Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

    Originally posted by zrken View Post
    Nu fåru ta och uppdatera en smula på din situation tycker jag allt

    + en får ju tacka för lite demo smatter i bakhuvudet
    Hehe ja vafan får nog ta å göra det

    Var så lite så Vi lär nog ses mer gånger ! hoppas man kan höra din kärra nån gång med !
    Skare låta skare låta högt!

    Comment


    • #17
      Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

      Har varit kass på att uppdatera här ber om ursäkt men får tatag i dedär igen nu !

      Dethär rä det senaste som hänt iaf


      Tadah 4 st D2700 på hög :OOOO


      Sådär någeting kommer dom sitta sen ett vackert golv i 20x20 profil rör på de



      Ojsan hehe lite skillnad vare visst




      Jag har nu fått i alla mina Batterier och drat kabel etc. även hämtat 10 st 200a säkringar å 15meter 2x2.5 kabel från brl för presentkortet ja vann i Trollhättan bra pris vart me med hehe



      Såhär fina är mina 100A säkringar från Trollhättan hehe dom höll längre än jag väntat mig men var lika bra att byta ut dom



      Jag ser något roooosa



      hehe mina små bebisar som presterar 150db+ utan pröblems nu Måste ännu en gång tacka putte för färg valet! man blir lika glad varje gång man tar ur dom ur lådan hehe

      så dedär är de som hänt i stora drag nu då
      Städade ur hela bilen med tjejen igår å oj oj oj va skräp det har varit i den hela tiden. Tackar för den hjälpen!

      Och nu när jag står här med ny batteri bank så har jag den gammla med 3 St Fullriver hc100 kvar som bara står?!?!
      Någon som är intresserad å behöver ström? Hör av er så kan vii lösa en deal du å jag Tele: 0705392830 .

      Kommer infinna mig på Örebro Street Meet nu ikväll å dema lite kanske å bara se allmänt snygg ut som alltid Nåt!
      Skare låta skare låta högt!

      Comment


      • #18
        Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

        Länge sen det hände något här ser ja
        Det händer just inget på bygg fronten eller liknande. Det enda som hänt är egenligen att mitt S2 steg har gett upp lite så det är på en liten koll. Så jag står idag med ett Dls a3 till middarna istället. Vilket är ganska trevligt men men det är ju fortfarande inte ett s2.

        Jag har även säkrat av alla kablar med 200A säkringar så jag är säker på att om något tragiskt händer så går säkringen innan bilen tar sig eller liknande.

        Har även lyckats slå nytt pb nu 152.5 db @ 47hz.
        Tog mig till en seger nu i Örebro StreetMeet. Spelade även 152.2 db @ 48hz peak musik

        lite bilder då


        10 st 200A säkringar å 15m 2.5x2 kabel på köpet från Dls inte fel!



        Jag är fortfarande kär i dessa basar får ta mig i röven nån gång å bygga en bättre låda för att dema musik med öppen skuff



        Där ja ! nu vare avsäkrat i den änden


        Juste ett nytillskott nu oxå får se va ja får göra med denna 2x1 ohm spolar så kan nog mata den fint med m4a om jag nu gör det någon gång

        avslutar med en liten bild på de ja vunnit

        Skare låta skare låta högt!

        Comment


        • #19
          Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

          Även fast korgarna hade en färg som inte föll mig i smaken så blir nog bygget kanon
          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
          --------------------------------------------------------------------------------
          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

          Comment


          • #20
            Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

            Originally posted by xciso View Post
            Även fast korgarna hade en färg som inte föll mig i smaken så blir nog bygget kanon
            Hehe lite seg här inne känner jag :/

            jo dom passade ganska bra i den färgen
            Dock kommer basarna säljas nu på Lördag ( 02-07/13)

            så kommer häva i min RE mt10 å testa lite mä den å massa effekt
            Skare låta skare låta högt!

            Comment


            • #21
              Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

              Där ja! Nu är hela bagaget rensat på allt förutom batterierna



              Sådär såg det ut



              Och såhär ser det ut nu



              Tååmmt!



              Tror mina coils har sabbat bilen lite :P hehe varken höger eller vänster bakdäck ligger i backen på ytter sida :O å den är lika låg som med allt i haha frääänt

              Det var allt för mig just nu kommer komma lite på fredag när jag får hem 1 st bas 1 st LITEN bas!
              Skare låta skare låta högt!

