Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Allmän diskussion och frågor

Allmän diskussion och frågor Här diskuteras allt inom bilstereo som ej passar i annan kategori.

Reply

Thread Tools
Old June 3rd, 2019, 23:43   #1
Jens.L
Member

Send a message via ICQ to Jens.L Send a message via MSN to Jens.L
Default Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

Hej

Har köpt mig en 940 som daily driver nu och det följde med lite ljud i bilen.
Dock är huvudenheten riktigt uråldrig och min mobil har ingen 3.5mm utgång så skulle behöva köpa något nytt med blåtand.

Vilken huvudenhet bör man titta efter i dagsläget?.
Jens.L is offline   Reply With Quote
Old June 5th, 2019, 17:27   #2
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 621 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute
Default Re: Pioneer DEH-80PRS vs Alpine CDE-178BT

UTE-92BT som budgetalternativ eller CDE-178BT som ”highEnd”

Fördelen med 178an är 4volt på lågnivån, displayen och några andra småsaker som CD tex

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen, STEG, RS Audio och Audio System
Gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även besserwisser
Nonne is offline   Reply With Quote
Old June 9th, 2019, 19:27   #3
Jens.L
Member

Send a message via ICQ to Jens.L Send a message via MSN to Jens.L

Fick bli en 178bt hos den lokala radiohandlaren(bilstereohörnan)
Jens.L is offline   Reply With Quote
Old June 26th, 2019, 21:02   #4
MrLinkan2
Member

Är du inget fan av pioneer nonne? jag har hört nån gång om att 178BT har halvtaskigt Bluetooth chip.
MrLinkan2 is offline   Reply With Quote
Old June 27th, 2019, 11:24   #5
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 621 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by MrLinkan2 View Post
Är du inget fan av pioneer nonne? jag har hört nån gång om att 178BT har halvtaskigt Bluetooth chip.
Nä, Pioneer kommer inte högt upp på min lista.
Tidskompar fel felsida, konstiga menyer, EQ som är totalt felaktiga i frekvens, plåtiga i ljudet, superkänslig lågnivåjord, listan kan göras hur lång som helst.

Ska man köpa Pioneer måste man över på andra sidan 10 000kr sträcket.

Men, kollar man sedan på ODR så avspeglas även vissa konstigheter i vad jag listar ovan

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen, STEG, RS Audio och Audio System
Gilla oss på Facebook för att ta del av nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även besserwisser
Nonne is offline   Reply With Quote
Old June 28th, 2019, 09:50   #6
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts

Alpines nya maskiner gillar jag! Alltid haft kenwood som favorit! Men cde178bt är riktigt bra! Men vill man ha det bästa så vore en dsp med bra drc och en bluetooth modul! Körde med jl audios bt modul och det fungerade kanon! Mosconi har ju en bt modulk som man kan köra optiskt!

Såg nu att du köpt stereo
ville91 is offline   Reply With Quote
Old June 29th, 2019, 21:50   #7
MrLinkan2
Member

Quote:
Originally Posted by ville91 View Post
Alpines nya maskiner gillar jag! Alltid haft kenwood som favorit! Men cde178bt är riktigt bra! Men vill man ha det bästa så vore en dsp med bra drc och en bluetooth modul! Körde med jl audios bt modul och det fungerade kanon! Mosconi har ju en bt modulk som man kan köra optiskt!

Såg nu att du köpt stereo
Jag kör på exakt den lösningen med mosconi D2 och Amas 96k via optisk kabel och ljudmässigt är jag nöjd men jag har inte hittat nån bra lösning på att styra min surfplatta, har två olika BT fjärrkontroller men ingen fungerar riktigt sådär smooth som jag vill så ibland blir jag sugen på att montera 178BT jag har liggande från tidigare projekt bara för att få rattkontrollerna att funka men känns lite fel på samma gång..
MrLinkan2 is offline   Reply With Quote
Old June 30th, 2019, 11:02   #8
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts

Quote:
Originally Posted by MrLinkan2 View Post
Jag kör på exakt den lösningen med mosconi D2 och Amas 96k via optisk kabel och ljudmässigt är jag nöjd men jag har inte hittat nån bra lösning på att styra min surfplatta, har två olika BT fjärrkontroller men ingen fungerar riktigt sådär smooth som jag vill så ibland blir jag sugen på att montera 178BT jag har liggande från tidigare projekt bara för att få rattkontrollerna att funka men känns lite fel på samma gång..
Själv bytte jag låt på ipaden eftersom jag hade en brodit hållare. Använde mosconi drc för att höja och sänka volymen
ville91 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules