Announcement

Collapse
No announcement yet.

AD/DA omvandlare dac boxar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AD/DA omvandlare dac boxar...

    Okej det är som så här, Jag har som plan att montera in en fastmonterad dator i lastbilen. och i min dator finns det en optisk utgång men frågan är hur bra den igentligen är? då har min tankar lutat åt att köra med en dac box eller att köra med ett extern ljudkort.

    det externa ljudkortet tar informationen via usb och kan sen sända den både analogt via rca kablar eller digitalt via Optiskt

    Jag kommer att köra optiskt då jag inte kan få några störningar via ström då delarna kommer sitta på olika omvandlare/Strömkällor jag har störningar idag via min teleplugg från den bärbara datorn till ljudprocessorn.

    Sen finns det ju en liknade enhet dac boxen. dac boxen finns ju i så många olika utföranden men den ja hittat som passat mig bäst hitills är
    http://www.hifiklubben.se/produkter/...are_silver.htm

    Sen Externa ljudkort är en ett billigare alternativ vad ja sett hitills och det bästa ja hittat är detta
    http://www.dustinhome.se/creative-so...uct/5010151592

    Vad är bäst? Spelara igentligen ingen roll vad det kostar jag vill ha det bästa!!
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

  • #2
    Re: AD/DA omvandlare dac boxar...

    Varför inte ett internt ljudkort? Går att få tag på t.ex. Creative Soundblaster X-Fi Music för några hundringar på tradera, då får du ett bra ljudkort med optiskt ut.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: AD/DA omvandlare dac boxar...

      Har inte plats för det i den lilla minipc:n

      datorn i fråga:

      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

      SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

      Comment


      • #4
        Re: AD/DA omvandlare dac boxar...

        Det du vill ha ut är ju en bitkorrekt optisk signal. Då finns det en del att välja på.

        Problemen är främst mjukvarumässiga. Jag använder Trends Audio UD-10.1 och den låter riktigt trevligt ihop med win7 WAAPI. Men den klarar ju inte riktigt högupplöst musik (som måste köpas digitalt) och jag får endast ut stereo ur den om det är en parameter för dig med PCM till en flerkanalsdekoder.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: AD/DA omvandlare dac boxar...

          Den verkar ju inte fel å vart ju inte så speciellt dyr heller om det endast går att få ut det i stereo kan min processor ändå omvandla det till ex surround? för lämnar inte d300an sin signal i stereo via opti kabeln till processorn? eller är ja ute å cycklar nu?

          Måste erkänna att jag inte är speciellt kunnig inom just detta området
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

          Comment


          • #6
            Re: AD/DA omvandlare dac boxar...

            Ingen mer som har några vettiga tips ideér?
            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

            SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

            Comment


            • #7
              Re: AD/DA omvandlare dac boxar...

              Originally posted by bonnenalex View Post
              Ingen mer som har några vettiga tips ideér?
              Prata med Patrik o se vad han har hemma så kan du lyssna?
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment

              Working...
              X