Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia rs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skoda Octavia rs

    Tja
    Tänke man skulle starta en byggtråd nu när man får riva ner bilen och göra rätt.
    Bilen det byggs i är en skoda octavia rs -03 och målet vet jag inte vad det är, bygga för att det är roligt.

    Setup för närvarande är:
    Kenwood kdc bt99sd
    Peerless 2.5" bredbandare
    Amega 6.5" (lila korg)
    Audioque Hdc312
    Groundzero GZPA 2.3000D
    2x DD c2a
    1x Northstar 700ft (60kg batteri =D)
    1x Biltema på orginalplats

    Så ser bilen ut iaf.


    Ok
    Alla kablar som sitter i idag ska ut och bytas för att jag lyckas göra nått fel på vägen så signaljorden på kenwooden dog. Oftast beror det väl på jord till stegen men vill va säker på att inga kablar är felande. Så det är väl lika bra att byta ut det mesta av kablarna.
    Så Emil.S här på forumet hjälpte till att löda om bryggan.
    Kan bjuda på några bilder ifall det händer för nån annan.
    Trasig


    Fixad


    Funkar gör den också, provkörd och inga missljud av nått slag. Så blev en lyckad lagning iaf, säger till om den börjar spöka igen.


    Poddar till bredbandarna har blivit tillverkade, ska väl göras om när det ska in större.
    Använde orginal diskantkåpa som utgångspunkt.


    Va dåligt på att ta bilder men så blev slutresultatet, lite mer finish och svarta skruvar ska göras när resten fallit på plats.


    Även lådan för steg och batteri finns på plats.


    25kg kärlek? Lyckats få ur ca 142db vid 37hz med den, och mer ska den kunna ge, ny låda håller på att finslipas.

    Gammla lådan va på 60L netto med 220cm2 port avstämd runt 40hz, ny lådan är 86L netto med 300cm2 port avstämd till 36-37hz.

    Ja vi får väl börja såhär, veckans jobb blir att rensa ur inredning och dra nya lågnivå kablar, högtalarkablar och se över jordkablarna så inte samma skit händer igen......

    På återseende

  • #2
    Re: Skoda Octavia rs

    Nu har jag fått på kabelstrumpa på det mesta av kablarna iaf.




    stegen som bor under golvet.


    stå som en nyböjd banan och måtte in kablar och steg... kunde även va bra att ta rätt bild..


    Har även byggt ihop en ny låda, ska runda av porten och spackla/slipa och lägga på lite lack va tanken. Tog även upp hål för ventilation åt stegen.
    Last edited by Audiputte; June 5, 2014, 13:25.

    Comment


    • #3
      Re: Skoda Octavia rs

      Ser bra ut det här hörrö!
      speciellt sleeve-jobbet och segelpanelen

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Skoda Octavia rs

        Tack tack, bra träning för tålamodet innan man får in tekniken så det ser ok ut iaf.

        Fick lite hjälp att modda en ipod mini hållare. Funkade sådär att ha den på rutan. dels fladdra den runt som en vante sen försvinner massor av sikt som inte kändes helt ok.



        lite lack o fix så kommer det se helt ok ut tror jag. Blev dock glatt överraskad ur pass still den sitter i bilen, väldigt lite fladder.

        Comment


        • #5
          Re: Skoda Octavia rs

          Är inte den hållaren lite stor för en Ipod Mini?
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • #6
            Re: Skoda Octavia rs

            Jag kan kliva in och rätta till lite, ägaren har en Ipad mini och hållaren är för den.

            Comment


            • #7
              Re: Skoda Octavia rs

              Helt riktigt Emil, annars ja lite stor kanske

              Comment


              • #8
                Re: Skoda Octavia rs

                Jo jag antog det med, lite skoj bara.
                Ser ut som det blir ett bra ös i bygget.
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                www.garaget.org/Frippe_L

                Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                Comment


                • #9
                  Re: Skoda Octavia rs

                  Originally posted by Audiputte View Post
                  Tack tack, bra träning för tålamodet innan man får in tekniken så det ser ok ut iaf.

                  Fick lite hjälp att modda en ipod mini hållare. Funkade sådär att ha den på rutan. dels fladdra den runt som en vante sen försvinner massor av sikt som inte kändes helt ok.



                  lite lack o fix så kommer det se helt ok ut tror jag. Blev dock glatt överraskad ur pass still den sitter i bilen, väldigt lite fladder.
                  Hejsan!

                  Vad heter den där hållaren, vart har du köpt den?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skoda Octavia rs

                    Tror den hette izound och köpt på teknikmagasinet, dock omgjord för att sitta sådär.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skoda Octavia rs

                      Originally posted by Audiputte View Post
                      Tror den hette izound och köpt på teknikmagasinet, dock omgjord för att sitta sådär.
                      Okej tackar får kika på det

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skoda Octavia rs

                        Här har det inte hänt så mycke. Varit upptagen med annat helt enkelt.

                        Men nu har jag satt igång igen och då ska Faital pro 8" få bosätta sig i dörrarna va tanken. Plastat och spacklat, saknas lite slipning och sen lack. Blir att testa krymplack och se hur det ser ut. Frästa mdf ringar som blev plastade i kartfacken. Så bara köpa nya om man vill återställa till original utseende.




                        Sålde av Hdc3 12" också, så är på jakt efter en ny bas. Hdc3 18 står högst på önskelistan men får väl se vad man får tag på.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Skoda Octavia rs

                          psssst... DC XL18 på annons sidan

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Skoda Octavia rs

                            Jo haft den i tanken, dock lite över budget och vet inte om gz steget orkar smiska den så mycke som man skulle vilja.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Skoda Octavia rs

                              Sådär nu sitter de på plats och provspelas för fullt. Fixa finishen och galler så blir det nog bra. Nu behöver dom många timmar inspelning men första intryck så är jag helt klart nöjd med dessa.

                              Får ursäkta de dåliga bilderna men men bättre än inget.

                              Comment

                              Working...
                              X