Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt:Volvo 850 nya brukis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Projekt:Volvo 850 nya brukis

    Mercan såld för att byta till en lite billigare bil.
    Blev en volvo då det är billiga delar och lätta att skruva på.

    Det som ska göras utvändigt är att passa in fronten bättre eller ev byta till en annan.
    Lite kolfiber ska dit,sänkas ytterliggare lite till.
    Och tona om den vilket blir oxå runt om.

    Invändigt blir det att byta ut kablaget i bilen.
    Ligger futtiga 16mm2 i den nu,
    nya basar ska dit eller om jag bygger om lådan lite.
    Samt ska stegen bytas och 6/9orna bak kommer ev ersättas med andra värre 6/9or eller ett 6.5 kitt som kommer sättas i hatthyllan.

    Setup nu när jag köpte den i fredags.

    Batteri: Volvo original
    Kablage: 16mm2
    Jvc dvd stereo
    Framsystem nått alpine
    Alpine 6/9 i hatthyllan
    Lanzar Dc tior i en futtig liten portad låda.
    Kenwood 4 kanaligt steg och Dts steg nånting (äldre modell)
    Konding Mds 1farads

    Följande setup forskar jag kring än men än så länge blir det följande

    Batteri: Stinger spv 44 fram
    Batteri bak: forskar
    Kablage:50mm2 kabel till block och sen 25mm2 in stegen.
    Stereo: Kenwood 75 nånting..
    Steg basar: Stetsom 2 eller 4k2d forskar kring detta
    Basar: Antingen samma eller så byts de ut mot DD 1510 eller 2510
    Steg övriga högtalare: vet ej än.. Budgeten och örat för bestämma.

    Bilder av renovering kommer småningom. Här är 3 bilder på åket. Observera förra ägarens bilder.
    Attached Files
    Linus "Lellen" Andersson

    Passat kombi 01 clean edition
    Espl,Bassrace

    Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
    Svensk mästare Super street NW -06

  • #2
    Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

    de blir vägg nu då ut med baksätet o regga för 2 pers. hehe. den såg jäkligt fin ut ska du slänga kjolarna så kasta dom till mig så får ja plasta om dom till 245an. HAHAHA. lycka till med bygget. ska bli kul o se va de blir för tokigheter i denna bilen. då passaten inte behöver skämmas för sig så lär väl denna bli skapligt fin med misstänker ja. eller blir de bara monster ljudbygge??
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

    Comment


    • #3
      Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

      Det tackar man för Kul att folk gillar Passaten. Blir inget vägg bygge i denna bil inte. Kommer sätta lite egen prägel på den och jobba vidare på den. Den är jävligt fräsch så den har potential att bli finare. Blir nog mer showbygge som inte bara ska se bra ut som det gör nu utan låta rätt bra för det gör det minst sagt inte nu..
      Linus "Lellen" Andersson

      Passat kombi 01 clean edition
      Espl,Bassrace

      Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
      Svensk mästare Super street NW -06

      Comment


      • #4
        Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

        hahaha. så nu ska du ge dig in i SQ branschen alltså. ja de är väl kul o testa lite nytt. de blir lite multimedia o godis i stället i denna då ska bli kul o se va som händer med den i alla fall. lycka till med bygget.
        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

        Comment


        • #5
          Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

          Skall bli kul att följa! Ser ju bra ut redan nu i bagaget
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • #6
            Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

            Allt i kabelväg samt hela skuffen urplockad idag. 16mm2 kabel har ersätts med 50mm2 kabel och ny lågnivåkabel har dragits. Bilder kmr imorgon...
            Linus "Lellen" Andersson

            Passat kombi 01 clean edition
            Espl,Bassrace

            Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
            Svensk mästare Super street NW -06

            Comment


            • #7
              Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

              mega kul o dra nu kabel hehe. men 16mm2 de räcker inte långt. gött o få i lite RIKTIG kabel. har du bestämmt dig för några nya basar o steg än då? eller ligger de på forsknings stadiet än
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

              Comment


              • #8
                Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

                nja de är inte så jävla svårt i 850 & v70 dra kabel allså ...
                TEAM BERGET

