Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glass Terra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Glass Terra

    Originally posted by AndrAAx View Post
    Äntligen har den behagat att anlända! Så du står den på gården iaf! :P Börjat att inspektera den lite och ser ut som att bara byta baffel var lite svårare än vad jag trott! Baffelns tjocklek är portningen samtidigt, så ska den bli i plåt så blir den TJOCK!!! Så ska ta ett snack med plåtslagaren och se vad han kan komma fram till!

    Kan ju bara säga en sak och det är att jag varit och slagit på många baslådor! Men ingen har någonsin slagit tillbaka! Grymt vad hård den är!!!

    Fick min första del till stereon idag! Efter lite byteshandel på Tradera!
    Hmm... den va jag me sugen på.
    De va du din filur som fick den

    Comment


    • #32
      Re: Glass Terra

      Originally posted by soundigital View Post
      bara riva allt går att bygga nytt
      Han köpte ju den bilen för att slippa bygga allt från början.
      http://www.bilstereoonline.se/

      Comment


      • #33
        Re: Glass Terra

        Måste komma förbi då och titta lite då
        http://www.bilstereoonline.se/

        Comment


        • #34
          Re: Glass Terra

          Originally posted by Bogge View Post
          Han köpte ju den bilen för att slippa bygga allt från början.
          behöver väl inte bygga allt från början för o fixa de? bygga är ju de roliga

          Comment


          • #35
            Re: Glass Terra

            Comment


            • #36
              Re: Glass Terra

              Tanken var som sagt med denna bil att behöva bygga/modda så lite som möjligt! Som den står nu så är den ju redan godkänd för WF så vet ju att allt är bra!

              Just nu håller jag på att skissa på ett podie, med remote styrning och multidon så man slipper ha massa lösa kontakter/kablar som hänger! Tycker det ser så hemskt ut när det bara ligger en lös CD på taket med massa lösa kablar! Som gjort för att krångla!

              Så har några digitala voltmätare som legat ett tag, så tänkte använda någon av dem i podiet!


              Som multidon blir det nog en 13polig släpvangnskontakt, billiga, bra med poler och ganska tåliga! 129;- resp 139;-/st



              På utrustningssidan så är det fortfarande inte klart vad det blir! Har ju en Warden 18" som ligger som jag bytte in från en kund

              så är lite sugen på att stoppa in den!

              Sedan så har jag ju 2st IA 187 serien 15" i min egen bil! Kanske ska flytta över dem i terran och se vad dom kan prestera!


              Bygga en riktigt billig SS bil med saker för under 10 000;- Detta kan man ju ha spelklart i helgen! Men vi får se vart det bär iväg! Ikväll lär det ju bli snöskottning så lär ju inte bli så mycket gjort!
              Last edited by AndrAAx; February 11, 2011, 13:31.
              Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
              www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
              www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

              Comment


              • #37
                Re: Glass Terra

                Skaffa dej en snöslunga så hinner du båda skotta å bygga stereo! =)

                Comment


                • #38
                  Re: Glass Terra

                  björn snö slunga e för mesar en riktig karl skottar som vanligt hehe

                  Comment


                  • #39
                    Re: Glass Terra

                    Originally posted by Team_Sundown View Post
                    björn snö slunga e för mesar en riktig karl skottar som vanligt hehe
                    jaha då får jag väl skotta då och ge snöslungan till dig!

                    Comment


                    • #40
                      Re: Glass Terra

                      Det här ska bli snuskigt kul att se vart det tar vägen!
                      Hopp, ska man göra nu då?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Glass Terra

                        Originally posted by Team_Sundown View Post
                        björn snö slunga e för mesar en riktig karl skottar som vanligt hehe
                        Snöslungan är vad en riktig karl plockar fram när någon har snott hans snöskyffel
                        http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle8543048.ab

                        Sorry för OT.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Glass Terra

                          Ju skulle vare bra att haft! Men nu är bilen framskottad iaf! Startat upp eländet, en diesel! :P Låter äkta traktor! Ryker som bara f**n!! Har även kikat lite i lådan för första gången och hittat lite jobb, men måste kolla nu om dessa saker är gjorda på dessa sätt med avsikt eller att dom inte åtgärdat det! Lite svårt när man inte vet bakgrunden på allt! Såg också att bältena sitter kvar i bilen, bra om man ska köra den men kanske mindre bra att ha hål in bakom lådan där bältet kommer ut, men samma sak där, är det gjort på detta sätt för att det ska spela högre eller ej!
                          Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                          www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                          www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Glass Terra

                            Originally posted by AndrAAx View Post
                            Ju skulle vare bra att haft! Men nu är bilen framskottad iaf! Startat upp eländet, en diesel! :P Låter äkta traktor! Ryker som bara f**n!! Har även kikat lite i lådan för första gången och hittat lite jobb, men måste kolla nu om dessa saker är gjorda på dessa sätt med avsikt eller att dom inte åtgärdat det! Lite svårt när man inte vet bakgrunden på allt! Såg också att bältena sitter kvar i bilen, bra om man ska köra den men kanske mindre bra att ha hål in bakom lådan där bältet kommer ut, men samma sak där, är det gjort på detta sätt för att det ska spela högre eller ej!
                            De har bältena i bilen av en väldigt bra anledning

                            Snackade lite med TVE på WF 2009 och de har tydligen kört terran till jobbet
                            Då utan basar/steg i bilen då de inte ens transporterar den på trailer med grejer i bilen

                            Innan tävling monterade allting i och efter tävlng monterades allting ur.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Glass Terra

                              Har för mig att de gjorde ett motorbyte när den andra gick sönder, så det har varit en bensinare från början

                              Comment


                              • #45
                                Re: Glass Terra

                                Ahh, då ska det nog tätas där skulle jag tro! Dom hålen till bältena var ganska stora så!

                                Stod diesel i papperen så! Så var nog det från början med!
                                Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
                                www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
                                www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

                                Comment

                                Working...
                                X