              Comment


              • #22
                Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                där var det välfyllt.
                kommer du köra med samma slutsteg?
                Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                Facebook: husse bygger gladenwagon
                Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                Comment


                • #23
                  Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                  Originally posted by huSSe View Post
                  där var det välfyllt.
                  kommer du köra med samma slutsteg?
                  Ja här var det jävligt fullt haha
                  Kommer köra mina Gz steg Dls A3 till middarna samt rf till skrikarna
                  Sen kommer jag mata basen mä Gz stegen dockade i 2 ohm på den stackarn måste se vad jag får öppna i

                  Kanske kanske kommer en helt ny bas samt okänt märke för mig oxå :O
                  Skare låta skare låta högt!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                    Här var det LÄNGE Sen jag uppdaterade! Men nu jäklar ska ni se på annat
                    Har hänt en liten del sedan sist
                    Sådär ja nu tar vi en Liten Liten uppdatering

                    Har rensat bilen på onödig dämpmatta och lite annat skit såsom baksäte innertak och skit



                    Sådär det där får räcka 3 skivor 19mm samt 1 st 12mm för covers.
                    Kommer använda mig utav 40mm2 bitar som jag har liggandes till golv etc



                    Cut cut cut.... Bara skära sönder original taket på en av de fem Bora varianterna i Sverige. FU all Haters!



                    hmm... lossat 2/5 delar av all dämp matta som är i taket... 2 lager fram till B stolparna hmmm... KUUUL!!!



                    We got ROOOOOOOFFFF!!!

                    Jahopp då sitter taket fast svetsat till lådan Det kommer ju sitta där iaf inga problem alls!



                    Orka inte dra ut såg bordet så jag använda mina lösa korgar lite snabbt smidigt och enklare än att använda bordet...




                    Golvet redo för montering limmat med Fastbond "metall" lim fungerar sjukt bra!! Men luktar mycket som F*N i bilen även 2 veckor efter nu.
                    Jag får hoppas det lir stumt iaf. 40mm mdf samt 30mm stål bör duga ?

                    HEHE dedär bör la duga ?
                    (Glipan ni ser existerar inte. kortet är taget lite snett)



                    Snabb punktat platta.
                    Sitter på 6 st ställen med A mått 4. 3 st strängar lagda så det bör inte flytta sig tycker jag



                    Detta kan nog bli bra. Jag hoppas på att kunna göra lite själv nu i veckan då det kommer 1-2 personer och hjälper mig med att bygga/hålla i /svetsa det sista.
                    Jag bör hinna med bak väggen samt bak golvet + den snea delen som knyter ihop fram/bak golv. Kommer bli i 19mm mdf med stål förstärkningar under ifrån.

                    Jag har även fått hem 2 st Lek basar jag kommer använda tills jag fått Mina Z basar klara. Jag får hoppas det går fort så att jag kan spela in dom ordentligt innan sommaren/säsongen har börjat.

                    Basarna som ska lekas med först är 2 st SPL 18" D2. Problemet med dom är att ena är den "gamla" modellen och den ena är "nya" (olika korgar mm.) Men det ska nog inte vara problem. Samt att ena basen har en ganska STOR skada i konan som försökts lagas med något Lim. Får hoppas det håller.

                    Det var nog allt. Men jag försöker återkomma efter helgen. Då jag hoppas att jag fått ihop lådan och det kanske är dags för test spelning. men det tar vi då.

                    Ha det bra och kör lugnt allesammans
                    Skare låta skare låta högt!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                      öh..... hade inte du lagt av?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                        Är det inte ett rätt duktig gäng av de där gamla rockarna som "lagt av" och gjort "ultrasista turnén" osv...

                        Man kan ju inte göra ern comeback utan att ha 'lagt av' eller hur BJonsson

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                          Originally posted by BJonsson View Post
                          öh..... hade inte du lagt av?
                          johoru! jag har lagt ner dehär är för att sticka folk i ögonen mer

                          Vem fan är normal och har 2 st DD Z 18" med Dreddan Special konor i en bil man kör till vardags?
                          Allt är för att jävlas med alla! därför även lådan svetsas fast i bilen det ska ju inte gå att spela högt då... HUMHUMHUM
                          Skare låta skare låta högt!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                            Originally posted by zrken View Post
                            Är det inte ett rätt duktig gäng av de där gamla rockarna som "lagt av" och gjort "ultrasista turnén" osv...

