Announcement

Collapse
No announcement yet.

BT streaming laggar, speedar upp och hackar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BT streaming laggar, speedar upp och hackar...

    Bytte precis ut HU i bilen från original till en enklare Pioneer MVH-S300BT. Original hade också BT streaming. Anledning till bytet var att kunna koppla på externa slutsteg och basar.
    När jag spelar musik över Bluetooth, låter det som att musiken spelas för fort för att sedan pausa för att komma ikapp och spelar vidare. Svårt at förklara men tänk er en gammaldags kasstbandspelare som är out of sync och spelar liiiite fortare än den ska. Så låter det, tills den klipper ljudet och börjar om.
    Telefonen är en Lenovo. Jag hade inte det här problemet med original HU.
    Någon som har varit med om det? Förslag på lösningar?

    Telefon funktionen och radion fungerar utan problem. Har inte provat via AUX eller USB.

  • #2
    Re: BT streaming laggar, speedar upp och hackar...

    Då har jag testat lite olika saker och kommer fram till att det är min telefon som är boven i dramat. Trotts att den har rätt Android utgåva mm... Provade med en surfplatta och det fungerade klockrent. Nu kör jag med Aux kabel tills vidare...

    Comment


    • #3
      Re: BT streaming laggar, speedar upp och hackar...

      Bluetooth är ett jäkla mickel. Man har bara tur om det funkar bra. Förstår inte vad problemet är. Om alla tillverkar körde samma standard så skulle det inte vara något problem. Jag har problem på min Mazda där bluetooth inte vill ansluta var och var andra gång. Ibland ser jag sånginfo på skärmen och ibland inte. Frugan har hörlurar som inte vill ansluta. Det är som sagt lotteri. Kanske är dax att pensionera bluetooth och hitta på ett annat system....

      Comment

      Working...
      X