Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rockford Fosgate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rockford Fosgate

    Är Rockford Fosgate fortfarande ett relevant märke inom bilstereo. Hur står de sig mot de andra jättarna numera?
    www.sp-engineering.se

  • #2
    Re: Rockford Fosgate

    Beror väl lite på vad man är ute efter, min referens är SQ ljud.
    Min personliga uppfattning är att det i dag finns andra märken att titta på!
    Jag har i och för sig bara erfarenhet från div högtalare i deras mellan/övre prisklasser ( tex T5) och där tycker inte jag att dom kommer i närheten av tex Gladen.
    Något för skrikigt och saknar homogenitet även efter mycket justering med DSP.
    Saknar också krispigheten i ljudet.
    Basar har jag också provat ett par st, något bättre tycker jag men saknas lite rapp- / torrhet som finns hos tex Gladen Zero Pro basar!
    Nyare Rockford slutsteg har jag ingen direkt erfarenhet av.
    Skall tilläggas att jag gillade Rockford på 90-talet så antingen har jag utvecklats eller har Rockford backat🤔🤔!
    Hoppas jag inte trampar någon på tårna men det är min egen uppfattning utifrån min SQ referens.
    /Calle.

    Comment


    • #3
      Re: Rockford Fosgate

      Alright. Ja jag slog till på en bas som är nersatt på brl så får jag väl se. Reagerade bara på att det inte är jättevanligt med RF längre. Medans förr sålde alla dem.
      www.sp-engineering.se

      Comment


      • #4
        Re: Rockford Fosgate

        Cajo har helt rätt, RF var bättre förr .... innan banken tog över märket.

        90-tals produkterna var grymt bra, jag testade massor ev deras produkter som jag även tävlade med.

        Det jag kommit i kontakt med i dag är inget jag gör vågen åt.
        Deras DSP som sköts från en padda e ju allt annat än nått som hamnar i min bil.

        Basarna känns inte musikaliska, plastigt och rullande ljud .... inte tajt och torrt så som jag vill ha det!

        Vill man ha muller muller så är det bara och köpa
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Rockford Fosgate

          Är väl Brl som är importör numera om jag inte minns helt fel!

          Comment


          • #6
            Re: Rockford Fosgate

            Satte in en RF i lådan. Innan hade jag en Hertz som lät prima men ville ha ngt spelar lite djupare.

            RF basen brölar och brummar så naaääe det blev en feteflopp
            www.sp-engineering.se

            Comment


            • #7
              Re: Rockford Fosgate

              Tråkigt, lider med dig!
              /Calle

              Comment


              • #8
                Re: Rockford Fosgate

                Originally posted by newBadboy View Post
                Satte in en RF i lådan. Innan hade jag en Hertz som lät prima men ville ha ngt spelar lite djupare.

                RF basen brölar och brummar så naaääe det blev en feteflopp
                Mycket tråkig erfarenhet, men samtidigt bra info för andra intressenter.

                Det svåra är ju för en kund att veta vilken bas han ska köpa, det finns ju inga butiker kvar med demomöjligheter.
                Att läsa om hur en bas låter på en sajt från ett säljande företag ... det är egentligen helt meningslöst!

                Och sen en annan sak, har recensenten ens lyssnat på basen?
                Hur lyssnade han?
                Lyssnade han med olika förstärkare?
                Vad är hans erfarenhet?

                Listan kan göras hur lång som helst.
                När jag testar basar så görs det mot andra basar och med olika steg.
                Basen körs först ett tag i vår fysiska butik för att sedan hamna i en bil.
                Jag vill inte säga att jag är nån kung på att testa basar, men tror jag är en bit på väg efter min första pinsamma installation för snart 40 år sedan
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Rockford Fosgate

                  Ja det är faktisjt första gången jag hör en bas som är så kass. Och att man verkligen hör så stor skillnad
                  www.sp-engineering.se

                  Comment

                  Working...
                  X