                            Man kan ju inte göra ern comeback utan att ha 'lagt av' eller hur BJonsson
                            Hehe jo exakt Johan Det här är "sista" bygget som jag gör i denna bilen....
                            Skare låta skare låta högt!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                              Hejsan hoppsan allesammans Har hänt lite nu med bilen iaf

                              Blev svårare än jag trodde på förar sidan så det kommer att byggas om en aning eventuellt i stål ! antingen 8mm eller 12 mm har inte bestämt mig än. Annars är ju ett alternativ att köra på mdf men försöka få hjälp med att bygga den sidan då det är svårt att göra det ensam.


                              bara bryta fram alla saker och börja köpa på tänkte jag. Riktigt roligt att äntligen börja komma igång med bygget.


                              Hehe vackert garage som alltid .... Kallgarage suger på vintern!!

                              [img][http://www1.garaget.org/gallery/imag...b3384.jpg/img] Bra att ha hörnan... Där står allt ifrån helt nya bakljus till Broa'n - Kamerastativ och en dator



                              Nog med förberedelser nu kör vi! Bakre väggen ska börja kapas upp 40mm mdf tillgås då



                              Missade tyvärr bilder emellan där men det får ni leva med! Och jag ber om ursäkt för det

                              Men där sitter dom fast bägge skivorna. Stumt SOM FAN! Men är det tillräckligt ?


                              Golvet sådär fick det bli. behöver inte stagen mellan strävorna men det vart det på ena sidan.



                              Hade blivit tajt om jag kört samma bredd fram som bak samt höjd hehe



                              Är lådan för tung för att lyftas upp själv använder man sin polare En vanlig 2 T domkraft fick hjälpa till ! Perfekt!


                              Snart på plats! hehe fyfan det blev lite jobb med detdär! ska läggas i 20mm mdf mellan ribborna så jag får lite mer styrka i bak väggen


                              Fy helvete vad mycket skuff jag fick i bilen! Trodde aldrig jag skulle få se skuffen igen men Tjoho! det är bra jädra mycket plats!



                              Sådär såg det ut lite senare på Eftermiddagen



                              Fick göra en liten specialare för att kunna göra en sne mdf bit mellan bak och fram golvet
                              Tog en liten stund innan jag fick till det bra men det gick efter lite tankar och så.


                              Snabb kvälls mat. fin fint!



                              Bara börja kapa ur sidoväggarna bak nudå. Kan kanske bli bra dehär



                              Sådär blev den delen som skulle vara sned Limmade just denna del med PL 400 Kommer komma 2 lager plast samt glasfiber väv i hela lådan senare samt spackel etc



                              Fast skruvad och kört lim på kommer bli 80mm egen byggda lister runt om i hela lådan




                              Kommer en till uppdatering senare ikväll igen
                              Skare låta skare låta högt!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mindre avancerat bygge i Bora Variant -01

                                Jaha då fortsätter jag då.

                                Som sista bilden i förra inlägget visar så höll jag på att trycka i sista sido väggen på bakre delen av golvet.



                                Sådär då satt den



                                Mitten delen på väggen skall göras 2 st.
                                Inga roliga delar att kapa då min sticksåg inte hade de långa bladet på tyvärr.


                                Sådär ja då var den utkörd! bara börja borra med jiggen!



                                Sådär ja bara att slå dit inget mer med det! Ser inga problem alls..... HAHA J*vla skit saker dedär! Mdf är inget material jag gillar!


                                Ja nu sitter iallafall skivorna där de ska så bara börja mäta på de främre delarna utav sidoväggar.



                                Sådär efter mycket omåmen så sitter skiten ! 60mm+ mdf lagd.... KUL att hantera? inte det minsta! Men nu sitter den där den ska och den lär inte rubbas allt för mycket. Kommer byggas ett ram verk där i stål på utsidan.




                                Då var det sista bilden jag tog där då... Började med väggen på andra sidan men då den är så in i helsike krånglig att göra så kommer jag försöka få hjälp med den. Om den inte byggs i 8/12mm stål. då kan den bockas rätt direkt.
                                Hehe det är svårt att Bocka/kurva mdf helt rätt.. Testade lite lätt förut!

                                Det var la allt för mig just nu iaf. Fortsättning blir kanske i veckan eller näste helg.


                                Slog mig på tummen oxå btw! och det är INTE SKÖNT!

                                Menmen vad gör man inte för bilstereo världen.
                                Som sagt kommer mer updates när jag är klar/börjat om på sido vägg nr 2.
                                Fridens folket fridens!
                                Skare låta skare låta högt!

                                Comment

                                Working...
                                X