Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

    Det här ser helt klart trevligt ut!

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #17
      Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

      Originally posted by zrken View Post
      Det här ser helt klart trevligt ut!
      Tackar Förhoppningsvis ska det låta trevligt också
      www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

      Comment


      • #18
        Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

        Den där lådan lär ju va rätt enkel att räkna ut volymen på då den ser ut att täcka ganska precis halva baljan! Bara att mäta diametern (ta den inre diametern) och dela på två, gångra med Pi (3,14) och gångra därefter med höjden (åter igen, inre).
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #19
          Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

          Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Den där lådan lär ju va rätt enkel att räkna ut volymen på då den ser ut att täcka ganska precis halva baljan! Bara att mäta diametern (ta den inre diametern) och dela på två, gångra med Pi (3,14) och gångra därefter med höjden (åter igen, inre).
          Ja Fick det svaret på garaget också, kom fram till 8.4l, dock kan jag klämma in 3-4 bafflar på höjden så jag kan komma upp i strax över 15l.

          Hur tar jag reda på hur många liter basen tar upp? Tveksam om spl 8:an kommer trivas så bra i den här lådan dock :/

          JL Audio hade passat perfekt i den lådan, dock är deras andra grejer ganska dyra. Men har man tur kanske man vinner på lotto
          Last edited by Hassman; August 19, 2013, 06:44.
          www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

          Comment


          • #20
            Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

            Gladen SQX8 trivs fint i 10l slutet.
            Fd tävlande med min Citroën C5.

            Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

            sigpic

            Samarbetspartners:
            Ljudbyggaren

            Comment


            • #21
              Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

              Originally posted by Expoze View Post
              Gladen SQX8 trivs fint i 10l slutet.
              Fast det blir spl 8:an ändå, mailade dbakuten och frågade vad den ville ha i sluten låda, 10-15l Så min låda är minst 4l för liten.

              Har en liten fråga nu, om jag nu skulle köra en till 19mm baffel. Och ovanpå där köra 2st 19mm distansringar. Hur stor skillnad kan dom där distansringarna göra volymmässigt?
              www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

              Comment


              • #22
                Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                Då va det återigen dags för en snabb update i bygget

                Vi börjar med arbetsplatsen för projektet, det är inte stort och inte organiserat med verktyg och material direkt :/




                Men saker blir iallafall gjorda här inne, t.ex att måtta ut lite grejer på sista skivan som tar i för att den ska passa perfekt




                Liten grej precis vid skufflåset som tog emot, men nu glider den in fint där.




                Slutresultatet av golvet blev såhär!




                Fick ta och sätta i ett par extra reglar för mittskivan och förlänga några som redan satt där. Nu ska golvet bara kläs in och i skarvarna ska det monteras vita lister som kommer bryta av lite i färgerna därbak

                Här har vi provisoriska baslådan + steget tills att nya grejer finns hemma också.




                Fick också min beställda DC - DC adapter som reglerar från 12V - 5V och den är nu inkopplad och testad.











                Jag kan dock inte montera skärmarna förens jag har slutsteget/slutstegen monterade. Lite osäker på om det blir 1 eller 2 slutsteg. Tänkte se hur pass bra 8:an presterar med 2 bryggade kanaler i 150.4 steget.

                Nu kommer det dröja lite innan det kommer någon stor uppdatering, jag får veta 1:a september om jag får tillsvidare anställning på nuvarande jobb, först då kan jag börja beställa bas/slutsteg osv.

                Men jag slänger iallafall in en snabb update på söndag då jag ska ut med alla grejer och dämpa skuffen iallafall

                Ge gärna tips om ni har något sånt, speciellt utseendemässigt hur jag kan placera slutsteg & skärmar på ett snyggt sätt.
                Last edited by Hassman; December 31, 2013, 02:38.
                www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                Comment


                • #23
                  Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                  Det skulle bli lite problem för basen om jag gör distansringar som är 7.6cm hög va?
                  www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                    Jag har ett litet problem med mina dörrar, så som det är nu så kommer jag inte få till någon snygg form mellan det som återstår av dörrsidan och mdf skivan. Och det är väldigt klurigt att få dörren tät så som den är nu.

                    Min tanke är då ifall jag skulle kunna kapa bort all plåt som sitter i dörren och ersätta den med 12-16mm mdf skiva istället, vad tror ni om den idén? Finns det några nackdelar med detta?

