Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygga om ljud i bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygga om ljud i bilen

    Hej alla!!! jag har en audi a3 som jag tänkte bygga lite häftigt ljud till. söker gärna lite inspiration och hjälp

    första frågan är, hur laddar jag upp bilder?

    är helt ny på forumet

  • #2
    Re: Bygga om ljud i bilen

    efter några googlingar har jag fattat hur man gör, så här ser det ut




    mitt problem är att jag fick bilen med på köpet av bilen tillsammans med schyssta hjul, märket är phoenixgold har liksom inte kvitto eller mer info, problemet jag har är att det gnisslar i ljudet, går även inte att ha jätte högt för då blinkar lysena på bilen. visst borde man kollat allt på plats men hur vanligt är det att man höjer högt som fan vid bilköp. skitsamma det är ju mitt fel.

    vill köpa ny låda, kan ni rekommendera något bra som inte kostar skjortan. sen behöver jag även någon i stockholmsområdet som kan hjälpa mig sätta dit det mot en peng

    Sen en annan dum fråga, kan man få böter om man har för högt ljud? syftar på att de finns en o annan konstig regel som "fel vinterdäck = 1000spänn" https://www.abswheels.se/blog/nar-ma...ll-vinterdack/ har du mobiltelefonen när du kör https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...or-mobil-i-bil baaaam så haru 1500 mindre etc etc, något sånt för billjud?
    Last edited by halk; October 9, 2019, 11:35. Reason: bilden blev gaaaaalet stort

    Comment


    • #3
      Re: Bygga om ljud i bilen

      Originally posted by halk View Post
      efter några googlingar har jag fattat hur man gör, så här ser det ut




      mitt problem är att jag fick bilen med på köpet av bilen tillsammans med schyssta hjul, märket är phoenixgold har liksom inte kvitto eller mer info, problemet jag har är att det gnisslar i ljudet, går även inte att ha jätte högt för då blinkar lysena på bilen. visst borde man kollat allt på plats men hur vanligt är det att man höjer högt som fan vid bilköp. skitsamma det är ju mitt fel.

      vill köpa ny låda, kan ni rekommendera något bra som inte kostar skjortan. sen behöver jag även någon i stockholmsområdet som kan hjälpa mig sätta dit det mot en peng

      Sen en annan dum fråga, kan man få böter om man har för högt ljud? syftar på att de finns en o annan konstig regel som "fel vinterdäck = 1000spänn" https://www.abswheels.se/blog/nar-ma...ll-vinterdack/ har du mobiltelefonen när du kör https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...or-mobil-i-bil baaaam så haru 1500 mindre etc etc, något sånt för billjud?
      Hallå där och välkommen till oss bilstereonördar.

      Om det blinkar om bilen så hänger det ihop med hög belastning.
      Det beror oftast på en dålig jordning eller klent kablage, givetvis förutsatt att ditt batteri är friskt.
      12,x volt vilospänning är inte samma som ett friskt batteri, dippar spänningen vid belastning så är det bara att byta till ett friskt batteri.

      Sen finns det även bilar som är svårare än andra att få "blink" lösa, volvo 850 är en sådan.

      Audi A3 är som namnet antyder byggd med mycket (A)luminium.
      Detta bara för att bilen inte ska rosta, mycket rostskydd och sämre jordförmåga.

      Bilar med problem, störningar och blinkande lampor beror "nästan" alltid på en dålig jordning.
      Strömmen (+) är sällan problemet, kabeln går från batteri till steget utan några större förluster ..... ja om inte kabeln har för liten area då vill säga.

      Så kolla över jordpunkten, har du en multimeter så ska du ligga så närma noll som möjligt!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Bygga om ljud i bilen

        Jag har faktiskt en kund som fått böter för att spela för högt.
        Nu förtäljer inte hela historian om han var vänlig mot Harryhaffa.

        Ber polisen en att sänka volymen och man säger .... skit ner dig ... så kommer nog böterna som ett brev på posten
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Bygga om ljud i bilen

          ooj nu vart man klokare med alla svar! ska undersöka allt med polaren ikväll tack som fan Nonne!

          Comment

          Working...
          X