Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tävlingar 2011 - priser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tävlingar 2011 - priser

    Originally posted by Kulan View Post
    Jojo men hur tänk ur besökarnas perspektiv. Exempelvis på Elmia när folk står å kikar på prisutdelningen och man bara får ett diplom.. de fattar ju inte att vi har SM osv, så de tänker typ "vafan får de bara ett diplom fast de kom 1:a i sin klass" Ser sniket ut helt enkelt! Det jag menar är att de kanske ser det som coolt att kunna vinna pokaler och blir sugna på att börja tävla.. det är väl fler deltagare vi behöver, right?

    Nu kanske det ser kul ut att just ja lägger mig i detta med tanke på min avatar
    När vi kör prisutdelning har flertalet av besökarna åkt hem.
    DB folket kan ju behålla sina pokaler i sina 40 klasser.
    Vi andra i SQ tar med glädje ett diplom.

    Comment


    • #17
      Re: Tävlingar 2011 - priser

      Som förr på deltävligarna, pokaler till 1,2,3
      sigpic

      A guilty conscious needs no accuser
      Gladenaudio-Mosconi
      Supported with mutual interest


      Prejudice is an outlet for your own failures and disappointments
      It is above all an expression of ignorance and fear.

      Comment


      • #18
        Re: Tävlingar 2011 - priser

        Originally posted by Lonefox View Post
        Blir mindre kul när det börjar se ut som hos Skogis......tur att han har hyllor att fylla upp i butiken

        Håller själv med Skodamannen, Paka, Hewi mfl...
        Diplom under resans gång och lite större pokaler på finalen (vilket jag har förespråkat läääääänge)
        Jo för du har ju svårt att knö in pokalerna i ditt överfulla prisskåp

        Comment


        • #19
          Re: Tävlingar 2011 - priser

          Originally posted by andreas_gbg_ View Post
          Jo för du har ju svårt att knö in pokalerna i ditt överfulla prisskåp
          Pratade jag om MIG SJÄLV nu? :P

          Nej...men som du vet har jag häckat runt bland tävlingsfolk i många år, och en hel del av de riktigt gamla rävarna sade redan på 90-talet att det började bli löjligt svårt att ha plats för pokalerna.... Om det sades så redan på 90-talet så tja.......vad kan man säga om det?
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #20
            Re: Tävlingar 2011 - priser

            Pokaler till plats 1-2-3 i nybörjarklasserna (som Experienced Unlimited i SQ) för att locka folk, i dom högre klasserna duger det nog lika bra med diplom, där är det äran man vill åt. Sen på finalen ska det såklart vara pokaler, stora sådana!

            (Pokalerna i Experienced Unlimited få dock gärna vara rätt så små, har lite trångt i hyllorna jag å sen tidigare karriär inom R/C...)
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #21
              Re: Tävlingar 2011 - priser

              De är klart att de ska vara pokaler till 1:an 2:an 3:an,att köra 100-120 mil för ett diplom. hur kul är det......
              Marika Forsell Ingemarsdotter
              Master 4000€ & Multimedia Master 2013 i sammarbete med:
              Alpine, 12 Volt AB, Ljudshopen Nord, Streetwires, dB Akuten, PM-Shopen, Team PM,
              Jonas Jansén & Viktor Forsell

              Comment


              • #22
                Re: Tävlingar 2011 - priser

                Se det såhär.....

                Vad är egentligen viktigast?
                Samla pokaler längs resans gång eller plocka hem den största på SM-final?
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #23
                  Re: Tävlingar 2011 - priser

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Se det såhär.....

                  Vad är egentligen viktigast?
                  Samla pokaler längs resans gång eller plocka hem den största på SM-final?
                  För många är "hela grejen" att få en pokal. Att bilen låter skit eller inte spelare högt spelar mindre roll. Många gånger vinner folk sin klass utan medtävlande och ändå ska det vara "stora pokaler"...

