Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

    Tack!

    Fina produkter garanterar ju inte fint resultat, men man har i alla fall möjligheter att försöka få till något!

    Comment


    • #32
      Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

      Alltså......gammalt och nytt blandat på ett väldigt trevligt sätt.
      Både komponenter och installation.

      Jag vill kika på denna IRL
      Så mkt småsaker som väcker minnen från bilarna man såg i slutet av 90-talet. Cred för det.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #33
        Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

        Hehe! Tack! Väldigt smickrande sätt att påpeka om hur gammaldags man är

        Hoppas kunna åka på någon tävling eller så i år, nu när bilen börjar bli mera färdig...

        Comment


        • #34
          Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

          Detta var synnerligen uppmuntrande att bevittna. Stort cred till kabelarbetet.
          Det syns någon har tänkt på papper, innan det blev #yolo i bilen.

          / Surk

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #35
            Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

            Snyggt. Bra detaljarbete och fina lösningar. Snyggt klädda poddar (Kickar).
            Hade de funnits gillaknapp hade jag tryckt på den oxo. Hoppas jag stöter på er (du å din bil). Vill lyssna.
            Kan tänka mig att de blev rätt mycke bättre nu med dessa högtalare. Tycker själv att amegan har problem med övre register. Saknas en del och är lite jobbig att lyssna på. Iaf i de bilar jag lyssnat lite längre på. Men trevliga, de är dem.
            Scanspeakelementen är några av mina favoriter. Gillar deras ljud. Väldigt naturtrogna med mycke detaljer.
            Reine. BMW M3

            www.rayder.se

            Comment


            • #36
              Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

              Ha! Nej inget yolo här! Väldigt långsamt och mycket funderingar blir det... Alla inredningsdetaljer som är ombyggda kommer från skroten tex. Idag hittade jag ett par sidoklädslar till bagaget. Kanske blir några baslådor tillslut!

              Tycker också Scan-speak elementen är väldigt neutrala. Inget som sticker ut, liksom. Tror jag tappar lite detaljer med denna monteringen, faktiskt. Mycket ben och ratt i vägen som rör ihop det... Jag brukade alltid montera diskanten ovanför mellanregister i kickpaneler tidigare. Men tänkte testa upp och ner denna gången, eftersom jag sett det på så många bilder av andras byggen. Får se om jag ändrar det.

              En fördel med det är dock att jag kört helt utan tids-komp de senaste dagarna. Tappar en del mitt-fokus, men det blir betydligt bredare ljudfält till vänster.

              Det jag gillade mest med Amega coax var att karaktären påminde lite om det högeffektiva systemet jag hade i förra bilen. JBL 8" pa-mid och ID horn. Fast utan att vara så effektivt.

              Blev lyssnings-sugen idag av att se detta klippet:
              https://youtu.be/gMAiBOvV6_I

              http://wimpmusic.se/track/2527998

              Jovisst, små scan-speak kan också låta dynamiskt, till viss gräns. Men ibland saknar man konarea!

              Comment


              • #37
                Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

                Härlig installation!! sjukt cleant osv
                MVH Oliver

                Både gott ljud i bilen och utanför!
                BMW m5 f10
                https://www.garaget.org/?car=425750

                Comment


                • #38
                  Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

                  Grattis till tredjepriset på Elmia! Grymt kul. Jag skulle ha gömt lite skit som vibrerade bakom panelerna i din bil ändå verkade det som. Hoppas att du fortsätter att tävla så att vi kan bygga basecamp igen.
                  Mini Cooper goes Pioneer
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                  Volvo V50
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                  Sponsorer som håller mig flytande:
                  Pioneer, Stinger

                  Comment


                  • #39
                    Re: Volvo C30 Uppgraderat ljudpaket

                    Tack Landen! Blev väldigt överaskad av bronsplatsen. Trodde att jag var i någon rookie/entry klass, men vi hamnade tydligen i samma klass ändå! Vilket var kul!

                    Väldigt kul som sagt att testa en sq-tävling! Hade inte lyssnat och justerat till någon speciell emma-cd, utan bara justerat efter eget huvud och smak. De flesta felen som dommaren listade upp efter bedömningen var sådant som jag kände till, tex lite låg ljudbild. Och bumlighet i bas/midbas. Ljudpositionerna låg visst lite fel också, men jag fick det lite förklarat av en annan tävlande om att centerpositionerna skulle ligga relativt till höger och vänster kanalerna, och inte höger och vänster av själva bilen. Kanske kan justera till det något med inställningarna.

                    Väldigt inspirerande att lyssna på några bilar i master-klassen. Det som slog mig mest var hur lite man hörde av själva bilen. Noll skrammel av paneler och resonanser av plåt och inredningen är något man verkligen vill ha. Nästa uppgradering i min bil kommer nog bli att bygga riktiga lådor till bas och midbas.

                    Kommer definitivt åka på fler tävlingar!

                    Comment

                    Working...
                    X