Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt: "Man tager vad man haver"...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

    Det är som Hewi säger.
    Värme fixar biffen.

    Själv brukar jag använda en kupévärmare (då jag inte har en byggfläkt ) som blåser på det jag har plastat. Inga stormbyar utan ett lagom lugnt luftflöde av varm luft. Är det stora delar så flyttar jag runt värmarn med jämna mellanrum.

    Är det i bilen? Tja....låt värmarn gå på låg värme på nätterna så att kupén hålls varm.

    Ett annat tips jag själv fick när det gäller att kapa härdade delar, använd stenskiva i kapen. Den äts inte upp lika fort som vanlig plåtskiva.
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • #32
      Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

      Jag köpte en diamantskiva från jula, gick lös på 90 pengar tror jag... kan inte påstå att det var värt det med tanke på hur lite den användes, vad som funkade bäst i mitt tycke var sticksågen, smidigt verktyg just för att kapa till vettiga detaljer och ger ett bra snit utan att riva sönder materialet

      Jag får kanske stoppa in hyllan i bilen och kasta på lite ström till kupefläkten, trist bara att det kommer dunsta i bilen och lukta mumms-mumms dagen efter när bilen ska användas

      Comment


      • #33
        Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

        Originally posted by Andersw84 View Post
        Jag köpte en diamantskiva från jula, gick lös på 90 pengar tror jag... kan inte påstå att det var värt det med tanke på hur lite den användes, vad som funkade bäst i mitt tycke var sticksågen, smidigt verktyg just för att kapa till vettiga detaljer och ger ett bra snit utan att riva sönder materialet

        Jag får kanske stoppa in hyllan i bilen och kasta på lite ström till kupefläkten, trist bara att det kommer dunsta i bilen och lukta mumms-mumms dagen efter när bilen ska användas
        Mjo det kanske kan funka med.

        Jodå..sticksåg med metallblad (träblad frasar upp för mkt) funakr mer.

        Erhm jo......det är en nackdel med att låta det härda på plats i bil
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #34
          Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

          Jaha, då har man köpt grisen i säcken då...

          BRL har kånkat här i östersund så dom hade utförsäljning av allt dom har, 30-70%...

          Det slutade med att jag köpte en DLS MW12D bara för att ha, så nu må jag bygga mig en ny låda och dona på... kul kul =) ännu ett projekt

          Är de nån i jämtlandstrakten som är ute efter en Alpine 12r inkl. låda så finns det att köpa här framöver

          Comment


          • #35
            Re: Projekt: "Man tager vad man haver"...

            Originally posted by Andersw84 View Post
            Jaha, då har man köpt grisen i säcken då...

            BRL har kånkat här i östersund så dom hade utförsäljning av allt dom har, 30-70%...

            Det slutade med att jag köpte en DLS MW12D bara för att ha, så nu må jag bygga mig en ny låda och dona på... kul kul =) ännu ett projekt

            Är de nån i jämtlandstrakten som är ute efter en Alpine 12r inkl. låda så finns det att köpa här framöver
            Tyvärr tror jag inte dom kånkat utan jag tror mer åt hållet att dom håller på o stänger ner butik efter butik.... sundsvall har nog fasen inte långt kvar dom heller... spec. inte sen dom stängde ett gäng butiker neröver sverige för inte så pass länge sedan.....
            BilstereoPiraten
            CDT Fantast

            Comment

            Working...
            X