Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor inför Elmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Frågor inför Elmia

    Om någon har misskött sig o folk har kommit in utan att ha betalat så måste det ju vara den som delat ut biljetterna som har misskött sig... Den som ska ha koll och tabetalt för biljetterna som lämnas ut...
    Svensk Mästare 5 gånger...

    Comment


    • #32
      Re: Frågor inför Elmia

      Originally posted by Morre_W View Post
      Om någon har misskött sig o folk har kommit in utan att ha betalat så måste det ju vara den som delat ut biljetterna som har misskött sig... Den som ska ha koll och tabetalt för biljetterna som lämnas ut...
      Aha, så om man kan lura folk och begå brott så är det okej bara ingen ser det?

      Dilemmat är att det finns 2 miljoner andra saker att lägga energi på när eventet drar igång.

      Om folk har sånt problem med att de inte vill åka till Elmia eller tycker det är skit p.g.a medåkarbiljett, ja då skall man syssla med nåt annat....!
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #33
        Re: Frågor inför Elmia

        Jag sa inte att det var okej, men jag har svårt att se hur det kan misskötas från de tävlandes sida, om den som tar betalt ser till att få pengar för alla biljetter som lämnas ut...

        Var det inte förra året dessutom så att de skulle betalas i förväg?
        Mig spelar medåkarbiljetter ingen som helst roll, men har svårt att se hur de tävlande kan missköta sig så de kommer in gratis, utan att ha betalat sin biljett...

        O för den som sitter med anmälan så tidigt på morgonen, innan allt är igång finns det inte alls 2 miljoner andra saker att ta hand om...
        Svensk Mästare 5 gånger...

        Comment


        • #34
          Re: Frågor inför Elmia

          Originally posted by Morre_W View Post
          Jag sa inte att det var okej, men jag har svårt att se hur det kan misskötas från de tävlandes sida, om den som tar betalt ser till att få pengar för alla biljetter som lämnas ut...

          Var det inte förra året dessutom så att de skulle betalas i förväg?
          Mig spelar medåkarbiljetter ingen som helst roll, men har svårt att se hur de tävlande kan missköta sig så de kommer in gratis, utan att ha betalat sin biljett...

          O för den som sitter med anmälan så tidigt på morgonen, innan allt är igång finns det inte alls 2 miljoner andra saker att ta hand om...
          Vad bra. Då föreslår jag att du tar han om en tävling vid tillfälle så skall du få se.

          På SM finalen som jag arrangerade förra året hade jag hjälp av 3-4 stycken. Vi hade inte ändå möjlighet att hinna ta hand om allt som egentligen skulle ha behövts.

          Men du vet säkert bättre!
          SM-guld 2007 och 2008.
          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

          Comment


          • #35
            Re: Frågor inför Elmia

            Tycker också att det är lite tråkigt att medåkarbiljetterna är borta, förra året pröjsades det innan och sen hämtade vi biljetterna av rickard å antonio har ja för mig det var, på hotellet. Ja tror ja till och med lyckades med att betala in för fler än vad jag hade med mig

            Aja skitsamma, detta lär bli en grymt rolig start på säsongen i vilket fall

            Billigt att deltaga var det också! Tack för det.
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

            Comment


            • #36
              Re: Frågor inför Elmia

              Originally posted by jonash View Post
              Vad bra. Då föreslår jag att du tar han om en tävling vid tillfälle så skall du få se.

              På SM finalen som jag arrangerade förra året hade jag hjälp av 3-4 stycken. Vi hade inte ändå möjlighet att hinna ta hand om allt som egentligen skulle ha behövts.

              Men du vet säkert bättre!
              Nu kan du ge upp med de där jonas .Jag o morre har skött flertalet tävlingar själva under dom senaste åren.
              Så han vet gott o väl vad de handlar om.
              Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
              sigpic
              Tack till Ljudia AB

              Comment


              • #37
                Re: Frågor inför Elmia

                Originally posted by klåp View Post
                Nu kan du ge upp med de där jonas .Jag o morre har skött flertalet tävlingar själva under dom senaste åren.
                Så han vet gott o väl vad de handlar om.
                Vad bra. Då tycker jag ni kan ringa förbundet och tala om hur man gör, för de har säkert tagit bort medåkarbiljetterna bara för att djävlas.

                Det är hela attidtyden jag blir så matt på. Förbundet anordnar på NÅDER en tävling på Elmia, man meddelar att medåkarbiljett ej är möjlig.

                Då skall nån, som inte ens bryr sig om medåkarbiljett in och kritisera. Vad fan är det för stil? Applådera istället att det överhuvudtaget BLIR tävling.

