIn till större skärmar för bruk i husbil, bussar etc?

    Det verkar som att IXA-serien försvinner ur sortimentet?

    Finns det kvar några enheter med två separata videoingångar eller kommer det att dyka upp några trevlig kompetent videoväxel?

  • #2
    Re: Alpines nya produktlinje

    Vad som kommer efter denna säsong är inget jag kommer diskutera/avslöja

    IXA-serien har utgått.

    INE-S900R har dubbla A/V-ingångar, annars har de flesta nya enheter separata ingångar för ex backkamera, nav, växlare osv.

    2011/2012 års katalog finns nu på vår hemsida.

    Läs

    Ladda hem
    Last edited by 12 Volt Sverige; April 5, 2011, 12:23. Reason: Länk ledde till förra årets katalog
    Svensk importör/generalagent av:

    Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

    Best European Distributor 2011 - Alpine

    Comment


    • #3
      Re: Alpines nya produktlinje

      Tack för svaren.

      Några frågor angående anslutning och styrning av olika mediaspelare.

      I manualen för INE-S900R på sid 144, visas en tv-mottagare ansluten till bakre-aux in med fjärrstyrning samt DVD-växlare till både aux-in på tv-mottagaren men även till en ny fjärrstyrning från tv-mottagaren. För att kunna växla mellan och styra båda enheterna antar jag.

      S900R aux <- DVB-T aux<- DVD-växlare
      S900R remote -> DVB-T remote -> DVD-växlare

      Men vad är det för tv-mottagare som har både in och ut för fjärrstyring? Är det den nya (T250DV) mottagaren som illustreras för min T200-DVB har inte den möjligheten?

      Om jag skulle vilja använda tre enheter (635UB, S690 och T200) och dessutom kunna styra och växla mellan dem alla tre. Finns det en lösning på det med antingen ixa-w407 eller någon annan enhet? S900:ans första ingång på framsidan är ju ingen någon permanent lösning att föredra.

      Skulle T250DV ge mig den möjligheten?

      Comment


      • #4
        Re: Alpines nya produktlinje

        Originally posted by barajag View Post
        Tack för svaren.

        Några frågor angående anslutning och styrning av olika mediaspelare.

        I manualen för INE-S900R på sid 144, visas en tv-mottagare ansluten till bakre-aux in med fjärrstyrning samt DVD-växlare till både aux-in på tv-mottagaren men även till en ny fjärrstyrning från tv-mottagaren. För att kunna växla mellan och styra båda enheterna antar jag.

        S900R aux <- DVB-T aux<- DVD-växlare
        S900R remote -> DVB-T remote -> DVD-växlare

        Men vad är det för tv-mottagare som har både in och ut för fjärrstyring? Är det den nya (T250DV) mottagaren som illustreras för min T200-DVB har inte den möjligheten?

        Om jag skulle vilja använda tre enheter (635UB, S690 och T200) och dessutom kunna styra och växla mellan dem alla tre. Finns det en lösning på det med antingen ixa-w407 eller någon annan enhet? S900:ans första ingång på framsidan är ju ingen någon permanent lösning att föredra.

        Skulle T250DV ge mig den möjligheten?
        Ditt första antagande ang. INE-S900R stämmer.

        Det är enbart fjärrpulserna som går genom fjärranslutningen, så du kan tjuva signalen.

        Det går på iXA-W407R, IVA-W520R, IVA-D511R/RB, INE-S900R samt kommande INA-W910R (och äldre A/V-enheter). TUE-T200DVB och TUE-T250DV har 2st A/V-ingångar, du kan alltså ansluta totalt 3st enheter ink. TV-tuner.

        TUE-T250DV kommer att ha samma antal ingångar som föregångaren, så inkopplingsmöjligheterna och A/V-växling förändras ej.

        Hoppas svaren går att läsa ut, känner själv att det kan ha blivit lite rörigt.
        Svensk importör/generalagent av:

        Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

        Best European Distributor 2011 - Alpine

        Comment


        • #5
          Re: Alpines nya produktlinje

          Ahh strålande!
          Då är allt som jag hoppades att det skulle vara.

          Tackar.

          Originally posted by 12 Volt Sverige View Post
          Ditt första antagande ang. INE-S900R stämmer.

          Det är enbart fjärrpulserna som går genom fjärranslutningen, så du kan tjuva signalen.

          Det går på iXA-W407R, IVA-W520R, IVA-D511R/RB, INE-S900R samt kommande INA-W910R (och äldre A/V-enheter). TUE-T200DVB och TUE-T250DV har 2st A/V-ingångar, du kan alltså ansluta totalt 3st enheter ink. TV-tuner.

          TUE-T250DV kommer att ha samma antal ingångar som föregångaren, så inkopplingsmöjligheterna och A/V-växling förändras ej.

          Hoppas svaren går att läsa ut, känner själv att det kan ha blivit lite rörigt.

          Comment

          Working...
          X