Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-3 SS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Saab 9-3 SS

    Snyggt byggt med plattan ser ju typ ut att va original
    Och allt det andra ser också ut att ta sig! Har själv gått och jämrat mig för att riva innertaket på min Saab

    Mvh Kalle
    Kolla in mitt bygge i Saaben!
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=35263

    Rockford Fosgate, Dayton Audio, Dls.

    Comment


    • #32
      Re: Saab 9-3 SS

      Originally posted by kalle93 View Post
      Snyggt byggt med plattan ser ju typ ut att va original
      Och allt det andra ser också ut att ta sig! Har själv gått och jämrat mig för att riva innertaket på min Saab

      Mvh Kalle
      Tackar! Målet är som sagt att det ska se OEM ut. Inte riktigt där ännu med plattan. Sitter lite skevt, aningan fel nyans och vissa linjer stämmer inte. Men för tillfället är jag nöjd med det.
      Innertaket är relativt lätt att plocka ut ändå. Krångligaste tyckte jag var solskydden som satt med någon form av plastbricka som låsning. Sedan plockade jag ut det genom vänster bakdörr. Lossade framsätet för att få lite bättre plats.
      Det jobbigaste kommer sen, att få bort orginalljuddämpningen. Varmluftspistol och tålamod.

      Comment


      • #33
        Re: Saab 9-3 SS

        Senaste delprojektet, en volymkontroll till höger om plattan.
        Slaktade ett multmedia-tangenbord från dell. Plockade ur styrkortet. Men var tvungen att para den med plattan innan demontering pga. att man måste skriva in en kod på tangentborde vid parning. (Den dagen då den tappar parning blir spännande).


        Proof of concept. Ursprungligen drevs den på 3V. Hade bara en 5V omvandlare liggandes men det svalde den utan problem.


        Färdiga resultatet.


        Inte helt nöjd med resultatet då det blir ett litet lagg över blåtand.
        Lite planer på att använda de övriga media-knapparna också. Home och Music t.ex. fungerar klockrent out of the box.

        Kommer troligtvis att gömma undand bitone's DRC nu när jag inte behöver den för volymkontroll.

        Comment


        • #34
          Re: Saab 9-3 SS

          Snyggt! Kommer knappen lackas i samma som bakgrunden eller behållas silver?

          Hadde ur mitt innertak igår kväll, eller fick inte ut det men fan va jobbigt det va!
          (har taklucka på min!) drog bara bort en remsa av originaldämpningen då dom andra satt som berget!

          Mvh Kalle
          Kolla in mitt bygge i Saaben!
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=35263

          Rockford Fosgate, Dayton Audio, Dls.

          Comment


          • #35
            Re: Saab 9-3 SS

            Dags för inkoppling av rattknappar. Något jag borde ha gjort för länge sedan.

            Beställde en JoyCon EXR.

            Bort med airbag.
            Bort med ratten.
            Bort med styrdonet som bla. blinkersspaken sitter i.
            Montera isär styrdonet och löda på en kabel enligt bild.


            Kapa lite i plasten för att få ut kabeln.


            Denna kabel kopplas på en data-ingång i joycon. Jord kopplas till chassit.
            Sedan är det bara att programmera enligt instruktionerna och koppla in usb-kabeln i plattan.

            Passade också på att snygga till "centralen" under intrumentpanelen.

            Comment


            • #36
              Re: Saab 9-3 SS

              Aah se där, det går alltså att lösa rattstyrning i dom gamla! Hoppas du får det att funka, och även din volymkontroll. Kul att ses och prata igår, och grattis till vinsten!
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment

              Working...
              X