                  Vad är lockelsen och motivationen, att få pokalen eller vinna över någon annan för att man gjort ett bra jobb?

                  Ett tips till alla pokaljägare:
                  Köp pokaler i er lokala pokalaffär! Då får ni själv bestämma storlek och färg. Billagare än startavgiften dessutom.

                  Gissa vad jag röstar

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tävlingar 2011 - priser

                    Originally posted by Maring View Post
                    De är klart att de ska vara pokaler till 1:an 2:an 3:an,att köra 100-120 mil för ett diplom. hur kul är det......

                    Du har alldeles rätt.
                    sigpic

                    A guilty conscious needs no accuser
                    Gladenaudio-Mosconi
                    Supported with mutual interest


                    Prejudice is an outlet for your own failures and disappointments
                    It is above all an expression of ignorance and fear.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tävlingar 2011 - priser

                      störe pokaler som de va i år fick en nästan å slute alltså de såg lite.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tävlingar 2011 - priser

                        hallå ja har bara tävlat med eascha elle hur de nu stavas men dom har ju lagt ner vart ska ja vända mig för att hitta nya tävlingar?? mhv nicko

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tävlingar 2011 - priser

                          Originally posted by nicko91 View Post
                          hallå ja har bara tävlat med eascha elle hur de nu stavas men dom har ju lagt ner vart ska ja vända mig för att hitta nya tävlingar?? mhv nicko
                          www.bilstereoforbundet.se
                          Där finns kalendern över de planerade tävlingarna samt de olika formaten och klasser som finns.


                          mvh J
                          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tävlingar 2011 - priser

                            Kan säga att ja blev lite besviken på elmia när man bara fick diplom som 3e och andra plats majoriteten röstade ju för mer bucklor. kan säga att det hade varit roligare om man fick en å trycka upp under näsan på alla skeptiska på jobbet!! går detta att ända under årets tävlingar eller är det nått ni tar inför nästa år? 500kr för elmia helgen är ju ett väldigt bra pris men hade utan problem pröjsat 1000:- för att fått en buckla istället för diplom! är vad jag tycker iaf!

                            mvh Alex
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                            Comment


                            • #29
                              Re: Tävlingar 2011 - priser

                              Originally posted by bonnenalex View Post
                              Kan säga att ja blev lite besviken på elmia när man bara fick diplom som 3e och andra plats majoriteten röstade ju för mer bucklor. kan säga att det hade varit roligare om man fick en å trycka upp under näsan på alla skeptiska på jobbet!! går detta att ända under årets tävlingar eller är det nått ni tar inför nästa år? 500kr för elmia helgen är ju ett väldigt bra pris men hade utan problem pröjsat 1000:- för att fått en buckla istället för diplom! är vad jag tycker iaf!

                              mvh Alex
                              Instämmer, alltid kul att ha något att visa upp, för folk som inte förstår sig på sporten.
                              TEAM STALLBASVERKSTAN
                              Tack till min sponsor:
                              AI-GROUP.se
                              Samt stort tack till:
                              Elektronikservice i hemse
                              Seastreamsgarage.se

                              Comment


                              • #30
                                Re: Tävlingar 2011 - priser

                                Originally posted by kaslinkov View Post
                                Instämmer, alltid kul att ha något att visa upp, för folk som inte förstår sig på sporten.
                                För folk som inte förstår sporten borde det vara bättre att visa upp bilen istället för en plastpokal.

                                När det gäller pokalerna till ELMIA så har mässan stått för dessa de senaste åren. Tyvärr försvann den förmånen pga flera orsaker 2011. (usel respekt från deltagare tidigare år samt ännu sämre förhandling från de initialt ansvariga)

                                Men tack vare er utmärkta uppvisning iår vet jag att förbundet åter ligger på + hos mässgeneral Lasse T, så kanske att det feta pris ordet kan återvända till ELMIA 2012.
                                Roger Edvinsson
                                Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                                helst på saker av kolfiber :-)

                                Comment

                                Working...
                                X