Announcement

Collapse
No announcement yet.

Störningsproblem och blir inte av med de..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Störningsproblem och blir inte av med de..

    Har problem och behöver hjälp på hur jag kan lösa det. Har googlat men kan inte få tag på nått matnyttigt. Tacksam för all hjälp!

    Problem: Får störningar i diskanterna när tändningen är på och mer när bilen är på med. Mer på förarsidan. Detta oavsett om stereon är på eller inte. Delningsfilterna ligger i fram och de tar upp olika mycket störning vart de ligger, mest närmast tändningskablaget, testade att koppla ur inputen till filtret och störningen är kvar, kopplar jag ur filtret men ihop kopplar mellan diskant och mellanregister är störningen liten men kvar(alltså bara kablar och högtalare inkopplat). Kopplar jag på delningsfiltert igen är störningen betydligt större och kopplar jag in minus på inputen i filtret blir störning än mycket större, plus på inputen ändrar inget.

    Frågor: Kan jag skärma av på nått sett själv eller finns det högtalarkablar som inte kostar skit-mycket som är skärmad? Eller finns störningsfilter att sätta innan högtalaren eller är det nått helt annat jag bör försöka? Har jag dålig jord nånstans kanske?


    Utrustningen:
    Alpine nånting HU
    Genesis 4channel
    DLS nobelium 6.2
    Ström och remote i vänstra tröskeln och övrigt i högra tröskeln. Trippelskärmad lågnivå och 2,5 kvadrats högtalarkabel. Delningsfilter bakom instrumentpanelen.

  • #2
    Re: Störningsproblem och blir inte av med de..

    Hade liknande problem i kompisens BMW. Vi hade STORA problem med störningar i vänster diskant. Det enda att göra var att placera om filtret och dra om kabeln till diskanten om o om igen tills störningarna försvann
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment

    Working...
    X