Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes w123 billjudfrågor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mercedes w123 billjudfrågor

    Har en MB W123 200, problemet är att tanken stter mellan baksätet och skuffen så blir svårt att få in trycket i skuffen,

    någon som har ett tips hur man kan göra? VIll inte höra "såga upp hatthyllan" för det tänker jag inte göra, har däremot en medicinlåda där man kan plocka bort då blir det iallafall en öppning,

    någon som har haft en 123a, hur löste ni det? vad körde ni med för bas/basar etc?

  • #2
    Re: Mercedes w123 billjudfrågor

    Medicinlådan brukar släppa igenom fullt tillräckligt med luft när den åker ur.

    Har kört med en tia därunder med skapliga resultat.

    Dämpa hatthylleplåten och se till att det blir tätt kring basen på väg in i kupen så funkar det.
    Locket får man naturligtvis ställa rätt mycket på glänt.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Mercedes w123 billjudfrågor

      Hade en sådan 123:a ett tag. Ingen dröm att bygga pop i men det gick. Körde bland annat en bandpasslåda med 4x12 isobarik i den och det lät helt ok. Det som är viktigt i nästan alla de där mercorna, 123, 124, 201 osv är att få upp portar och högtalare ÖVER plåthyllan. Det funkar dåligt att låta basen sitta under för då får man utsläckning ofelbart. Vill man ha en bas under där så går det utmärkt att göra precis som Erik säger, tummar man på tätheten blir det pladask trist. Originalhyllan är ingen hit ens om man dämpar den, förbandsluckan i den fladdrar rätt friskt med ljudförsämring som följd. Jag gjorde en ny hatthylla till min merca och hade ett hål mitt i hyllan men klädde med högtalartyg där och det syntes nästan inget alls.

      /mt4base

      Comment

      Working...
      X