Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som vet vad det kan vara för mds steg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Någon som vet vad det kan vara för mds steg?

    Hallå, har en arbetskamrat som pysslat med bilstereo för många antal år sedan och vi har snackat lita smått om det ibland. Hur som sa han att han hade ett äldre mds slutsteg som han kanske ville sälja billigt, då han slutat med billjud sen länge.

    Så jag undrar om någon vet vad det kan vara för steg han har. Jag har inte sett det än men det han sakt är att det är ett mds slutsteg, med någon form av plexiglas på, och det står skrivet mds med vita bokstäver. Det är inte omöjligt att steget är minst 10 år gammalt.

    Tills det att jag fått se det kanske någon kan ha en anning om vad det kan vara för steg iaf?

  • #2
    Re: Någon som vet vad det kan vara för mds steg?

    svårt att veta, men kan kanske vara ett mds hc-200, hade ett sånt för ca 10 år sedan, tror jag gav ca 1500:- för det, finns i röd och vit färg tror jag, är iaf plexi på den och det står mds stort på steget.

    Comment


    • #3
      Re: Någon som vet vad det kan vara för mds steg?

      Troligtvis ett HC steg, skulle nog inte ge så mycket mer än en 4-500;- max för ett sånt steg idag! Fanns 2ch och 4ch. HC-200, HC-400, HC-475. Fanns i Röd, vit och silver.
      Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
      www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

      Comment


      • #4
        Re: Någon som vet vad det kan vara för mds steg?

        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

        Comment


        • #5
          Re: Någon som vet vad det kan vara för mds steg?

          HC-200
          Efffekt rmsw: 1ohm 2x300w/mono:1x600w.
          ger vid 2ohm: 2x150w samt vid 4ohm: 2x75w
          Max förbrukn Amp: 90A
          Säkring:60A
          Pris: 1.899:- År 2001
          Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
          www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

          Comment


          • #6
            Re: Någon som vet vad det kan vara för mds steg?

            Ok, är säkert ett sådant då. ser ut som vad han beskrivit.
            Läste lite om något audio art steg som mds salufört under sitt namn förrut och hade hoppats att det var ett sådant

            Tack för snabba svar killar

            Comment

            Working...
            X