Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS Prylar system tips mottages

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DLS Prylar system tips mottages

    Tjena har sammlat på mig dessa komponenter

    Hu Alpine cde178bt
    1st Genesis p300x
    3st DLS A3
    1 st DLS A6

    Diskanter DLS rc25
    Mellan register DLS up2,5i
    Middbasar 4 st gammla men oanvända DLS U6 basar
    1Sub B2 audio IS12 v3 2x2 ohm

    Hade tänkt köpa in en Helix DSP2 också

    Vad skulle du gjort med dessa delar
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=37620

  • #2
    Re: DLS Prylar system tips mottages

    Genesis steget är knappt så att skrottippen tar emot det, men jag offra mig och ta det problemet ifrån dig

    Det låter som att du har rätt potenta SQ grejer liggandes, beroende på vad du är ute efter men låter ju som ett ypperligt tillfälle annars att bygga en SQ installation med dubbla midbasar? Köra A6 till midbasar + sub, sen varsitt A3 för mellanregister och diskant. Vet inte vad HU har för kapacitet att dela allting, eventuellt behövs en DSP till det.
    Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

    Comment


    • #3
      Re: DLS Prylar system tips mottages

      Originally posted by Lillalilja View Post
      Genesis steget är knappt så att skrottippen tar emot det, men jag offra mig och ta det problemet ifrån dig

      Det låter som att du har rätt potenta SQ grejer liggandes, beroende på vad du är ute efter men låter ju som ett ypperligt tillfälle annars att bygga en SQ installation med dubbla midbasar? Köra A6 till midbasar + sub, sen varsitt A3 för mellanregister och diskant. Vet inte vad HU har för kapacitet att dela allting, eventuellt behövs en DSP till det.
      Ok varför middar o sub på samma steg? o lämna ett A3 till övers? Inte ta A3 steget o parallellkoppla middarna så det blir 270w att dela på per kanal. Har även för mig att Mr Backe skrev att steget "ser" 1 ohm då blir det ju 425w att dela på per kanal. Den som är mer kunnig får gärna inputa i frågan ang ohm också
      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=37620

      Comment


      • #4
        Re: DLS Prylar system tips mottages

        Originally posted by Danne79 View Post
        Ok varför middar o sub på samma steg? o lämna ett A3 till övers? Inte ta A3 steget o parallellkoppla middarna så det blir 270w att dela på per kanal. Har även för mig att Mr Backe skrev att steget "ser" 1 ohm då blir det ju 425w att dela på per kanal. Den som är mer kunnig får gärna inputa i frågan ang ohm också
        Ah ursäkta, a6 är monoblock - blandade ihop med a7. Parallelkopplar du två stycken 4ohm midbas blir det 2 ohms belastning på steget, precis som med basar.
        Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

        Comment


        • #5
          Re: DLS Prylar system tips mottages

          Hade använt alla A3 stegen samt A6 steget. Sedan försökt hittat 2 st DLS UR12

          Comment

          Working...
          X