                    Alternativt kapa bort plåten och svetsa dit stag rakt över dörren för att göra den stabil först och sen dit med 12-16mm mdf?
                    www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                      Idag har det inte hänt speciellt mycket, men litegrann iallafall Drog förbi mekonomen efter jobbet och inhandlade en del oljor osv för att göra service inför Lisebergs resa imorgon Blev ju inte billigt iaf, men nu borde han må fint bilen




                      Jag hämtade också ut dämpmattan och smygstartade lite grann när jag ändå var tvungen att slänga i extra däcket för resan imorgon, så lite bilder på det.






                      Blir att fortsätta på söndag, kommer behöva lägga på mer matta i reservhjulsbaljan för det blev inte allt för stumt med 1 lager. Dörrarna fram ska dämpas också då
                      Last edited by Hassman; December 31, 2013, 02:39.
                      www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                        Long time no see!

                        Nu har jag äntligen haft tid att börja slutföra dämpningen av bilen! Vädret har inte varit på min sida tyvärr -.-










                        Dock har jag en del kvar att dämpa, runt hjulhusen är det inte tillräckligt stumt och även i reservhjulsbaljan får jag nog lägga åtminstone 2 lager till för att det ska bli bra.

                        Fick klart förardörren också, här ligger det 1-3 lager dämpmatta. Problemområden som mitt i dörren och nedre delen av dörren fick 3 lager på sig, runt handtaget räckte det med 1 lager och resterande 2 lager.






                        https://www.facebook.com/photo.php?v...=video_comment

                        Det gick åt ett 4kvm pack för detta, eller jag har 2.5 ark kvar till passagerardörren. Men det kommer nog gå åt 2 såna här paket till för bilen.

                        På schemat nu är att göra klart dämpningen av passagerar dörren, passa in skivorna i skuffen bättre nu när dämpmattan är där för nu passar inte mittskivan.

                        Nu har jag dock ett annat problem, jag provspelade när jag står stilla med bilen och jag märkte direkt skillnaden i förardörren mot passagerardörren. Det börjar låta bra nu!

                        Men såfort jag börjar köra bilen så "försvinner" basen från framsystemet. Finns det något problemområde jag bör fokusera på för att lösa det här och vad är en lämplig ljuddämpningsmatta att använda?

                        P.S Den kan inte vara allt för tjock för då kommer den ta i rutan.

                        På återseende!
                        Last edited by Hassman; December 31, 2013, 02:39.
                        www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                          3 paket?
                          Jag är snart upp i 10 paket i 850in.
                          Så ska du dämpa tak, baklucka, motorhuv, sidorna bak mm får du nog räkna högre än 3 paket

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                            Originally posted by Noiseprojekt View Post
                            3 paket?
                            Jag är snart upp i 10 paket i 850in.
                            Så ska du dämpa tak, baklucka, motorhuv, sidorna bak mm får du nog räkna högre än 3 paket
                            Kanske blir några paket till då :P Men någon motorhuv kommer jag nog inte att dämpa iaf ^^ Kanonbra matta det där förresten, men ni råkar inte ha en aluroller? Hittade ingen sist och biltemas roller är lite bökig att få in i trånga utrymmen.
                            www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                              finns annons här på säljes
                              100 kr rullen
                              ground zero
                              bilstereopiraten har.
                              Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
                              "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
                              Facebook: husse bygger gladenwagon
                              Instagram: husse_bygger_gladenwagon

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vw Polo med SPL Dynamics (Övningsbygger)

                                Idag blev det att tillfälligt slänga i en av mina gamla Bass face 8" i lådan och ha den under golvet tills vidare. Låter förvånansvärt bra även när den är under golvet.

                                Tillräckligt bra att jag funderar på att skippa att ha den upp genom golvet sen när nya basen ska in. Får se om jag lyckas bli av med en del skaller osv först och främst.

                                Imorgon ska jag iväg och måla golvet, fixa ner slutsteget under golvet osv så då ska jag passa på och ta lite bilder Ska även ge mig på att försöka få till några covers runt hjulhusen i skuffen så man slipper se dämpmattan.

                                Dämpade även passagerardörren idag också så den är klar, nästa att dämpas är tak, baksäte och sidorna i baksätet.
                                www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

                                Comment

                                Working...
                                X