Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slutsteg stänger av sig efter att man startar bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Slutsteg stänger av sig efter att man startar bilen

    Hej Alla,
    problem med ett slutsteg, som jag inte riktigt löser själv, en kompis till min grabb har en BMW 525 TD-93:a. i denna sutter en Hu Sony och framsystemet på orginalkablage, en 4 ohm sub drivs av ett 4kanaligt steg som är bryggat på bak kanalerna, de främre används ej. steget är av märket Zachry.

    när bilen står avstängd eller med nyckel i radioläge går det att spela på alla volymer och länge, så fort man startar bilen dör steget till basen?
    både jord och plusmatning kommer från batteriet under baksätet, jag har gett rådet att lägga jorden i chassiet typ bältesinfästning. det konstiga är att det inte går att forcera steget med en bygel från huvud matning till remote ingången på steget när bilen är i gång?? är det nån som råkat ut för detta eller har nån aning om vad tusan som händer....
    förutom att det är BMW...

  • #2
    Re: Slutsteg stänger av sig efter att man startar bilen

    Lyser det någon protectlampa när steget stänger av sig?

    Om ett steg fungerar med motorn avslagen, men inte med motorn påslagen, så kan man misstänka för hög laddspänning (dvs felaktig generator/regulator). Kan ju iof vara vibrationer som gör att en kabel med dålig kontakt börjar glappa, men hög laddspänning är mer troligt i mitt tycke.

    Mät vilken spänning det är på stegets plint där strömkablarna sitter, mät först med motorn avslagen och sedan med motorn påslagen. Varva även upp motorn till 2000 varv konstant och mät.

    Comment

    Working...
    X