Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Spl edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: VW Spl edition

    Just nu stundar det kabeluppdatering.
    Håller just nu då på med att dra om kabeln från generatorn till startmotorn och sen en klenare kabel till batteriet. Visst kan ja gå med kabeln från gen. direkt till batt. och låta den klena löpa vidare som förr.? Den går ju givetvis till batt +
    Jaha.??

    Comment


    • #17
      Re: VW Spl edition

      Söker tips på någonslags 8" att ev. ha i framdörrarna... :-)
      Jaha.??

      Comment


      • #18
        Re: VW Spl edition

        Vad har du provat för 8" tidigare?

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #19
          Re: VW Spl edition

          Det här verkar ju skoj, kommer följas!

          Jag kan tipsa om vad man KAN ha, men jag kan inte tipsa om vad som spelar bra, för jag har inte provat 8" i dörrar. B2 ES8 är väl det närmaste jag kört som kan monteras i dörr men lite tunga. Riktigt trevliga i portad låda iallafall.

          Jag tittade mycket på Audiopipe och Faital pro innan jag hittade en bra deal på SPL Dynamics Neo 8" så det blir det för min del, har inte provat än dock.
          Massive har ett par riktigt lätta 8" med lätt kon i sin PA-inspirerade serie,
          har än så länge bara känt och klämt på dem men skulle nog vilja prova nån gång!

          Earthquake är billiga, vet inte om kvaliteten är därefter men.
          PA/PA-inspirerat brukar ju inte vara så fasligt dyrt överlag, men det här är halva priset av det mesta.
          Last edited by Emilius; January 16, 2014, 04:28.

          Comment


          • #20
            Re: VW Spl edition

            Ska tilläggas att ja inte provat några 8" tidigare.. kan man exempel ha dls "open air" 8" i dörren.? Tänkte ju att. Dom klarar sig utan låda..
            Jaha.??

            Comment


            • #21
              Re: VW Spl edition

              Mina inkommande favoriter är (finns på hifikit) Peerless SLS830667 samt Seas Prestige H1288 (ca..n..rnx...? )
              Någon av dessa, kommer högst sannorlikt gå in i min kärra monterat "rakt ut i dörr".

              För ytterligare tunggung finns även ett relativt intressant monsterekipage: Beyma 8p300fe (håll i hatten - jag tog betäckningarna ur bakhuvudet).

              Ett alternativ som är beprövat är Hertz SV200L, som imponerade med vad de kunde ådstakomma. Men, djupare SQlodande varianter, står att finna.
              De var så att säga - trevliga att lyssna på, tålde enormt med stryk utan att gnälla, men saknade en smula i den djupaste 'blöta' basen.


              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=33400
              Last edited by zrken; January 16, 2014, 15:25.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #22
                Re: VW Spl edition

                Monterat säkringshållare fram nu...

                Sen hade ja ju som tänkt sätta.8" fram, men ids itt just nu..blir att stadga upp dörren och slänga in nån fin 6,5" istället funderar på amega :-)
                Attached Files
                Jaha.??

                Comment


                • #23
                  Re: VW Spl edition

                  Fick för mig att testa den i sluten låda, men till vilken volym.?
                  Kanske typ 40liter.??
                  Jaha.??

                  Comment

                  Working...
                  X