                Det var DJÄVLIGT nära att det ej blev nåt alls, sen kan ni sitta och tro vad ni vill om att "de måste ha med oss" etc. I helvete. Vi är där på nåder, var tacksamma istället. Nu har vi chansen att visa en sista gång att vi kan sköta oss. Om då medåkarbiljetten varit ett problem (vilket det varit!) och vad som än må vara anledningen; om både styrelse och mässa tycker det inte funkar - eat it. And shut up.

                Men det är vad jag tycker..

                Tillägg: Om nån tror att "sätta sig i checkin, ta betalt och köra eventet" är att "ha hand om ett event" så har man gravt missuppfattat saker och ting. Det ENKLA är att sköta det som sker på tävlingsdagen. Det stora jobbet är innan och efter när det gäller såna här event. Bara så ingen tror nåt annat. Ett SCC event är en helt annan femma.
                Last edited by jonash; February 13, 2011, 23:13.
                SM-guld 2007 och 2008.
                Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                Comment


                • #38
                  Re: Frågor inför Elmia

                  Originally posted by jonash View Post
                  Deletade lite text...
                  Sorry om jag låter lite "ilsk", men jag tycker vi borde applådera dem som sliter för att ge oss möjlighet att överhuvudtaget få sitta här och tjafsa om petitesser.
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • #39
                    Re: Frågor inför Elmia

                    Varför inte bara ta det som det är är väll inte hela världen om det inte finns medåkarbiljetter eller inte huvudsaken är väll att förbundet kunnat fixsa så vi får va där det är väll det som gäller eller har jag fel ... är bara att ta det som det blir och göra det bästa av det hela och se till att dom inte har nåt att klaga på detta år är bara min åsikt ...




                    En som har den obotliga skadan BASSKADAN

                    Comment


                    • #40
                      Re: Frågor inför Elmia

                      Originally posted by jonash View Post
                      Vad bra. Då tycker jag ni kan ringa förbundet och tala om hur man gör, för de har säkert tagit bort medåkarbiljetterna bara för att djävlas.

                      Det är hela attidtyden jag blir så matt på. Förbundet anordnar på NÅDER en tävling på Elmia, man meddelar att medåkarbiljett ej är möjlig.

                      Då skall nån, som inte ens bryr sig om medåkarbiljett in och kritisera. Vad fan är det för stil? Applådera istället att det överhuvudtaget BLIR tävling.

                      Det var DJÄVLIGT nära att det ej blev nåt alls, sen kan ni sitta och tro vad ni vill om att "de måste ha med oss" etc. I helvete. Vi är där på nåder, var tacksamma istället. Nu har vi chansen att visa en sista gång att vi kan sköta oss. Om då medåkarbiljetten varit ett problem (vilket det varit!) och vad som än må vara anledningen; om både styrelse och mässa tycker det inte funkar - eat it. And shut up.

                      Men det är vad jag tycker..

                      Tillägg: Om nån tror att "sätta sig i checkin, ta betalt och köra eventet" är att "ha hand om ett event" så har man gravt missuppfattat saker och ting. Det ENKLA är att sköta det som sker på tävlingsdagen. Det stora jobbet är innan och efter när det gäller såna här event. Bara så ingen tror nåt annat. Ett SCC event är en helt annan femma.
                      Oj oj oj
                      Jonas ta och kliv ner från hästen nu och skippa skitsnacket att andra göra det lätta och vissa gör det jobbiga.

                      Du säger det ENKLA är tävlingsdagarna.
                      Medåkarbiljetter och Tävlingsområdet blir parkering är tävlingsdagen!

                      Så sjukt trött att läsa tacksam och deltagarnas fel hela tiden.
                      Du och förbundet kanske kan tänka om och be om hjälp så det inte ser ut som skit iår igen så det inte blir något 2012??

                      Kanske dax att ändra attityd?

                      Ville hjälpa till förra året med sjukt mycker grejor men avstod då det blev lekstuga av allt tyvärr.
                      Hoppas det kan bli annorlunda iår
                      sigpic

                      Ägare av DekorTeknik
                      Gå in och gilla!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Frågor inför Elmia

                        Folk lägger enorma summor pengar på bilstereon, betalar avgifter mm o kör genom halva Sverige för att vara med på en tävling. Sen får man veta att man ska behöva kasta av fjällan o polarna så att dom ska köa i några timmar för o komma in på stället, dessutom får man inte demospela sin anläggning över huvud taget och därmed inte lyssna på andras anläggningar heller.

                        Hel plötsligt känns det som suget för Elmia försvann.

                        Att dessutom förbundet inte kan ta någon som helst kritik utan att det helt plötsligt blir riktigt dålig stämning på forumet gör verkligen inte saken bättre.

                        Detta citatet tycker jag visar förbundets policy:
                        "Om folk har sånt problem med att de inte vill åka till Elmia eller tycker det är skit p.g.a medåkarbiljett, ja då skall man syssla med nåt annat....!"
                        Med andra ord: "Vi skiter i vad ni tycker, passar det inte så dra"

                        Istället för att säga ngt i stil med "Tyvärr så kunde detta inte fixas, jag hoppas att ni kan/vill komma och delta ändå!"

