Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips på bilar, tex japanare mfl.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tips på bilar, tex japanare mfl.

    som topic så håller jag på å letar en lite sportigare bil till utseendet tex s13 s14 osv.

    lämna gärna lite förslag!

  • #2
    Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

    Pris? Krav på bilen annat än utseende?
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

      runt 30000 enda kravet är väll att den är körduglig och besiktat osv

      Comment


      • #4
        Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

        Du får en rätt hyffsad s13 för dom pengarna, men tänk påatt det är långt ifrån en ny bil och en bil man låter bli att köpa om man inte kan / vill / gillar att skruva. Har själv kört s13 sen 2005 och förmodligen skruvat mer än kört men ändå nöjd.

        Kan du tänka dig att importera och köra högerstyrt kan du få en r33 gts eller s24 för samma pengar ifrån england.
        Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

        Comment


        • #5
          Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

          har inget imot högerstyrt men att importera bli nog inget av när jag har drygt ett år kvar i skolan utan tänkte bara hitta en lite sportigare bil än golfen som man kan fixa ljudet i och undvika å skruva med

          Comment


          • #6
            Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

            På en tjugo år gammal turbobil som körts hårt så lär du få skruva en hel del. Så är det.

            Ett vettigare alternativ om man vill undvika att skruva är en sportigare civic.
            /tycker Erik.

            Comment


            • #7
              Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

              mm säger precis som Robsarve.. toyota celica är ju också ett alternativ. En s14 för dom pengarna är det mkt skruvning på iaf!
              dessa finns ju med som SER sportiga ut iaf.. kan man hitta hyfsat billigt har jag sett
              http://www.blocket.se/dalarna/Hyunda...7.htm?ca=2&w=3

              Comment


              • #8
                Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                För >30.oookr så kan man hitta Supra utan turbo dvs N/A.
                Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

                Comment


                • #9
                  Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                  En Supra III utan turbo är dock inte världens mest upphetsande bil. Den är helt enkelt för tung.
                  /tycker Erik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                    annars finns ju dessa som är sportigare än en golf iaf, om du nu inte bara vill att det ska se sportigt ut, å dessa går ju nästan som en sportbil med
                    http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_3...2.htm?ca=2&w=3

                    Comment


                    • #11
                      Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                      Originally posted by sjobas View Post
                      annars finns ju dessa som är sportigare än en golf iaf, om du nu inte bara vill att det ska se sportigt ut, å dessa går ju nästan som en sportbil med
                      http://www.blocket.se/malmo/Saab_9_3...2.htm?ca=2&w=3
                      Saabs turbo bilar är ju rena ryska rouletten.
                      Blir nog lika mycket skruvande där som i en gammal s13.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                        Originally posted by trop de View Post
                        För >30.oookr så kan man hitta Supra utan turbo dvs N/A.
                        Originally posted by Robsarve View Post
                        En Supra III utan turbo är dock inte världens mest upphetsande bil. Den är helt enkelt för tung.
                        What?! +
                        tips på bilar, tex japanare mfl.
                        som topic så håller jag på å letar en lite sportigare bil till utseendet tex s13 s14 osv.

                        lämna gärna lite förslag!
                        Originally posted by PontusA View Post
                        Saabs turbo bilar är ju rena ryska rouletten.
                        Blir nog lika mycket skruvande där som i en gammal s13.
                        Hur tänkte du nu då? Cirkusen i media där journalisterna älskar att hata märket kanske...

                        Vilka andra bilar där effekten höjts över det dubbla behöver man inte skruva med. Min erfarenhet är att Saab håller förvånansvärt bra även med rejäla effektuttag, så länge man kör med insidan av huvudet då allting går att sk vålda sönder. Å andra sidan ser de alltså Saab bilar, i mitt tycke inte så japanska ut, men med lite mods kan man knäppa rätt många bilar på fingrarna riktigt stenhårt och tex gamla A50 2.3 kan bli helt sjuka motorvägs raketer
                        Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

                        Comment


                        • #13
                          Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                          Jag har haft en s13 och två Supror (den sista med 400 hk i riktigt bra skick).

                          s13 väger runt 1300 kg, en mkIII drygt 1600. Den är inte rask utan turbo.
                          Om man jämför med t.ex en Prelude kan man få en fin sån med 2,3 litersmotorn om man letar runt lite. Den har en helt annan driftsäkerhet och är riktigt trevlig att köra.

                          Med alla dessa får man leta ett tag efter ett bra ex. Det är tyvärr många med liten budget och stora ambitioner som köper den här typen av bilar.

                          men nått sånt här kanske
                          http://mobil.blocket.se/stockholm/Ho...8.htm?ca=8&w=3
                          /tycker Erik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                            Originally posted by Robsarve View Post
                            Om man jämför med t.ex en Prelude kan man få en fin sån med 2,3 litersmotorn om man letar runt lite. Den har en helt annan driftsäkerhet och är riktigt trevlig att köra.
                            Brukar väl vara 2.2 Vtec som kostar rent löjligt mycket pengar att laga, om man kör sönder. Går läsa om ex 2.2 & VTEC på Hondaklubben osv.

                            Jag tycker fortfarande att man definitivt får en japansk bil som ser sportig ut om man köper en Supra N/A, enl topic. Sen att TT BPU är roligare innan man tankat ser jag som självklart. Singel Suprorna går bra när laddtrycket väl kommer, när de fått fäste och slutat spinna med hjulen, men det omedelbara klippet är galet roligt i en TT BPU.
                            Finns det något värre än diskant dominanta högtalare?

                            Comment


                            • #15
                              Re: tips på bilar, tex japanare mfl.

                              Nu pratar du om gen 4. Får du tag i en sån för 30' är det ju imponerande.

                              Jodå det GÅR att köra sönder en Hondamotor. Men det finns ju skäl till att de anses vara världens bästa på just motorer. Och en H23A som sitter i den jag länkade till är näst intill skottsäker. Du tänker nog på H22A. Största problemet på de Hondor jag haft är att de rostar, t.ex så rostar oljetråget upp utifrån. Det händer aldrig på en gammal V.A.G
                              Last edited by Robsarve; October 20, 2011, 11:04.
                              /tycker Erik.

                              Comment

                              Working...
                              X