                Comment


                • #9
                  Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

                  Riktigt jävla smidig bil att dra kabel i! Det gillas. Lovade er bilder men kom ju på att jag har lånat ut kabeln till kameran så får fixa hem den först. När det gäller Basar så vet jag ej än vad det blir. Lutar åt DD iaf. Sen bas steg kmr det nog bli nått stetsom. Till veckan kommer jag plasta upp hatthyllan så den får lite fina former och blir styv.
                  Linus "Lellen" Andersson

                  Passat kombi 01 clean edition
                  Espl,Bassrace

                  Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
                  Svensk mästare Super street NW -06

                  Comment


                  • #10
                    Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

                    Kommer lite bilder på när jag plockade ur den gamla skiten..
                    Mer bilder kommer på nya kabeldragningen och Plastandet av hatthyllan.

                    Kan ju säga att det var under all kritik när det gällde strömbiten. 16mm2 kabel fram ifrån batteriet som var skarvad med en annan kabel och eltejp så man kunde dra isär skiten + att den satt löst vid batteriet. Jorden satt löst + att det inte var plåtrent under den. Sen gick strömkablarna från blocket kors och tvärs över lågnivån. Inte ens organiserat kaos var det utan SUPERKAOS!! Nu sitter det iaf 50mm2 kabel som sitter som den ska och som jordpunktar använde jag de 2 bältena bak i mitten som jag har slipat rent med slipapa. Ny lågnivå har oxå dragits som går under höger list och som sitter fast och går snyggt under höger sida i bagaget. Satte fast den med kabelklämmor som har skruvats fast i golvet.
                    Attached Files
                    Last edited by Lellen; October 15, 2009, 18:56.
                    Linus "Lellen" Andersson

                    Passat kombi 01 clean edition
                    Espl,Bassrace

                    Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
                    Svensk mästare Super street NW -06

                    Comment


                    • #11
                      Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

                      Originally posted by Lellen View Post
                      Kommer lite bilder på när jag plockade ur den gamla skiten..
                      Mer bilder kommer på nya kabeldragningen och Plastandet av hatthyllan.

                      Kan ju säga att det var under all kritik när det gällde strömbiten. 16mm2 kabel fram ifrån batteriet som var skarvad med en annan kabel och eltejp så man kunde dra isär skiten + att den satt löst vid batteriet. Jorden satt löst + att det inte var plåtrent under den. Sen gick strömkablarna från blocket kors och tvärs över lågnivån. Inte ens organiserat kaos var det utan SUPERKAOS!! Nu sitter det iaf 50mm2 kabel som sitter som den ska och som jordpunktar använde jag de 2 bältena bak i mitten som jag har slipat rent med slipapa. Ny lågnivå har oxå dragits som går under höger list och som sitter fast och går snyggt under höger sida i bagaget. Satte fast den med kabelklämmor som har skruvats fast i golvet.


                      gött med skarvad plus kabel. hahaha. ja man slutar aldrig o bli förvånad. gött o ha kablarna dragna o klara nu då bara resten kvar. heheh. bestämmt något va de blir för grejer än.... eller ligger de under planerings stadiet än..
                      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                      Comment


                      • #12
                        Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

                        Mkt sant det du hehe. Skippar tiorna som det var tänkt ifrån början. Nu lutar det åt antingen 2 15" i portad låda mot ryggstödet eller 3 15" i slutna lådor mot ryggstödet. Har mätt och så och det går om man sätter mittersta basen lite längre fram. Märke är under betänkande och forsknings stadiet än hehe.
                        Linus "Lellen" Andersson

                        Passat kombi 01 clean edition
                        Espl,Bassrace

                        Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
                        Svensk mästare Super street NW -06

                        Comment


                        • #13
                          Re: Projekt:Volvo 850 nya brukis

                          3st 15" i en volvo 850 sedan. haha. de blir fan galet de. men allt går om man vill. dock lär de väl till lite vaselin innan lådan är på plats. hahaha. ja de är konstigt att de alltid blir "lite värre än tänkt" varje gång man ska bygga något nytt. men de blir nog bra när de är på plats. ska bli kul o se hur de blir när de är klart. om de en är i närheten av passaten så kommer man väl stå o dregla in i 850in hehe
                          Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                          Comment

                          Working...
                          X