Announcement

Collapse
No announcement yet.

Installera en iPad och få ut ljudet i bilen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Installera en iPad och få ut ljudet i bilen.

    Hej alla.

    Det är så att hösten och vintern börjar närma sig och bilen kommer att stå i ett garage fram till mars/april. Så då tänkte jag, om det går att lösa, fixa in en iPad i bilen. Bygga in paddan är inga problem, men det som jag funderar på är.
    Vad behöver jag för att kunna få ut ljudet i bilen och helst kunna styra ljudet från ratten?
    Radioenheten kommer att plockas bort, så det finns ingen direkt någon koppling från bilens kontakter till paddan, så det är där problemet finns.
    Vad kan jag tänkas behöva för hårdvara för att detta ska fungera?

    Jag har kollat på Youtube och övriga nätet, men har inte hittat något som jag känner är att här är lösningen.

    Bilen är En Mercedes 350 SL. 2005. Jag är öppen för alla lösningar då jag till 95% av tiden spelar Spotify.

    Mvh Po

  • #2
    Re: Installera en iPad och få ut ljudet i bilen.

    Originally posted by Po Annerfeldt
    Hej alla.

    Det är så att hösten och vintern börjar närma sig och bilen kommer att stå i ett garage fram till mars/april. Så då tänkte jag, om det går att lösa, fixa in en iPad i bilen. Bygga in paddan är inga problem, men det som jag funderar på är.
    Vad behöver jag för att kunna få ut ljudet i bilen och helst kunna styra ljudet från ratten?
    Radioenheten kommer att plockas bort, så det finns ingen direkt någon koppling från bilens kontakter till paddan, så det är där problemet finns.
    Vad kan jag tänkas behöva för hårdvara för att detta ska fungera?

    Jag har kollat på Youtube och övriga nätet, men har inte hittat något som jag känner är att här är lösningen.

    Bilen är En Mercedes 350 SL. 2005. Jag är öppen för alla lösningar då jag till 95% av tiden spelar Spotify.

    Mvh Po
    En dsp samt bt modul. Antingen amas 2 eller jl audio bt modul... Finns bt kontroller man kan sätta på ratten på kjell&co

    Comment


    • #3
      Re: Installera en iPad och få ut ljudet i bilen.

      Det finns speciella moduler för rattstyrning via BT, men tyvärr inte i Sverige.

      Vi har pratat med en leverantör av dessa moduler, tyvärr ligger dom i USA och detta gör att produkten blir ganska dyr i en Europeisk butik.

      Även supporten kan vara krånglig med tanke på tidsskillnaden.

      För vad jag förstått så är installationerna inte helt felfria och enkla att utföra.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • #4
        Re: Installera en iPad och få ut ljudet i bilen.

        En ny mycket intressant produkt har dykt upp

        Men som sagt .... inte helt gratis

        https://navtv.com/products/NTV-KIT510/streamblue.html
        sigpic

        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

        Ljudbyggaren sedan 1998

        Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

        Comment


        • #5
          Re: Installera en iPad och få ut ljudet i bilen.

          Jag kör med ipad mini i bilen och provade lite olika lösningar.
          Lågnivå till dsp samt wifi till dsp & styrde låtbyte + volym med en liten BT fjärr.
          Detta fungerade men blev för meckigt.

          Så i slutändan blev det en vanlig enkel din huvudenhet,då blev det ju enkelt att få rattsyrning och usb till ipaden för ipod styrning, laddning.

          Går ju att köpa en med kort chassi och montera innanför ipaden, så den inte syns.
          Tror det är både enklaste och billigaste lösningen.

          Comment


          • #6
            Re: Installera en iPad och få ut ljudet i bilen.

            Jag tackar för alla svar. Där var intressanta lösningar, så jag ska börja kolla upp dessa. Så får vi se var det landar...

            Tack ska ni ha
            Mvh Po

            Comment

            Working...
            X