                        Det är inte konstigt att Billjudsintresset är så litet i detta landet.......

                        Comment


                        • #42
                          Re: Frågor inför Elmia

                          Angående demande eller ej så tycker jag nog att en hel del borde läsa på om arbetsmiljölagen innan de gnäller och uttalar sig.
                          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                          Comment


                          • #43
                            Re: Frågor inför Elmia

                            Originally posted by Micce View Post
                            Att dessutom förbundet inte kan ta någon som helst kritik utan att det helt plötsligt blir riktigt dålig stämning på forumet gör verkligen inte saken bättre.

                            Detta citatet tycker jag visar förbundets policy:
                            "Om folk har sånt problem med att de inte vill åka till Elmia eller tycker det är skit p.g.a medåkarbiljett, ja då skall man syssla med nåt annat....!"
                            Med andra ord: "Vi skiter i vad ni tycker, passar det inte så dra"
                            Nu måste Administratorn bryta in i tråden.

                            1) Svenska Bilstereoförbundet har inte kommenterat annat i tråden än den officiella informationen. Jag uppmanar samtliga att vara mer pålästa innan ni postar!

                            2) En av reglerna för detta forum säger att man inte ska kommentera en organisation [etc] i nedsättande ton. Ni är många som trampar på väldigt tunn is i denna tråd.

                            3) Skärpning på diskussionen! Jag tvekar inte att flytta användare som inte sköter sig till gruppen av Modererade användare.

                            4) Läs igenom era inlägg en gång till och editera/ta bort det som är olämpligt.

                            5) Håll resten av diskussionen i denna tråd på rätt nivå.

                            6) Detta inlägg behöver ej kommenteras/diskuteras. Punkt slut.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Frågor inför Elmia

                              Originally posted by Micce View Post
                              Folk lägger enorma summor pengar på bilstereon, betalar avgifter mm o kör genom halva Sverige för att vara med på en tävling. Sen får man veta att man ska behöva kasta av fjällan o polarna så att dom ska köa i några timmar för o komma in på stället, dessutom får man inte demospela sin anläggning över huvud taget och därmed inte lyssna på andras anläggningar heller.

                              Hel plötsligt känns det som suget för Elmia försvann.

                              Att dessutom förbundet inte kan ta någon som helst kritik utan att det helt plötsligt blir riktigt dålig stämning på forumet gör verkligen inte saken bättre.

                              Detta citatet tycker jag visar förbundets policy:
                              "Om folk har sånt problem med att de inte vill åka till Elmia eller tycker det är skit p.g.a medåkarbiljett, ja då skall man syssla med nåt annat....!"
                              Med andra ord: "Vi skiter i vad ni tycker, passar det inte så dra"

                              Istället för att säga ngt i stil med "Tyvärr så kunde detta inte fixas, jag hoppas att ni kan/vill komma och delta ändå!"

                              Det är inte konstigt att Billjudsintresset är så litet i detta landet.......
                              För att klargöra det som redan Administratorn sagt, så säger jag det också:

                              Jag har ingen som helst koppling till Förbundsstyrelsen. ALLT jag skriver är mina egna åsikter, och nödvändigtvis inte alls vad styrelsen anser.

                              TIll Antonic vill jag bara säga att tyvärr är du ute och cyklar. Jag hade tagit din kritik på allvar om du faktiskt visste nåt, men nu är det bara skrattretande. Tyvärr.

                              Edit: Jag förringar inte den insats som tex Rickard eller nån annan gör på tävlingsdagen! Den är guld värd. Men, för den som ej varit med och planerat event så kan man inte förstå hur mycket jobb det är innan och efter. Och det är det jag menar. Jobbet före och efter är minst 3ggr så mycket tid och mer komplexitet än på själva tävlingsdagen.

                              /Jonas
                              Last edited by jonash; February 14, 2011, 12:14. Reason: Tillägg
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #45
                                Re: Frågor inför Elmia

                                info@bilstereoforbundet.se

                                Tycker det ser jättebra ut att det är så många som kan tänka sig att hjälpa förbundet.
                                Och det är bra med idéer.

                                Men det behövs folk till att realisera dem också. Så alla som kan tänka sig att hjälpa till på något vis tycker jag ska kontakta förbundet på ovan nämnda adress.
                                Både med idéer och om man kan hjälpa till på något sätt.

                                För det är den officiella kanalen till förbundet som jag förstått det, inte skriva inlägg på ett forum..

                                Mvh
                                Rutger
                                Du lär så länge du lever, heter det.
                                Jag tror att motsatsen är lika sann.
                                Bengt Feldreich
                                _______________________________________
                                _______________________________________

                                Comment

                                Working...
                                X