Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iphone5 till h800

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iphone5 till h800

    Hej . Söker nån omvandlare med usb in och optisk ut . Nån som vet nån bra lösning på de ?
    Tanken är att jag ska ha iPhone5 som signalkälla till omvandlaren vidare till h800 processor .
    Använder mesta dels spotify .

    Med vänlig hälsning, Andreas

  • #2
    Re: Iphone5 till h800

    enda jag kommer och tänka på är DAC med usb in och analogt och optiskt ut. finns flera att välja på. får du dessutom bättre ljud och bättre kräm i lågnivån till boxen
    Beemer med enkel installation

    Comment


    • #3
      Re: Iphone5 till h800

      HRT iStreamer 12V:
      http://highresolutiontechnologies.com/istreamer-12v
      // Gurra
      BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

      Comment


      • #4
        Re: Iphone5 till h800

        Airport express kanske är ett alternativ. Jag kör så via toslink till en bitone.

        Comment


        • #5
          Re: Iphone5 till h800

          Originally posted by gurenius View Post
          Den kör jag mellan min Iphone 4s och H800 processor och tycker det fungerar bra.
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • #6
            Re: Iphone5 till h800

            Hej .
            Den verkade trevlig , men de är RCA utgång på den ?
            Inte för att jag måste ha optisk ut , men när de ändå finns i boxen

            Vet ni vart man kan hitta en vettig usb>optisk och gärna 12v oxå såklart

            Comment


            • #7
              Re: Iphone5 till h800

              Det är svårt att hitta till iPhone som plockar ut den riktiga digitala signalen. Fostex HP-PI har S/PDIF som skulle gå att omvandla till Toslink.

              http://www.fostexinternational.com/d...ts/HP-P1.shtml

              Pure i20 är annars den enda jag känner till som har Toslink:
              http://www.pure.com/product/i-20-vl-61429/

              Skulle vara intressant med en jämförelse! Min gissning är att iStreamern låter bättre.
              // Gurra
              BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

              Comment


              • #8
                Re: Iphone5 till h800

                Bra intiativ .. har samma tanke i nästa bil. Ne om man kör istreamer med usb till mobilen.. kommer den laddas då? Och har nu en alpine iva202r med aux som e lågnivå... då borde det ju funka att köra lågnivå från istreamern till alpinen ?

                Comment


                • #9
                  Re: Iphone5 till h800

                  Är det någon nackdel med airport express -> Toslink -> Ljudprocessor?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iphone5 till h800

                    Airporten är lite krånglig att konfygrera men man gör de ju bara en gång. Man får lägga till telefonen som ett nätverk (dela ut internet) och inte som en telefon. Ljudmässigt så låter det kanon men har inte gjort några djupare jämförelser. Ett problem som jag har är dock att om man stoppar låten så slocknat den optiska "lampan" i airporten så det blir ett surr/brus när den inte får någon signal tills man slår igång musik igen. Hoppas ni förstår vad ja skriver.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iphone5 till h800

                      Originally posted by ville91 View Post
                      Bra intiativ .. har samma tanke i nästa bil. Ne om man kör istreamer med usb till mobilen.. kommer den laddas då? Och har nu en alpine iva202r med aux som e lågnivå... då borde det ju funka att köra lågnivå från istreamern till alpinen ?
                      Ja, den laddas.

                      Ja, AUX in i Alpine IVA202R med vanliga lågnivå-kablar.
                      // Gurra
                      BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iphone5 till h800

                        Originally posted by haapppoooo View Post
                        Är det någon nackdel med airport express -> Toslink -> Ljudprocessor?
                        Trådlöst krånglar alltid lite mer än vanliga kablar. Men annars är det en riktigt bra kombination!
                        // Gurra
                        BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iphone5 till h800

                          Får nog bli att testa en istreamer
                          Den funkar till iPhone5 med den nya kontakten oxå väl , om man bara tar 5ans kabel ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iphone5 till h800

                            Originally posted by a_niklasson View Post
                            Får nog bli att testa en istreamer
                            Den funkar till iPhone5 med den nya kontakten oxå väl , om man bara tar 5ans kabel ?
                            Det ska den göra enligt deras FAQ.
                            // Gurra
                            BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                            Comment

                            Working...
                            X