Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konkurrens från facebook

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Konkurrens från facebook

    Finns det statistik för hur många som är inloggade utav de där sidvisningarna?


    edit:
    Gjorde en kvick sökning på hur det ser ut med medlemsaktivitet.
    Sedan 2013-01-01 har vi haft 768 medlemmar som gjort minst en post. 310 som gjort minst 50.
    Sedan 2013-10-01 har vi haft 164 medlemmar som gjort minst en post. 109 som gjort minst 50.

    Suga på de här siffrorna, man kan göra en stund.

    edit2:
    Sök funktionen verkar ju djävligt dodgy - gjorde några referenskontroller och ingen av dem hade mer än 2-3 poster. Gösses.
    Last edited by zrken; October 22, 2013, 12:48.

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #17
      Re: Konkurrens från facebook

      Tjenare, jag är en ungdom och jag föredrar Facebook grupperna framför BSF då vi vill ha snabba svar, de tror ja är det viktigaste. Mvh Kim

      Comment


      • #18
        Re: Konkurrens från facebook

        Jag som är lite äldre föredrar korrekta svar, det är viktigare än att de är snabba

        Comment


        • #19
          Re: Konkurrens från facebook

          Håller med t-micke.
          Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
          "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
          Facebook: husse bygger gladenwagon
          Instagram: husse_bygger_gladenwagon

          Comment


          • #20
            Re: Konkurrens från facebook

            På fejjan verkar bilstereogruppen vara rena vilda västern.
            Några få kunniga, men tyvärr massvis med folk som sabbar varje diskussion.

            Snabba svar = ja, korrekta svar = svårt att sortera ut ur flödet av alla glåpord och lustigheter.
            sigpic

            -C5 2008 -SQuse-
            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

            Comment


            • #21
              Re: Konkurrens från facebook

              Finns numera en ny betydligt seriösare grupp.. följ med!

              https://www.facebook.com/groups/1437478683130927/
              Builder of the Metallica Tribute Car

              Comment


              • #22
                Re: Konkurrens från facebook

                Originally posted by Kimwicktorsson View Post
                Tjenare, jag är en ungdom och jag föredrar Facebook grupperna framför BSF då vi vill ha snabba svar, de tror ja är det viktigaste. Mvh Kim
                Och DÄR har vi en av kärnproblemen idag....
                Otåligheten (ta det inte personligt då det är ngt generellt jag sett) hos ungdomen idag. Detta gäller det mesta...

                Originally posted by Tokken View Post
                Finns numera en ny betydligt seriösare grupp.. följ med!

                https://www.facebook.com/groups/1437478683130927/
                Seriöst flummande där som ett bra komplement till forumet så sett.
                Ganska enkelt att sortera ut rent minnespromenerande med allmänt flum och seriösa svar. Iaf enligt den bild jag har.
                Kan nog bero mkt på folket som är där för tillfället med
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #23
                  Re: Konkurrens från facebook

                  Originally posted by huSSe View Post
                  blir nog inte lika seriöst när det är på fb.
                  tycker ett forum är mycket bättre, det jag skulle
                  vilja se på detta forumet är tapatalk. det fungerar
                  klockrent på telefon enkelt att lägga upp bilder oxå.
                  Håller starkt med angående tapatalk. huSSe, du kanske kommer ihåg ökningen av inlägg på rcbash efter införandet av tapatalk.

                  Tycker att allt hänger på hur enkelt forumet är att få tillgång till. FB finns väl antagligen i precis varenda telefon som säljs nuförtiden. Dom flesta internetanvändare idag har väl ett fb-konto(inte jag) som används flitigt i telefonen pga dess enkelhet. Att surfa sig fram till forumet via webbläsaren är i mitt tycke inte direkt smidigt och har man lite sämre mottagning tar det ett helt århundrade(känns det som) att navigera sig mellan sidorna. Via tapatalk går det sååå mycket smidigare, snabbare och enklare.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Konkurrens från facebook

                    Tapatalk har väl vart på tapeten och "pågång" eller iaf "efterfrågats" här under ett par år...

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • #25
                      Re: Konkurrens från facebook

                      Hej hopp, kommer ihåg att jag läste denna tråden när den var startade för snart ett år sedan och jag gissar att ingenting hände med exempelvis Tapatalk.
                      En annan sak jag har tänkt på rätt länge är avsaknaden av logga i forumet.
                      Om det är någonting jag kan hjälpa till med i egenskap av datornörd på heltid så ställer jag gärna upp. Har drivit forum tidigare, så det är inget som är mig främmat.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Konkurrens från facebook

                        Originally posted by rytmdoktorn View Post
                        Hej hopp, kommer ihåg att jag läste denna tråden när den var startade för snart ett år sedan och jag gissar att ingenting hände med exempelvis Tapatalk.
                        En annan sak jag har tänkt på rätt länge är avsaknaden av logga i forumet.
                        Om det är någonting jag kan hjälpa till med i egenskap av datornörd på heltid så ställer jag gärna upp. Har drivit forum tidigare, så det är inget som är mig främmat.
                        Låter lovande!!
                        Tyvärr är det största problemet att ingen tycks ha lyckats få ett ljud ur admin på vad som i mitt huvud bör minst uppgå till 1.5år.
                        Hoppas han ser det här förr eller senare och kan tänka sig dela med sig av spakarna.

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • #27
                          Re: Konkurrens från facebook

                          Vem ä ägare admin?
                          Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                          "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                          Facebook: husse bygger gladenwagon
                          Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                          Comment


                          • #28
                            Re: Konkurrens från facebook

                            Mikael Gurenius är väl det gissar jag på.
                            Projekt: Golf MK3 goes LOUD !
                            Digital Designs & LW Audio

                            Comment


                            • #29
                              Re: Konkurrens från facebook

                              jag är väl också en sån där så kallad lurker. Läser väldigt mycket här men eftersom jag känner att jag inte har så mycket att tillföra i diskussioner så skriver jag ytterst sällan.
                              Grupperna på facebook anser jag vara tämligen värdelösa.
                              Har dock inga förslag på hur man ska få mer aktivitet här.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Konkurrens från facebook

                                Originally posted by FarmoR View Post
                                Har dock inga förslag på hur man ska få mer aktivitet här.
                                Det kommer

                                Pierre
                                SEASTREAMS GARAGE


                                ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                                Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                                Comment

                                Working...
                                X