Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

    Blekinge Bilradio ansöker om konkurs!


    Blekinge Bilradio har beslutat att med omedelbar verkan lägga ner verksamheten.

    Blekinge Bilradio har därför inlämnat en konkursansökan.

    Orsaken till konkursansökan är att Blekinge Bilradio gjort stora förluster under flera års tid.

    Blekinge Bilradio har de senaste åren vidtagit en rad åtgärder för att skapa lönsamhet. Men den hårda konkurrensen och låga marginaler i kombination med en mycket svag marknad har gjort att förlusterna fortsatt.

    Blekinge Bilradio har inte längre möjlighet att ta emot reklamationer.

    Blekinge Bilradio beklagar de problem som konkursen skapar för alla drabbade.



    Undrar om/när mitt paket kommer ?

    Beställde onsdagen den 26/9....

    Ja räkningen har ju kommit ifrån Svea Ekonomi och jag har tio dagar på att betala...

    Svea Ekonomi kan väl inte kräva mig på dem pengarna om inte jag fått något paket ?

  • #2
    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

    Det viktiga är att du/ni ringer Svea direkt och förklarar. Vänta inte på påminnelse eller inkasso. RING!
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

      http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=30211&page=12
      sigpic

      Ägare av DekorTeknik
      Gå in och gilla!

      Comment


      • #4
        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

        Originally posted by octan View Post
        Det viktiga är att du/ni ringer Svea direkt och förklarar. Vänta inte på påminnelse eller inkasso. RING!
        Tack då blev jag lugnare :-))

        Ha en go natt :-)

        Comment


        • #5
          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:


          Tack jag märkte detta bara liiiiiite senare (en minut efter ungefär) o då var redan denna fråga "postad"... trodde tråden var gammal :-))

          o go natt på dig med :-)
          Last edited by BI(L)LJUD; September 29, 2012, 00:33. Reason: felformulerat

          Comment


          • #6
            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

            Är folk på gorg som ringt Svea, uppgett personnummer så har de letat upp och makulerat fakturan.
            Så jag tror inte det är ngn fara på taket.
            Ring dem bara...
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

              Originally posted by Lonefox View Post
              Är folk på gorg som ringt Svea, uppgett personnummer så har de letat upp och makulerat fakturan.
              Så jag tror inte det är ngn fara på taket.
              Ring dem bara...
              Tack för ditt svar, Lonefox!
              Alltid lika trevligt med alla tips ifrån dig.

              Det låter ju kanon det du skriver :-)

              Synd på de "braiga" dämpmattorna med tillbehör bara (silent coat) hade beställt för över 2000kr.
              Och synd för killen som har/hade firman (Ja jag tycker det iaf).

              Comment


              • #8
                Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                Va nu inte helt säkra på att det funkar så enkelt. Konkursförvaltaren ser alla obetalda inkommande fakturor som tillgång till konkursboet. Vilket betyder att man måste betala ändå och sedan kräva tillbaka pengarna. Tyvärr hamnar man sist i prioriterngslistan. Detta är helt enligt Svensk lag och man inte göra ett skit åt det (Tack Sossarna).

                Jag hoppas att det löser sig för de som råkat ut.
                Jag ÄR Gandalf!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                  Originally posted by Gandalf View Post
                  Va nu inte helt säkra på att det funkar så enkelt. Konkursförvaltaren ser alla obetalda inkommande fakturor som tillgång till konkursboet. Vilket betyder att man måste betala ändå och sedan kräva tillbaka pengarna. Tyvärr hamnar man sist i prioriterngslistan. Detta är helt enligt Svensk lag och man inte göra ett skit åt det (Tack Sossarna).

                  Jag hoppas att det löser sig för de som råkat ut.


                  Jag har funderat i samma banor , men kan dom verkligen göra så ? Att tvingas betala för nåt man inte fått eller ens kommer att få måste ju vara bedrägeri ? jag har också ringt svea o väntar på svarsmejl , blir det att jag måste betala så funderar jag starkt på o göra en anmälan om bedrägeri o se vart det leder .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                    Problemet är att det kolliderar med konsumentlagen där Gandalf....
                    KF kan INTE kräva in pengar av folk som ej fått varor utan att se till att de får sina varor...
                    Så med andra ord...de kan inte kräva in dem och de fakturorna räknas av från likviditeterna...
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                      Originally posted by Gandalf View Post
                      Va nu inte helt säkra på att det funkar så enkelt. Konkursförvaltaren ser alla obetalda inkommande fakturor som tillgång till konkursboet. Vilket betyder att man måste betala ändå och sedan kräva tillbaka pengarna. Tyvärr hamnar man sist i prioriterngslistan. Detta är helt enligt Svensk lag och man inte göra ett skit åt det (Tack Sossarna).

                      Jag hoppas att det löser sig för de som råkat ut.
                      En helt hopplös lag som tyvärr är ganska vattentät.


                      Det jag skulle göra om en faktura var ställd till mig var att anmäla den som en bluffaktura då det uppenbarligen inte funnits några produkter att sälja sista tiden trotts att hemsidan var i full drift.

                      Då tror jag man har lite enklare att komma undan en betalning.
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                        Originally posted by JALLE View Post
                        En helt hopplös lag som tyvärr är ganska vattentät.


                        Det jag skulle göra om en faktura var ställd till mig var att anmäla den som en bluffaktura då det uppenbarligen inte funnits några produkter att sälja sista tiden trotts att hemsidan var i full drift.

                        Då tror jag man har lite enklare att komma undan en betalning.
                        Väldigt vattentät då den kolliderar med konsumentköplagen...
                        Som du säger...bara att bluffanmäla den via tex. KO...
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                          Originally posted by Lonefox View Post
                          Problemet är att det kolliderar med konsumentlagen där Gandalf....
                          KF kan INTE kräva in pengar av folk som ej fått varor utan att se till att de får sina varor...
                          Så med andra ord...de kan inte kräva in dem och de fakturorna räknas av från likviditeterna...
                          Härligt med kunnigt folk :-)

                          Det låter vettigt det du säger :-)

                          Hoppas du än en gång har rätt :-))

                          Vill ju inte lägga ut nära 2100:- utan att få ett dyft...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                            Har du betalt fakturan utan att få några grejor är det i praktiken kört. Då får di anmäla din fodran på bolaget via konkursförvaltaren. Du hamnar längst ner i prioriteringen så några varor eller pengar blir det aldrig. Enda undantaget är om varorna redan är packade och märkta med ditt namn. De kan då anses tillhöra dig och du har en chans.

                            Jag undrar ju... Var är det sunda förnuftet? Hur kan man betala en faktura utan att först få sin leverans? Helt obegripligt!

                            Vad gäller fakturor från Svea så ska de normalt sett makuleras efter kontakt. De måste ha täckning för sitt krav, det försvinner inte bara för att fakturan är såld. Utan leverans saknas täckning.
                            // Gurra
                            BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                              Sen kan man se det till företagen också, vem vill skicka något utan att fått betalt?

                              Svårt att överväga, nån form av postförskott är ett bra alternativ
                              Niklas Bengtsson

                              LjudiBil.Com

                              Comment

                              Working...
                              X